{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

Tobias N
Tobias N
Tilmeldt:
21. mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Første bil {{forumTopicSubject}}

smiley Hej alle bil mennesker, jeg skal til og tage kørekort, men jeg skal jo også finde ud af, hvilken bil jeg skal have som min første. Bilen skal være billig i drift, altså en lille, og lidt ældre bil. Alle forslag er ok, men i min verden er ens første bil en vigtig ting, jeg synes det skal være noget man husker resten af livet.
Hilsen Tobias Nobel. På forhånd, tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første bil
  • #1   17. jun 2015 En gammel spand til 5000

  • #2   17. jun 2015 toyota corolla/carina hvis du er til japansk
    ellers noget vw mk2 td er også driftsikkert, hvis det ikke er forskruet


  • #3   17. jun 2015 G2 TD? Billig i drift? Så find en på gule plader

  • #4   18. jun 2015 Audi 80 fra slut 80'erne med en 1,8 motor smiley Ikke til at slå ihjel og meget simpel at rode med selv.

  • #5   18. jun 2015 Tjaaa var jeg 18år igen, ville jeg da købe en Ford Sierra som første bil IGEN, bare en 2.0i istedet for en fesen 1.6 laser. De er billige i rep. og nemme at skrue på for nybegyndere. Og de kører altså meget bedre end alt det andet skrammel man kan købe i den prisklasse.

  • #6   18. jun 2015 Sådan en Daihatsu Cuore er altså perfekt 1. bil.. langt på literen, billig at eje, billig i forsikring, japansk kvalitet, og billig i anskaffelse..

    Eneste minus er at de nemt ruster.. Men det gør snart alle biler i det her lorte-vintersaltnings-land,

    Du kan evt. se den jeg har oprettet.. Har idag en magen til, bare en anden farve, fordi jeg savnede den gamle..


  • Tobias N
    Tobias N Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #7   18. jun 2015 Jeg takker for de mange, hurtige svar, jeg kigger lige lidt på de forskellige øser i har anbefalet smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #8   18. jun 2015 køb den du kan li og få den tjekket godt igennem af en fagmand inden du handler vi kan alle komme med en masse forskellige forslag men det er jo dig der skal køre i lortet men få den tjekket så ved du hvad du køber

  • Tobias N
    Tobias N Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #9   18. jun 2015 Hej Rene, du har fuldstændig ret, men det er nu meget rart at få af vide af folk der har haft flere forskellige biler, hvad man skal vælge, hvis man gerne vil undgå kæmpe regninger smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #10   18. jun 2015 køber du en gammel bil køber du en andens mands problemer sådan er det bare men vag biler eller toyota er gode biler i mine øjne


  • #11   18. jun 2015 Køb en lille hatch med nok hk: 120-160.. forudsat at du kan forsikre den..

  • #12   18. jun 2015 Så længe det japansk bliver det værd at huske...
    Corolla
    Almera
    Civic
    Sunny
    323
    3
    Colt
    imprezza ( fås i en 1.5 boxer )
    Swift og mange andre
    Japanske mærker bygger biler der kan holde til unge...

    Nå du bliver ældre og mere fornuftig med din kørsel så kan du overveje tysk. Mine erfaringer er at de ikke kan holde til unge mennesker. De kræver en moden og ansvarsbevist chauffør for.


  • #13   18. jun 2015 Ja bare de ikke ruster op inden den er købt smiley
    Det er så svagheden ved de biler over fra østen.
    De er ikke bygget til at køre herover.


  • #14   18. jun 2015 De ruster da mere end en Audi A4 fra samme årgang..

    Men hvor en Audi A4 1996 bliver skrottet fordi man er træt af at bruge penge på reparationer, så kører Civicen bare videre og videre..


  • #15   18. jun 2015 #13
    Rust er ca det samme audier er galvaniseret en ruster stadig.
    De færreste biler der bliver holdt ordenligt
    Men hvis motor og gearkasse holder godt er det at fortrække.. Vil hellere lave 10timers rust end at min bil ikke vil starte hverdag.
    smiley
    Ingen tvivl om tyskerne producere fine biler men tæver du din bil uden at tage hensyn til at køre den druftsvarm of udnytte motorens driftsimråde så mine erfaringer at de gå oftere i stykker end japanere...


  • #16   18. jun 2015 Sø Propel
    hvorfor kræver tyske biiler en moden chauffør?


