{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Hvilke fælge passer til min grande punto? {{forumTopicSubject}}

hej BG. Jeg er en smule forvirret over hvordan man ved om diverse fælge passer på sin bil. Jeg er på udkig efter et sæt alufælge til min bil men jeg ved ikke hvad man præcist skal kigge efter ang. størrelsen?

Jeg ved at de SKAL hede 4 x 100? men hvad er mere et krav for de skal passe?

her er data på fælgemål:
http://www.specialfaelge.dk/f%C3%A6lge/f%C3%A6lgguide/Fiat-Grande-Punto(05-09).aspx?get=wheel&id=596

Hjælp en ny i gamet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke fælge passer til min grande punto?
  • #1   13. apr 2015 Som du selv siger skal du kende krydsmålet, som er 4x100. Det afgør om hullerne til boltene passer med navet på din bil.
    Derudover skal du kende ET målet (indpresningen) på fælgen. Din bil kører med ET 43, men indpresningen kan/må afvige lidt (tror det er +/- 10, men er ikke helt sikker)
    Navhullet på fælgen må ikke være mindre end 56,6 mm. Er det større, kan man købe centreringsringe for at få fælgen til at sidde præcist på navet.

Til sidst skal du kende dækstørrelsen. Det skal være en af følgende størrelser for at det passer i skærmkassen samt speedometeret ikke giver en stor fejlvisning:
    175/65R15, 185/65R15, 195/55R16, 205/45R17, 215/40R18, 215/35R19

Det gør måske ikke det helt store hvis du f. eks. vælger 195/50R16, men som udgangspunkt er det bedst at bruge et af de nævnte dækstørrelser smiley

• #2   13. apr 2015 Mange tak smiley

Kommentér på:
Hvilke fælge passer til min grande punto?

Annonce