{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.972 visninger | Oprettet:

4AGZE motor, hvor? {{forumTopicSubject}}

Jeg leder efter en 4agze motor som jeg kan montere i min mr2.
Jeg synes efterhånden at det er rigtigt svært at finde en, medmindre at man vælger at købe en fra Langbortistan, og dermed skal slippe en formue for dem, pga. told/moms/transport.
Jeg har kontaktet motorimporten, og han fortalte at de ikke var til at skaffe mere..
Så nu vælger jeg at lede rundt omkring i danmark.

Indtilvidere har jeg fundet 2, en i hundested, som ikke er en 145 hk, men en 165 hk fra en corolla til 15000 kr, og en 165 hk, men ejeren vil ikke sælge den alene, selvom at han angiver prisen for motoren i annoncen.
Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i sådan en krabat?
Det skal helst være en 145 hk, med motorstyring/gearkasse osv, således at jeg kan syne min mr2 med den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4AGZE motor, hvor?
  • #1   18. apr 2015 Jeg tror at det små svært, og det sværeste er vidst at skaffe original motorstyring smiley

    Jeg synes at jeg har set dit navn i gruppen, men hvis du ikke er derinde, så meld dig ind gruppen på facebook. Og duk evt op til træf.

    Du kan også melde dig ind i diverse AE86 facebook grupper smiley
    https://www.facebook.com/groups/768738736502192/?fref=ts

    Og også på hjemmesidens forum:
    mr2-driversclub.dk


  • #2   18. apr 2015 Hey Johnny,
    Jeg er betalende medlem i klubben, men er pt. igang med at give den lille toyota hele turen, så jeg regner med at komme til diverse træf, lige så snart jeg er færdig med den smiley


  • #3   18. apr 2015 Alletiders Ram smiley Men jeg ville helt sikkert melde mig ind i diverse AE86 corrolla grupper hvor motoren var en del mere udbredt smiley Men ved at nogen andre MR2 ejere har motor, men mangler motorstyring.

    Måske kan man også bygge 4age om til kompressor model. Der er noget med at man også skal skifte over til E51 gearkasse, eller modificere C52 til at passe - men der er flere der er langt klogere på det område i klubben end mig!
    Jeg har et par kompressor stumper liggende som jeg nok aldrig får på smiley

    Der er nogle skarpe drenge der har været hele møllen igennem, og jeg tror også at der er en del forum tråde med værdifuld viden på hjemmesiden smiley


  • #4   19. apr 2015 Motorstyring er nok det mindste problem at skaffe. Dem er der nok af på eBay. Det største problem bliver at finde en komplet 145hk 4agze der ikke er helt udkørt.

  • #5   19. apr 2015 Gearkasse kan du bare bruge din std 4age. Du skal bare flytte dit svinghjul med kobling med over så passer det. Ellers kan det lade sig gøre at ombygge en 4agze fra 165hk - 170hk corolla. Sådan en ombygning har jeg lige lavet.

  • #6   19. apr 2015 @ Johnny: Ja man kan ombygge, men indmaden i 4age er ikke stærkt nok, og kompressionen er alt for høj til trykladning.. smiley
    Fordelen ved SC gearkasser er at de har højere gearing, og mange af dem er med spær.. men jeg vil prøve at følge dit råd, og være med i nogen corolla klubber smiley

    @Pede: Det vil jeg også gerne, 165 hk/170 hk er en bedre motor, end de gamle 145, men de er vidst heller ikke nemmere at få fat i.
    Hvad kræver ombygningen så at den passer?


  • #7   19. apr 2015 Nu gik det lige lidt for hurtigt da jeg skrev sidst. Men det er selve 4agze gearkassen fra en Corolla jeg snakker om og ikke motoren. Gearkassen fra sådan en skal tilpasses før den kan komme til at passe da gearforbindelsen sidder på den modsatte side osv. Men sådan en ombygning har jeg lige lavet og kan lave. gearingen i en 4agze mr2 gearkasse og 4agze 165-170hk Corolla gearkasse er den samme. gearingen i en std 4age mr2 gearkasse er ikke særligt meget lavere så ikke der man oplevere den vilde forskel den er bare noget mere klejn. En 4agze gearkasse er en del kraftiger og så er de fleste med lsd spær.

