{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

MOTORSKIFT {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Min Audi A4 B5 1,8 125 HK fra 1998 syntes jeg at jeg har en del problemer med og overvejer seriøst at hente en bil hjem fra Tyskland til ophugning for en 1500-2000 euro. Og til den pris kan jeg få en fin Audi A4 b5 1,8 turbo med fornuftig km. Så her kommer spørgsmålet. Må man ligge en 1,8 T motor i? Når bilen er en 1,8 125 HK? Man må jo øge sin bil med 20 procent så Det passer jo med de HK en 1,8T har. Men hvad med syn? Eller skal jeg bare informere forsikringen om det?

For så vill jeg tage de dele der skal bruges og så sælge resten af bilen i stumper.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MOTORSKIFT
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #3   25. maj 2015 Som det er skrevet allerede smiley
    Og så skal du huske at få synet bilen, ellers kan det ikke skrives i papirene.

    Og den med bremserne forstår jeg stadig ikke, men sådan er loven underligt nok skruet sammen ;D


  • #4   25. maj 2015 Du skal betale ny afgift, fordi du monterer turbo, så er de ligeglade med de 20%

  • #6   25. maj 2015 Kim P.
    Du tager en bil og smider en ny motor med turbo i.

    Ergo har du fået en bil med turbo. Derfor ny afgift, har selv stået med samme model, og jeg forespurgte hos Motorkontoret.

    Så skriver det de sagde, så vil jeg skide på hvad du mener


  • #10   25. maj 2015 Kan se jeg har misforstået det lidt, men det var en 1.8 125 HK, men det der har gjort forskellen var bremserne, den ville jeg opgradere, og det må man ikke, det er den jeg er røget af i svinget ved.
    For i mit hovede er sikkerheden jo vigtigere end at få en turbo motor i en bil der ikke er bygget op til det fra start.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #11   25. maj 2015 Steven
    Som jeg har nævnt tidligere, så er det helt til grin, at det er tilladt at smide 20% i motoren, men man må ikke gå op på sikkerheden uden at skulle betale for det smiley


  • #12   25. maj 2015 Ja det er sindssygt.
    Men det er vigtigere her i landet vi slår flere mennesker ihjel end sikkerheden smiley


  • #13   25. maj 2015 Tusinde tak for jeres svar, sætter jeg pris på. Så jeg må godt sætte motor i, hvad med gearkassen ? Og skal hele ledningsnettet med over eller kan man nøjes med selveste styreboksen fra turbo motoren ?

    Overvejer at hente bilen i Tyskland snarest så rart med lidt info da jeg har søgt rundt omkring uden bedre viden.

    Men på forhånd tak


  • #15   26. maj 2015 Tak for info Kim smiley

Kommentér på:
MOTORSKIFT

Annonce