{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Dæk til min bil? {{forumTopicSubject}}

Halløj

Jeg skal til at have købt mig nogle sommerdæk til min kære bil, meeeen jeg forstår ikke helt vildt meget af det der dæk/fælge cirkus smiley

Mine vintersutter hedder: 185/60 R14 - 4x100 og 45 ET.

Nu har jeg været lidt rundt på diverse sider, men alle sider siger noget forskellige omkring hvilke hjul jeg skal have.

Har fundet et sted hvor den netop siger 4x100 og 45 ET, men har også en side hvor den siger mine hjul burde være:4x100, Indpresning 37 til 43, dæk bredde 175, dæk profil 70, diameter fra 13, max diameter 16. -> Håber det er til at overskue.

Og det er så her jeg er gået lidt fortabt. Mine nuværende er jo helt andre mål end overstående og indpresningen er 45, hvor den burde være 37-43??

Kigger jeg efter dæk på t-hansen, siger den også helt andre ting... HELP ME!

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk til min bil?
  • #1   9. apr 2015 Skriv hvilken bil og årgang, så er det nemmere at hjælpe smiley
    Har lidt at sige om dine nuværende vintersutter er org. eller afviger lidt fra org.

    Men generelt siger man ET +/- 10 hver vej, så er bilen født med ET 45 er det min. ET 35 og max. 55


  • #2   9. apr 2015 En Seat Cordoba fra 1996 - 1,6 motor.
    Jeg har ingen anelse om hvad det "originalt" skal være, men mine vintersutter købte jeg på DBA. Der stod de samme mål på mine gamle sommerdæk, men jeg havde lige købt bilen så ved ikke om de var originale.

    Gør det nogen forskel at gå +/- 10, eller giver det helt det samme? smiley

    Tak!


  • #4   9. apr 2015 Hvorfor ikke bare købe nogle dæk i samme størrelse ? hvis det kun er dæk du skal skifte ?

  • #5   9. apr 2015 Det skal lige siges, at det ikke kun var vinter"dæk" jeg købte, men inkl. fælge!

    #3 Anede sgu ikke det med tankdæksel. Der står både 175/70 R13 82T og 185/60 R14 82H smiley :) - søger dæk inkl fælge.

    Men søger jeg dæk med fælge på Thansen, så kommer der også andre end overstående fx. 165/65-14 og 175/65-14


  • #6   9. apr 2015 På mange fælg-sider søger du på bilmodel, og de fælge den finder, passer jo!
    Jeg har søgt lidt og kan finde et ET (offset) fra 33 til 45 så ved ikke lige?
    prøv at kigge i din instruktionsbog om den siger noget..


  • #8   9. apr 2015 Hvilken størrelse fælge skal du have ?

  • #9   9. apr 2015 #6 Så vidt jeg kan læse mig frem til i bogen er det faktisk ET 38 med 185/60-14. Tak!
    #7 Tak, det kigger jeg på.
    #8 14"


  • #11   10. apr 2015 Okay.. Har du nogle fælge i tankerne ? for så er det vel bare at se om de kan fås med ET 45 og så vælge samme størrelse dæk som du har på nu ? Medmindre du har ønsker om bredere/smallere eller højere/ lavere profil på dækket,end de vinterdæk som du har på nu



Kommentér på:
Dæk til min bil?

Annonce