    Selve 4agze 165-170hk motor passer lige ned i en mr2. ledningsnettet passer bare ikke så det skal ændres lidt på og så er det ikke sikkert at motorklappen kan lukkes for intercooleren. Men Men når det nu er sagt så er det kun en 4agze 145hk ombygning der kan synes og godkendes i dk hvor alt skal laves som en 4agze mr2 er født.


  • #8   19. apr 2015 du finder nok desværre ikke nogen 4agze motor i dk der ikke har fået de klø den skulle ha. Gadbjerg motorimport har ikke flere af dem og lyder til på ham der ikke rigtigt er noget at finde længere. Så du er nok ude i at skulle købe en hjem fra udlandet. usa er der masser af dem tilsalg det er bare helveds dyrt at få dem hjem.

  • #9   19. apr 2015 evt. kan man renovere en.. hvilket jeg ikke har noget imod.
    Hvis jeg skal hente en fra usa, så kan jeg roligt regne med 20000 kr. i diverse gebyr og afgifter plus motorens pris.
    Der er helt sikkert en masse der har nogen stående hjemme, men som ikke vil af med dem, fordi at de ved at de bliver guld værd.

    Min bil skal helst kunne godkendes, ifølge min lokale synsmand er det ingen problem.. der skal bare en kat på, og et bevis på at motoren kun yder 145 hk.
    Men, ja, jeg må nok kigge til udlandet, selvom at jeg helst vil bruge de penge man skal betale i fragt og afgifter på at renovere motoren..


  • #10   19. apr 2015 det skal jo være en motor det kan svare sig at renovere os for de fleste 4agze - 4age 20v i dk har fået så mange tæv at de har smidt plejelejerne osv derfor folk sælger dem oftes. Så hedder det ny krumtap og alt muligt så løber det hurtigt op. Er selv blevet snydt to gange ved køb af sådan noget. Første gang var det en motor på en palle med 20v top og turbo som skulle være renoveret ved cylinderservice og kørt 1000km. men den var totalt revet i alle lejer. anden gang var en komplet bil jeg købte der kørte og lød fint men den var os revet i alle lejer da jeg skilte den. har fundet flere i usa - Japan der står i god stand til 7-9k. Men det bedste ville være at finde en inden for eu så er det jo kun transporten der koster.

  • #11   19. apr 2015 og det med syn så mener jeg hvis kun det er Søren synsmand nede fra Sønderjylland der har tilladelsen til at godkende en mr2 aw11 med 4agze.

  • #12   19. apr 2015 Pede, alle synsmænd, som har gennemført et kursus, som gør at de kan lave et alm. registrerings syn kan gøre det, ifølge Autocosulent (Preben Egelund).
    Det eneste er at man skal bevise at bilen har 145 hk, og at der er monteret en katalysator. smiley


  • #13   19. apr 2015 http://www.dba.dk/4a-gze-kompresseor-motor-mr2/id-1008991406/

    her er der en men den er med std 4age gearkasse. Jeg har en 4agze 170hk gearkasse med lsd spær til billig penge jeg kan ombygge så den passer lige i mr2 hvis det er. Har gjort lidt i det Toyota så har fået samlet til mig af gode sager igennem tiden da.


  • #14   19. apr 2015 Pede det lyder spændende! '
    Hvad gør man med trækaksler? passer ledene fra en anden toyota? så skal man bare selv lave akslen? eller hvordan?


  • #15   19. apr 2015 Han ved ihvertfald hvad han vil have for den, ham på dba.. Jeg har købt en masse dele fra ham.. super flink fyr.. og motoren er ny renoveret, så egentlig burde det være billigt nok..

  • #16   19. apr 2015 kan sige for 4år siden kostede de 18k for at få en 4agze 145hk motorcut fra Gadbjerg motorimport. Så hvis den motor der er i orden er prisen fin nok. For de første 15k render hurtigt hvis man selv går i gang med at renovere en.

  • #17   19. apr 2015 Jeg burde have gemt alle mine - de er åbenbart i høj kurs nu?

  • #18   19. apr 2015 åbenbart. Det eneste der ikke er i høj kurs læneger er 4agze gearkasse og aksler som de var for nogen år siden.

Kommentér på:
4AGZE motor, hvor?

Annonce