{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om syn {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået indkaldelse af syn

Jeg skal seneste have den synet den 7 juli.

Hvis jeg nu syner den imorgen. Vil jeg så miste 2 måneder af bilens syn?

Vil det så være fra den 13 maj og så 2 år frem den bliver indkaldt, eller vil det stadigvæk være fra den 7 juli?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om syn
  • #1   12. maj 2015 Er ret sikker på det er 2 år fra dags dato du syner bilen

• #2   12. maj 2015 Hvis du kører til det periodesyn du er blevet indkaldt til, så holder den synet som den hele tiden har gjort..

Hvis du derimod vælger et registreringssyn, så gælder den 2 år fra den dag du får den synet..

Det er der ikke så meget i...

• #3   12. maj 2015 Der er tale om periode syn.
    Så hvornår siger du så min bil skal synet igen, hvis den bliver godkendt i første hug?

• #4   12. maj 2015 Synet følger datoen for bilens første indregistreringsdato, så hvis du syner din bil 2 mdr før, så har du vist 2 år og 2 mdr før du skal til syn igen.
    Tror jeg smiley

• #5   12. maj 2015 Du fortsætter med have en synsfrist til den 7 juli om 2 år, hvis du periodesyner nu...

• #6   12. maj 2015 Min bil er blevet indkaldt til periodisk syn, men der er ikke gået 2 år siden sidste syn. Hvorfor det?

Alle person- og varebiler skal til periodisk syn første gang fire år efter datoen for bilens 1. indregistrering og derefter med to års mellemrum jf. synsbekendtgørelsens § 55.

Færdselsstyrelsen indkalder til periodisk syn jf. synsbekendtgørelsens § 56 i perioden to måneder før og tre måneder efter datoen for 1. indregistrering, som også kaldes månedsdatoen.

Året bestemmer, om indkaldelsen sker i lige eller ulige år. Det er således månedsdatoen og ikke seneste godkendelsesdato, der styrer indkaldelsesterminerne.

Følgende er fundet på applus hjemmeside

• #7   12. maj 2015 Torpedo

Den får en ny dato, hvis den bliver registreringssynet, og omregistreret ved samme lejlighed.

En bil der står uden plader, og som skal synes, får datoen til fremtidig syn, via, den dato den er blevet regisreringssynet...og ikke første indregistreringsdato...

Det du linker til er for at skære det ud i pap, som det ville være, hvis bilen bare følger periodesynet fra dag et...

I dit tilfæler kan seneste periodesyn være blevet trukket sidste gang, men bliver alligevel indkaldt, til den normale dato, når det er et periodesyn den senest har været til...

• #8   12. maj 2015 MAnge tak super!

• #9   12. maj 2015 Det er 2 år fra sidst den blev synet det kom da de ændrede systemet

• #10   12. maj 2015

profilbillede
  • #11   12. maj 2015 Arrrr....

Så du påstår ligefrem, at når jeg trak min bils syn sidste sommer med 5 måneder over seneste frist, så tjener jeg de 5 måneder, så jeg jo faktisk får en ny dato 5 måneder senere, fordi jeg trækker mit periodesyn hver gang den bliver indkaldt,,

Det er da ikke en god foretning for andre ud over mig selv... smiley

THUMPS UP

• #12   13. maj 2015 Buggi boy det gør du da ikke For For det er stadig 2 år fra sidste indkaldelse den tæller. For den tæller stadig de 5 måneder med fra indkaldelsen. Det er hvornår bilen vil blive indkaldet og ikke hvornår synet gælder fra. Selv når bilen dumper så bliver det beregnet ud fra hvornår den sidst er synet. Det går efter den dato du har fået i brevet og ikke når du har trukket den 5 måneder. Du vil jo ikke kunne trække den i 5 måneder. da de så vil ha efterlyst pladerne efter 9 uger.

profilbillede
  • #13   13. maj 2015 Det gør de så ikke, kan jeg fortælle,,,, måske inden for få uger, hvis det er noget nyt...
    Det er deres hensigt, men jeg har ikke set det virker endnu..

Jeg satser nu stadig på min egen forklaring... ,-)

For syntes jeg kan læse at vi mener det samme...

• #14   13. maj 2015 Buggi Boy overskridelse af sidste fremstillings dato ændre ikke din syns indkaldelse. Det er kun hvis du får fortaget et reg syn.

