{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

Hvor skal jeg købe dele? {{forumTopicSubject}}

Jeg har været til syn med min bil fra 1992, og fået følgende afvide:
• bremsekraft parkeringsbremse mangler - venstre
• forskel i bremsevirkning driftsbremse for stor - 1. aksel - 45%
• forskel i bremsevirkning driftsbremse for stor - 2. aksel - 35%
• krængningstabilisator forbindelser defekt - venstre, bag

Efter have kigget det igennem så står jeg og skal bruge følgende:
Bremsebakker bag, begge sider
Bremseskive foran, begge sider
Bremseklodser foran, begge sider

Dog er jeg i tvivl om mht. "krængningstabilisator forbindelser defekt - venstre, bag" Han sagde at der var for meget slør ved kødbenet, men jeg nu ikke helt sikker på om det var det han mente. så jeg ved ikke hvor meget en ny nu gør, hvis det ikke er det.

Men nu til spørgsmålet, hvor skal jeg købe delene henne?
Jeg kan få alle delene hos Thansen for 1085 kroner, men jeg har læst mange tråde herinde om at thansen er både godt og dårligt.

Så jeg er i tvivl.
Hvor skal jeg købe det henne?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor skal jeg købe dele?
  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
    #1   13. maj 2015 Du kan købe mange steder men jeg mener at mister auto er bedst til prisen

• #2   13. maj 2015 hvis du ikke er tryg ved t-hansen så prøv at kigge priser på refako.dk. dog vil jeg mene at forsakel i bremsevirkning på begge aksler vil kunne klares med en rensning af de bevægelige dele. og evt justering af bakkerne bagi. og så har du nok et dårligt håndbremsekabel. derudover kan det meget vel være kødbenet der er dårligt. synes tit de har en tendens til at gå til.

• #3   13. maj 2015 Bruger selv denne: https://www.bildele-online.dk/

• #4   13. maj 2015 når du nu kun skal købe for 1100kr så havde jeg bare taget nærmest Thansen, så er det også nemmest hvis noget skal byttes hvis det ikke passer.

• #5   13. maj 2015 Til claus

Dette er skivebremsen foran. Det rust der er der bevæger fra kanten og så 1 cm ind mod midten

Sådan ser det ude både højre og venstre

profilbillede
  • #6   13. maj 2015 Neno L vil tjekke det ud

Grease Monkey, jeg er interesseret i at det virker og at den kan bremse så den bliver godkendt til syn

• #7   13. maj 2015 Skal bilen synes og bare være iorden, så er Thansen bremser fine nok....

Sagen er lidt en anden hvis du kører trackday osv.

• Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

#8   13. maj 2015 Thansen kan godt bruges men det holder ikke i særlig lang tid vis du vil have kvalitet skal du ikke gå efter sted men mærke køb noget brembo eller ferodo

• #9   13. maj 2015 Grease Monkey

Bilen bliver brugt til at bringe mig fra hjem til skole, og så hjem. Og en ny og næ til føtex når jeg løber tør for saftevand.

SÅ ikke noget trackday, dhb, striben eller noget andet. Det skal bruges til hverdag, og de skal fungere 120% når jeg skal lave en katastrofe bremsning

• #10   13. maj 2015 Kan jeg forvente at skiverne holder til fx. 100.000 km?

• Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

#11   13. maj 2015 Der er jo forskel på om de skal kunne lave en nødbremsning eller flere det er her du finder den største forskel

• #12   13. maj 2015 Delene fra T-Hansen gør det de skal gøre.
    Hvorfor tror du ikke der skal nye tomler bagi?
    Hvordan ved du at dit håndbremsekabel ikke er defekt?
    Hvad med selvjustererne til bagbremsen?
    Forreste bremsecalipere, har du kontrolleret dem?
    Hvad med bremsevæsken?
    Bageste kødben, det kan du da sagtens lige undersøge nærmere når du nu alligevel er i gang med bagbremserne....

• Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

#13   13. maj 2015 Det er forskelligt handler om kørsel og rust

• #14   13. maj 2015 Dine bremser skal fungere 120% - men alligevel kører du rundt med en skævbremsning på forhjulene på 45%?????

Men okay, hvis man trækker de to tal fra hinanden får man 85 - og det er jo ikke så slemt smiley

• #15   13. maj 2015 Du kan også bare kigge på autodeleshop.dk

Så må du lade pengepungen bestemme hvormeget du skal betale ekstra for at få noget der er 120% iorden.

• #16   13. maj 2015 627 Jeg en ven til at se på bilen som fik tjekket det og det var det han konstateret

Vi så at bakkerne bag i var så ned slidte at du næsten kunne skærer dig på kanten:
    Vi kunne se at kablet rykket sig helt inden ved trumlen, da vi træk håndbremsen.
    Jeg er ikke ekspert på bil, så jeg binder mig til det han siger

• #17   13. maj 2015 Måske besøger du din ven for sjældent smiley

• #18   14. maj 2015 Mark H

Tror nu i har tjek på det der skal til...

I skal lige tjekke at hjulcylindrene i begge sider kan bevæge sig frit,og at ingen af stemplerne sider fast..
    Hvis bremsebakkerne var så slidt i bag, for du nok det bedste ud af at skifte begge tromler samtidigt...

Delene kan du trygt købe i T hansen, når du har den form for kørsel som du beskriver...
    Jeg har endnu ikke oplevet dårlige skiver derfra, som er monteret på normale menneskers biler, til alm. normal kørsel...

En fjer kan jo også blive til ti høns ved du nok.... smiley

• #19   14. maj 2015 Buggi Boy

Tromlen er rusten uden på, men vi tjekket den inden vendig, og der var ikke noget at se, der skulle den se ud som den nu gjorde. Ingen grater eller noget, pænt og skindednde

• #20   14. maj 2015 Autodeleshop.dk går man ikke galt hos. Der er dog noget leveringstid. Må indrømme at T. Hansen køber jeg ikke bilstumper hos, men så meget andet.
    Har været uheldig for mange gange.

• Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

#21   14. maj 2015 Igen det store ligger i nødbremsning de billige dele er ikke ligeså holdbare over for varmen så du skal regne med at når du har lavet 1 eller 2 ved almindelig hastighed skal du regne med de er skæve men vis du næsten kun kører i byen er det ikke noget du skal bekymre dig om

• #22   14. maj 2015 Jeg kører kun på frederikssundsvejen

Kommentér på:
Hvor skal jeg købe dele?

Annonce