{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.889 visninger | Oprettet:

Køb af bil til pendling - bedste value for money? {{forumTopicSubject}}

Min forlovede har fået job, og skal til at pendle et sted imellem 100 og 180 km om dagen, og skal derfor ud og have fat i en bil.
Jeg har 70 K sparet op, men da de fleste skal bruges til bryllup om et år, og eventuelle rester, til udbetalingen til et hus, om 1,5-2 år, kan jeg max låne hende 50 K til køb af bil (eller udbetaling, hvis det skal være dyrere)

Jeg er i tvivl om hvor vidt det er smartest at købe ny eller brugt, og såfremt man køber brugt, hvor langt den skal have gået, for at man får mest for pengene.

Vi har følgende krav til bilen:
- Fartpilot
- 5 døre
- Højeste gear skal være motorvejs-egnet (uanset om det er benzin eller diesel - vi gider ikke ligge med 5000 RPM ved 130 km/t)
- Manuel gearkasse (gerne 6 gear - dog ikke et krav)
- Centrallås
- Elruder foran
- Lange serviceintervaller
- Billig forsikring (og evt finansiering)

Desuden regner vi med at beholde den i ca 5 år, den må ikke være mindre end en polo, og der skal helst være plads til en form for barnevogn (evt sammenklappet)..

Selv har jeg skulet lidt til den nye model Ford Fiesta med 1.0 liter turbo benzin, men jeg vil meget gerne høre hvad i har af gode foreslag, og om i evt kender nogle gode kampagner der kører i øjeblikket?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil til pendling - bedste value for money?
Kommentér på:
Køb af bil til pendling - bedste value for money?

Annonce