Betinget godkendt til syn {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Måske et dumt spørgsmål, men nu prøver jeg.
Har sammen med en kammerat været ved at kigge på en ny "brugt" bil til ham.
Når man sådan "tjekker nummerplader" på diverse hjemmesider, for at se synsstatus, så er jeg / vi flere gange faldet over biler, der 2-3 gange i træk til syn er blevet "betinget godkendt" med helt den samme begrundelse.
Ofte er det ting som f.eks. et manglende beslag til sprængwire på trækanordningen eller manglende påskrift af vægte på gulpladebiler osv.
Jeg ved godt, at det står i bekendtgørelserne, at når en bil bliver betinget godkendt til syn, så er det noget man skal få bragt i orden hurtigst muligt.
Men jeg tænker bare på, om det aldrig har / får konskvenser, når man nu får sin bil betinget godkendt 2-3 gange i træk med samme forseelse, fordi man ikke har fået det lavet.
Kan synsmanden ikke til sidst kræve, at man nu kommer til omsyn, eller kan man i teorien køre til syn med den samme fejl gang på gang (der giver "betinget godkendt"), uden det får konsekvenser?
Nu er det ikke fordi at jeg aldrig kunne finde på at købe en bil, der "kun" har været betinget godkendt til syn, men spørgsmålet er bare sådan mere af generel karakter.
Fortsat god søndag!
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
At en bil kommer til syn med samme "mindre" fejl 3 gange i træk på eksempelvis 6 år, giver ikke synsmanden ekstra rettigheder. For det kunne jo være at fejlen havde været rettet i mellemtiden og så var defekt igen efter de 2 år..;)
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.008
Det har du selvfølgelig ret i
Ved du så, om det kan få konsekvenser, såfremt man bliver "fanget" i et rutinetjek af en politipatrulje, der tilfældigvis stopper én?
Jeg tænker bare sådan lidt på, hvorfor man overhovedet har indført noget der hedder "betinget godkendt", når det alligevel ingen konsekvenser får, at man ikke får det lavet.
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.008
Ja åbenbart
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.112
Thomas M
er jo påfaldende at det er nøjagtig samme fejl ved hvert syn. ved ikke med det der beslag hvor stærkt det er men vægttavlen eller hvad de hedder holder da til en hel del.
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
Ved det, da jeg kender en US gut, der hver gang til syn smider dobbelt klæbende tape på et blinklysglas, og sætter på begge skærme. Og det bliver den synet med?
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.112
Betinget godkendt til syn