{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.211 visninger | Oprettet:

regler for "klassisk bil" {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Hvad er reglerne for en klassisk bil? Alså hvor gammel skal den være og er der andre særlige krav til den for at den kan få titlen klassisk..
Lige som en bil skal være 35 for at være veteran.

Og er der specielle forsikringer for en klassisk bil, hvor man f.eks. kun må kører om sommeren og også kun betaler vægtafgift for sommerhalvåret?
Håber i kan hjælpe.

Hilsen Esben

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler for "klassisk bil"
  • #1   13. apr 2015 du kan læse lidt om det på gf eller runa

• #2   13. apr 2015 betegnelsen klassisk bil er opfundet af forsikringsselskaberne og for flere selskaber har de specifikke regler (tegningsregler) for hvad man skal gøre for at forsikre bilerne som klassisk. Du må bladre de forskellig selskaber igennem og læse deres betingelser....runa, GF, nordisk veteran, thisted veteran osv.

• #4   14. apr 2015 Klassikere er fra 25 år eller tidligere såfremt at man kan retfærdiggøre at der ikke er ret mange af dem tilbage.

• #5   14. apr 2015 Vægtafgiften følger nummerpladerne, så den skal betales hele året.
    Det er kun veteranbiler, over 35 år, der betaler reduceret vægtafgift.

• #6   14. apr 2015 Okay. Tak for svar.

Jeg har kigget lidt på det nu smiley Men hvad nu hvis man får den klassisk forsikret fra 15 marts til 15 november, som de fleste forsikrings selvskaber skriver, Er vægt afgiften så den samme som man giver som alm. privat bil uden klassisk forsikring?

• #7   14. apr 2015 ja, der er ingen afgiftreduktion på klassiske biler, kun på veteran

• #8   14. apr 2015 Det er kun nogle få forsikringsselskaber der har 25 års reglen tilbage. Ellers hedder det før 1983, 1985, mv.

• #9   14. apr 2015 Du skal huske at der er MEGET forskel på om vi snakker forsikring eller syn ELLER skat/afgiftsregler!
    Du må dog gerne køre i vinterhalvåret, MEN der er ingen kasko på, og det opfanger mange som at man ikke må køre om vinteren...
    Men umiddelbart så giver det begrænset med fordele, hvis du bruger bilen dagligt, men er det en søndags/sommerbil kan du drage nytte af det, selvom det vil gi det samme at ligge pladerne hos dit forsikringsselskab om vinteren og derfor kun betale stilstandsforsikring når du ikke har plader på, uden at sku købe nye hvert år.
    Hvis du er under 25 uden hus, kan du spare mest, men så kan du som oftest ikke få den forsikret, fordi du skal være over 25 ofte smiley

• #10   15. apr 2015 Tak for svar.

Jeg undersøgt det nærmere og taget jeres kommentar i betragtning. Men det er rigtigt at der kun er nogle få der vil forsikre mig fordi jeg kun er 25 smiley Men det finder jeg en løsning på. Nykredit ville forsikre den som privat hverdagsbil inkl. kasko og afgifter til 3350 kr årligt. Så det var da en mulighed smiley

• Diana A
    Diana A Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #11   21. maj 2018 Kan en autocamper fra 1975 være en klassisk bil???

• #12   21. maj 2018 Det er en veteran.

Kommentér på:
regler for "klassisk bil"

Annonce