{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

BMW e39 hvilken model? {{forumTopicSubject}}

Hej

Skal købe en BMW e39 her snart, men ville høre jer ad der kender til dem. Hvilken model skal jeg går efter, har råd til en 523i og 528i. Men skal jeg gå efter en aut. (steptr.) eller manuel gear? Ved godt at aut. vil bruge mere i brændstof, men er det det værd?

Altså bare generelt hvad synes i er det bedste valg for en e39 til ca pris på 40-50000? Og hvad skal jeg passe på som er dyr at reparere, kan selv udskifte de fleste dele, men som er dyrt i reservedele?

Alt info vil være rart:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e39 hvilken model?
  • #1   15. maj 2015 Økonomimessigt kan du lige så godt købe en 528. Den kører stort set lige så langt på en liter som en 523 og så er den jo lidt sjovere at kører i frem for en 523

  • #2   15. maj 2015 Og det var altså kun i "gamle dage" automatik var dyrer at køre i. I dag er det stort set det samme

  • #3   15. maj 2015 #2: Nu er den bil heller ligefrem ny længere. Den er fra den tid, hvor de typisk var mere økonomiske med manuel kasse smiley

    Nok om det. Om du selv foretrækker en e39 med manuel eller auto, det kommer helt an på din kørestil. Er det stille cruise og bykørsel så tog jeg en auto. Men skal det gå stærkt, så er automatgear lidt det samme som at løbe marathon i vaders smiley


  • #4   15. maj 2015 Hvis du regner med at køre den på total budget, så køb venligst en polo i stedet. En BMW i den alder får sikkert brug for reparationer. Det er ikk altid billigt.
    Med det sagt, så tag en 528 med manuelt gear. Det er en tung bil, så 192 hk føles ikk som alverden. Men det er i hvert fald nok til at følge med trafikken


  • #5   15. maj 2015 Okay ikke hvad jeg har oplevet:)

  • #6   15. maj 2015 Vil nu også sige at en 528i med manuelt er ret sjov. I øvrigt er der jo masser af muligheder for at forøge ydeevnen på sådan en relativt billigt og lovligt.

    Den havde jeg valgt


  • #7   15. maj 2015 Ok, tak for svar. jeg er nemlig mere til automat:) Tro det bliver sådan en, men ved i hvad man skal holde øje med når man kigger på bilen (udover rust på bagklappen)?

  • #8   15. maj 2015 Rust i skærmkanterne, ved bagklappen, motorhjelmen, hjulbrønden. Smadrede bøsninger, så den klonker ved gearskift, igangsættelse eller skarpe sving. Om motoren tikker overdrevet i tomgang. Om den er utæt - tjek om det drypper fra undervognen efter at have kørt en tur. Om den spiser vand eller olie.
    Og sikkert tusinde flere ting.


  • #9   15. maj 2015 Det er en gammel bil, så der kan være ALT i vejen med den, hvis den ikke er vedligeholdt. Find en som ser rigtig godt ud, gerne med rimelig få km. Ser de godt ud, med pæn lak, kabine, og ren ved dørfalser osv. er det som regel et tegn på, at resten af bilen er i lige så god stand.

    Men kender du ikke en, som har lidt forstand på de bimmere, som du evt. kan tage med, når du skal ud og kigge?


  • #10   15. maj 2015 Jo, har sådan set selv styr på biler, men har bare aldrig været ud og kigge på en e39. Altså alle de normale slidedele(bærearme, stabilisator, bøsninger, gearkasse osv.) kender jeg til og kan også finde ud af at finde hvor fejlen ligger. Det bare om de havde nogle kendte fejl som ikke lige er nemme at fange (gemte fejl).

  • #11   15. maj 2015 Naej, det plejer der ikke at være.

    Du kan dog holde øje med, om den "hænger" lidt med det ene hjørne i bagenden. Der sidder nogle store bøsninger som holder bagbroen til karossen, som nogle gange er oliefyldte. Sådan en var blevet utæt på mine forældres, og så stod den lidt skævt.


  • #12   15. maj 2015 Ok, mange tak for hjælpen. Det holder jeg øje med, det er lige præcis sådan nogle fejl jeg mener. For havde jeg set bilen hænge lidt, havde jeg troet det helt sikkert var fjederen eller støddæmperen:)

  • #13   18. maj 2015 Jeg ville lige spørge, er det et bedre køb hvis det er en 530i eller synes i det ikke er godt. Altså med hensyn til at sælge den igen, er det sværere eller hvordan?

  • #14   18. maj 2015 De er alle svære at sælge, folk vil ikke have biler der koster så meget i grøn afgift.

    Jeg ville selv tage en 530i eller 530d. De er stadig rimelig eftertragtede, om man kan nemt komme af med dem hvis udstyr og standen på dem er rigtig smiley


  • #15   18. maj 2015 Ok, tak for det. Men mht. brændstof forbrug, bruger de alle næsten det samme eller vil en 530i bruge meget mere i brændstof?

  • #16   18. maj 2015 Hvis du kører helt ens i dem, bruger 530'eren mindre smiley

  • #17   18. maj 2015 Det lyder godt, så vil jeg også have denne model i mine overvejelser. Tak for hjælpen smiley

  • #18   18. maj 2015 Jeg kiggede selv på at importere - og kom frem til at besparelsen kontra motor forskellen i 528/530i ikke kunne betale sig. Men det er jo op til dig

  • #19   19. maj 2015 Altså besparelse med hensyn til hvad. Forstår ikke helt hvad du mener?

Kommentér på:
BMW e39 hvilken model?

Annonce