Du har da lige fået 2 beviser på at de udsender indkaldelsen 2 år efter sidst fremstillings dato. Selv med en bil der er dumpet og møder op en måned efter får ikke den ekstra måned oven i men stadig kun de 2 år fra sidste indkaldelse.

Du kan slå en hvilken som helst bil op og den vil altid blive indkaldt efter 2 år fra sidste gang af. Altså en bil over 4 år.

• #15   13. maj 2015 Det er nu også det jeg har skrevet fra start af....

• #16   13. maj 2015 Buggi Boy NEJ det er netop ikke det du skriver

i går kl. 23:36
    Du fortsætter med have en synsfrist til den 7 juli om 2 år, hvis du periodesyner nu...

Når manden kører op i maj måned vil hans næste frist blive i maj måned og ikke 7 Juli. Da næste frist er 2 år efter du har mødt op i synshallen. Kig dog nu på de billeder for hulen da også Kig nu på din egen micra Der blev den synet 05-07-2013 og den er nu indkaldt til syn senest 30-06-2015 ergo 2 år fra du sidst var i synshallen. Og de har sendt dig indkaldelsen 05-05-2015 kører du så op 06-05-2015. Så vil din næste sidste frist være i maj måned og du vil modtage indkaldelsen i marts måned.

• Cecilie  M
    Cecilie M Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
    #17   13. maj 2015 Så har de da lavet om på det. Tidligere var det den dato bilen blev synet første gang, der talte...

• #18   13. maj 2015 Cecillie Prøv nu og tast din egen nr plade ind på dmr så kan du jo se det.Min bil kom til Danmark blev ind reg 15-01-2009
    Så er den blevet synet en del gange og nu bliver den indkaldt i November måned

Køretøj
    Mærke
    VOLKSWAGEN
    Model
    GOLF
    Stelnummer

Seneste reg.nr.

Synsrapporter
    Klik på feltet for at se rapporten
    Dato Resultat Km-stand Reg.nr. Gem/send
    05-12-2014 GOD 161.000
    28-11-2014 OOM 0
    20-12-2012 GOD 155.000
    23-11-2012 OOM 153.000
    25-10-2010 GOD 129.000
    30-09-2010 OOM 128.000
    15-01-2009 GOD 100.000

• #19   13. maj 2015 Jeg har ringet til trafikstyrelsen

Uanset hvilken dag jeg syner, bilen, så skal den synes igen senest den 7 juli 2017

TRÅD LUKKET

• #20   13. maj 2015 Mark det passer jo så ikke med hvad skat udsender det efter. Se på de biler jeg har lagt op.

• #21   13. maj 2015 Mark se dette billede og sig det ikke passer det jeg siger. Hvornår er denne bil synet og hvornår skal den til syn igen. Det er den dato bilen bliver synet DMR registrere og så er det den dato systemet går efter.

profilbillede
  • #22   13. maj 2015 Så må du klage til trafikstyrrelsen

• #23   13. maj 2015 Mark klage hvorfor? Som sagt det passer jo det jeg siger. så har da intet at klage over. I kan da syne den som i vil men i mister de 2 måneder da det går efter den syns dato. Som jeg jo nu har fremlagt flere beviser på her.

• #24   14. maj 2015 Og her igen denne er synet 03-05-2013 og skal igen til syn 05-05-2015 desuden skal du have fat i DMR. Men nok om det. Kør din op i Maj og se du vil blive indkaldt igen i Maj om 2 år.

profilbillede
  • #25   15. maj 2015 Så kom der svar der beviser min påstand Bum sagen lukkes

Lasse Pedersen <llpedersen@sol.dk>

13. maj (for 2 dage siden)

til info.dk
    Hej håber i kan besvare dette spørgsmål

Jeg har fået indkaldelse af syn

Jeg skal seneste have den synet den 7 juli.

Hvis jeg nu syner den imorgen. Vil jeg så miste 2 måneder af bilens syn?

Vil det så være fra den 13 maj og så 2 år frem den bliver indkaldt, eller vil det stadigvæk være fra den 7 juli?

På forhåmd tak for svar.
    Applus Info

10.03 (for 12 minutter siden)

til mig
    Hej Lasse,

Hvis du får synet din bil i dag, så vil den blive kaldt ind til syn igen om to år fra den dato.

Så jeg ville nok vente lidt med synet.

God dag.

Med venlig hilsen / Kind regards

Gitte Møller

Kundeservice

Applus Danmark A/S
    Korsdalsvej 111
    DK-2610 Rødovre

Phone:

E-mail:

Website:

+45 7013 1212