Fotovogne {{forumTopicSubject}}
Kør politiets 100 nye fotovogne på Vejle Bilauktion. Pengene kan bruges til at sætte "stærekasser" på farlige vejstrækninger. Det er helt til grin, at Corydons 100 fotovogne skal måle 1000 timer hver om året! Altså regeringen har valgt at bruge langt over 100.000 politi-timer, hvor en betjent skal sidde og kontrollere om fru Jensen kører 7 km for stærkt. På grund af terroren er tyveri og indbrud samt indsatsen overfor østkriminelle er nedgraderet , samtidig med at vi spilder politifolks sparsomme tid i fotovognene. Fotovognene er en ren og skær pengemaskine og intet andet. Lad nu politifolkene komme ud og
beskæftige sig med tyveri og indbrud i stedet.
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
sep 2011
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 318
nov 2013
Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 876
ELLER vi kunne stoppe med at gøre andres arbejde, og i stedet holde fri når vi har fri.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 871
-Blandt andet til politiets task force som har vist sig rimelig effektiv mod østkriminelle, efter det er blevet oprettet!
-Andre penge er brugt til almindeligt politi arbejde, her i blandt også terror bekæmpelse!
Du kan kalde fotovogne en skjult skat (penge som du ellers skulle ha' betalt på en anden måde!) jeg ser det som noget der, øger trafiksikkerheden for os alle, det har jo også netop vist sig at hastigheds overtrædelserne er faldet så win win hvis du spørger mig!
Træt af folk piver over fotovogne, kør forsigtigt og betal jeres eventuelle bøder som en mand!!
-ja jeg har fået flere fartbøder, og får sikkert flere endnu
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 246 Svar: 622
Der er blevet 500 mindre betjente end under den tidligere regering.
Så hvis du render rundt og tror at vi nu får mange nye betjente for de mange penge fotovogne kradser ind tager du fejl.
Angående trafiksikkerhed.Så har jeg ofte set at fotovogne står hvor risikoen for ulykker er meget lille.Men de jo forpligtiget til at få nogen penge i kassen.Det har regeringen pålagt dem.Så skidt med at man ikke kan få fat på politiet når der er sker kriminalitet.
jul 2010
Regeringen har i den grad skudt skudt sig selv i foden.Men det behøves man såmænd ikke at være så klog for at kunne se.
aug 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 904
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 871
Du kan argumentere for om de altid holder de rigtige steder, jeg oplever tit de holder når man kører ind/ud af byen, hvilket jeg synes giver god mening!
For min skyld kunne der holde en fotovogn for hver 500 m. -mange danskere er generelt nogle brokkehoveder, der ikke ser det farlige/ulovlige i at de kører lidt for stærkt!
Der var i 2014 159 trafikdræbte i Danmark et tal der bliver ved med at falde, svar mig helt ærligt om ikke du tror fotovogne er med til at begrænse den høje fart?
jul 2010
Kæden hopper bare af når man får færre og færre betente som tiden den går.
915 millioner kunne spares i ulandsbistanden.Det kunne os spares mange andre steder.
Vi har os fået lavere og lavere fartgrænser i byerne igennem årene.Og mange steder er det umuligt at overhale.Hvor man førhen godt kunne overhale.
jul 2010
Der er flere biler idag end for 20 år siden
Du skal os bare huske på at bilerne idag er blevet i meget bedre stand med syn hvert andet år.
Samt at folk generelt ikke kører så meget sprit kørsel som før.Bilerne er os blevet mere sikre.
Jeg synes os at betjentene skulle ud af fotovognene og lave noget mere manuelt kontrol.
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 474
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Koebenhavn/2015/04/13/070813.htm
For et overskrift "Fotovogne får bilister til at sænke farten" skal i virkeligheden læses som "Fotovogne tjener alt for lidt til statskassen"...
"Hjortespringvej i Herlev, som er en skolevej, er et godt eksempel. Der har vi dage, hvor vi kun har skrevet en enkelt bøde." - håber, at den bøde var på 1 million kroner, for ellers får de ret svært ved at lave 600 millioner i 2015.
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
Den er ret spændende omkring hvordan vi som befolkning opfatter fotofælder. færdselpoliti og bøder. Samtidig forklarer han hvordan fart påvirker sikkerheden.
Det viser bla at mange steder giver det færre uheld hvis farten sættes op. Den er ret spændende
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.112
så du mener at bare fordi bilerne er mere sikre end før så er det ok og køre for hurtigt ?
det stiv fjeder skrev er jo rigtigt,der er flere biler på vejene og ham der kører den kære bil har selv ansvaret for hvad der sker mht. hastigheden.
og kan da sagtens følge jer andre i at politiet skal være mere synlige men igen så ville det også være et problem, hver gang jeg ser politet foretager sig noget i trafikken så er der altid en eller anden der øffer over at det er sgu for meget og hvad ved jeg.
rigtig godt eksempel er den der kampagne de har pt. hold til højre
jul 2010
så du mener at bare fordi bilerne er mere sikre end før så er det ok og køre for hurtigt.
Hvor har du det fra ?
Der sker færre og færre ulykker i trafikken.Så kan egentlig ikke se at vi skal bruge så mange politifolk siddende inde i en fotovogn.Når der er brug for politiet til andre opgaver som bliver nedprioriteret.Da det for mig set er en skæv fordeling af ressourcer.
sep 2011
sorry fik det formuleret forkert, synes bare det er en mærkelig grundlag og komme med at bilerne er mere sikker end før og desuden synes godt nok der hver uge og nogle gange flere gange om ugen bliver meldt om uheld, når man altså hører radio flere gange hen af dagen.
der må være et spørgsmål om i hvilke distrikter de nedprioriterer som du siger, synes ærlig talt politiet er synlige, ikke på stor skala men de er da synlige.og husk lige på at nogle af de patruljer der kører rundt ikke altid kører i ''reklame'' bilerne, dem ser jeg både i byerne og motorvejen.
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
Den viser lige præcis grafer omkring fart vs antallet af ulykker. I kan diskutere resten af jeres liv omkring hvem der har ret. Se på målinger og fakta og så tag diskutionen derfra
sep 2011
fed video og vel dokumenteret må man sige, når det så er sagt så ville diverse ministre jo skide grønne grise eftersom de ikke ville få penge ind kassen som før. kan jo kun give manden i klippet ret, når man ser en vejstrækning som er forholdsvis lige og sigtbarheden er optimal så giver det jo ikke meget mening at man kun må køre 80 f.eks man ville uden videre kunne køre 90 eller 100 uden det ville give større anledning for uheld.
så må igen tage mine ord i munden igen ift pengemaskiner, hvis man tænker nærmere over det så er det jo strategisk godt placeret mange steder.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Det burde sq være en øjenåbner for mange.
Desværre er mange af dem der burde se den, så snæversynet at de ikke forstår budskabet
sep 2011
det er så bare de forkerte personer der får øjnene op omkring dette, dem der kommer an på (folketinget) ser jo ''kun'' på profit og når profit er et kæmpe omdrejningspunkt som i dette tilfælde, så vender de hellere opmærksomheden væk.
jul 2010
de så fjerner nogen af dem.Eller det bare er valgflæsk
jul 2010
Fotovogne