Fik bule på parkeringsplads. Synderen stak af. {{forumTopicSubject}}
Vi skulle vel ikke være så heldige at der er "uvildige" vidner til følgende hændelse.
Vi var hele familien nede og handle syd for Padborg, ved "Poetzsch" Industriweg 40. Harrislee.
Skaden skete d 28/3, og der var mange andre Danske biler omkring. Men vi søgte ikke efter vidner dengang da vi troede at sagen var helt oplagt, og at skadevolders forsikring automatisk ville betale for udbedring af skaden.
Vores yngste datter, Lisabeth 5, gik med konen og mig ind for at handle. Vores to store børn, Johannes 12, og Kathrine 11, blev i bilen for at spille på ipad.
Da vi tre kom ud til bilen igen var de to store noget oprevet. Der var en del blæst, og da et ældre par i nabobilen skulle af sted så blæste deres h. fordør fra konen og HAMREDE ind i siden på vores v. fordør.
Konen kaldte på manden for at han skulle komme og hjælpe med døren, og få den lukket efter hende.
Vores børn kikkede forskrækket ud af vinduerne, og konen nikkede til dem med et "undskyldende" smil. Så steg manden også ind i bilen og de kørte skyndsomt derfra.
Heldigvis var vores børn så fornuftige at de skrev tidspunkt og skadevolders registrerings nummer ned: d 28/3 Kl 17.38 reg. no. "FC 39 933". Skadesvolder bil var en Toyota Picnic 2,0.
Min kone og jeg fik så historien da vi kom ud til vores bil ( sølvgrå Citroen Berlingo ), og kunne straks se en bule i v.fordør hvor hendes h.fordør havde ramt.
En mindre men skarp bule med ridser i lakken, og da vi så skaden fra lidt afstand med lys refleksion så kunne vi også se en tallerken stor blød indtrykning.
Mandag d 30/3 meldte vi sagen til vores forsikring, og gik ud fra at det var en formssag idet vores store børn havde overværet hændelsen, og skrevet både reg no og tidspunkt ned.
Men nej.... Skadesvolder nægter bare. De indrømmer at de har været på pladsen, og de indrømmer at døren blæste fra konen, men de nægter at deres dør har ramt vores bil!!!
Jeg har presset vores forsikrings selskab til at få en forklaring på hvordan vi så kan beskrive hele forløbet og at vores børn hørte og mærkede braget. OG at der efterfølgende er en bule i vores bil..
Men nu har de for 3´de gang afvist at der var fysisk kontakt, og siger at der jo ikke er en bule i deres bil.. Nuvel det er meget sandsynligt at der ikke er en bule i deres bil, idet det er kanten af "hendes" dør der ramte ind midt i den bløde dørplade på vores bil. Og kanten på en dør er jo meget stærk.
Men lur mig om ikke der i det mindste er nogle små ridser i lakken lige ved kanten og i højde med vores skade!!
Ifølge vores forsikring så kommer vi ikke længere med mindre vi kan finde uvildige vidner til hændelsen. HVIS der er billeder fra overvågningskamera, så skal de være så tydelige at man kan SE at vores bil bliver ramt. Ellers kan skadesvolder bare fastholde at deres dør ikke ramte vores bil.
Så åbenbart har skadevoldere let spil iht det Danske rets og forsikrings system. Man skal bare nægte at man har påført en skade, på trods af at omstændighederne viser det modsatte.
Hvis vi er så helt utrolig heldige at nogle har overværet hændelsen med disse "flugt bilister" på Poetzsch parkeringsplads d 28 Marts kl 17.38, så vil vi meget gerne høre fra jer.
Mvh Ole Krog
maj 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Jeg parkerer konsekvent ikke ved siden af andre biler hvis det kan undgåes.
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
Mine forældre oplevede noget lignende, hvor modpart nægtede alt. Tryg (vores forsikring) fik lavet skaden på vores bil og tog resten med modpartens selskab
maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Det ER faktisk Tryg som vi er forsikret ved
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.172
maj 2013
De kan "desværre" ikke tage sig af parkeringsbuler.
Og de kan ikke modtage en anmeldelse af "bule-mageren" da skaden er sket uden for landets grænse.
Så det lader til at skiderikkene slipper godt fra deres "flugt"
Ole
apr 2004
Men det ser nok lidt sort ud desværre...
maj 2013
Så selv hvis jeg ser dem / kontakter dem, så nægter de vel fortsat bare at have lavet den bule. Med mindre at jeg "banker" det ud af dem (fristende) men så er det jo pludselig MIG der er forbryderen..
Ole
apr 2004
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
maj 2013
Mvh Ole
Fik bule på parkeringsplads. Synderen stak af.