  • #17   18. jun 2015 Fordi de ikke holder til tæsk i samme omfang som japanske biler.
    De kan tåle tæsk Ja hvis du opmærksom på hvordan du gør det. En japaner er generelt mere tilgivende med tæv på Kold motor. At ramme begrænseren og blive holdt oppe i høje omdrejninger. De bygget til at arbejde der oppe hvor tyskere er mere afdæmpede og har deres kræfter i mellem området...
    Nu det skåret firkantet ud og der altid en masse undtagelser.
    Tag en Golf 3 med en 90hk benzinmotor og kør mod en Corolla med 1.6 116hk motor. 5.gear ved 50km/t og så fd pedal Der snippet golf'en sejren. men gear du ned og holder dem til ilden så vinder Corolla'en. Fordi golfen er bygget ti æ hverdags brug med et arbejdsområde der passer til den gennemsnitlige belist. Japanere skal op i omdrejninger før de levere deres effekt.


  • #18   18. jun 2015 er forståeligt nok at man ikke skal tæske bilen når den er kold, det er der ingen bil der kan i længden, i teorien har du sikkert ret men ud fra hvad man sådan ser så er hovedparten af dem med første bil har en tysker.

  • #19   18. jun 2015 Har haft tyske biler da jeg var ung og først da jeg fin en japaner jeg stoppede med at skrue på bilen hver weekend. De har ikke været problemfrie men omfanget af problemerne og tiden imellem hver rep var langt mere acceptable...
    Så taler af egne erfaringer.
    De venner jeg har kendt der har kørt tysk mens jeg kørte japansk har brugt mig og min bil som service vogn. Jeg hentede motore gearkasser og andre reservedele for dem fordi min bil kørte.

    På knap 100.000 km skifte jeg
    Dæk. Generator. Gearkasse. Støddæmpere og fjedre ( den sku jo sænkes). Bremser og 2 kødben og en udstødningsmanifold

    Det billigt sluppet nå man så på hvor hårdt den bil den levede både før jeg fik den og mens jeg havde den.


  • #20   18. jun 2015 jamen kommer vel an på hvor nænsom man er med sin første bil...ser stor forskelle på hvordan jeg f.eks kører kontra den måde mine venner kører. ikke at jeg er en helgen, skulle bare lære det hurtigt at jeg ikke skulle køre som en vildbasse (mere eller mindre fordi jeg arbejde som chauffør kort efter jeg fik kørekortet)

  • #21   18. jun 2015 Der er forskel men hvis en japaner holder til vildbasser holder de også til de få fornuftige. Og så kan man skifte til hvad men fortrækker nå man er lidt ældre og har prøvet en masse biler og Fundet sin køresstil og andre preferancer

  • #22   18. jun 2015 sjovt nok dem jeg ser er de værste vildbasser er dem der har fået kørekortet i militæret,

  • #23   18. jun 2015 De små mikro biler er fantastiske. Jeg har selv en Toyota Aygo - Citroen C1, Peugeot 107 og Daihatsu Cuore er den samme. De andre mikrobiler er sikkert også fine.

    De er let kørte og kvikke grundet den lave vægt. Følger fint med en nyere tysker bil med 120-130hk

    Drift sikker - jeg har haft min siden ny fra 2008 og har nu 160.000km på klokken uden problemer. Kun utætheder og en bagbremse der hang fordi jeg aldrig brugte håndbremsen.

    Billig er køre i. 290kr/halvårlig. 20-25km/l. Billig i forsikring. Genrelt længere levetid på sliddele pga. lav vægt. Feks kørte jeg 90.000km før medfødte originale bremser blev skiftet.

    Jeg har været i Italien 4 gange med min smiley

    Der er også stort community på facebook. Det er en bil med masser af sjæl, som man faktisk bliver glad for smiley

    Hvis den er fra før 09 så forhør om der er skiftet til 190mm kobling.


  • #24   18. jun 2015 Ud og skrab så mange lånte penge sammen som muligt! Bare fyr den af med forbrugslån til høj rente, quicklån og sms-lån og så ud og købe den største, dyreste og hurtigste bil du kan finde til pengene!

    Så husker du den i hvert fald resten af livet! smiley smiley smiley

    Spøg til side... Glem andres forslag og lad være med at gøre det til noget særligt. Som jeg har sagt til alle andre der spørger (hvilket du ville have set, hvis du havde søgt i forummet først), så kig på dit budget og find ud af hvad du har råd til. Derefter vælger du den bil du bedst kan lide, indenfor hvad budgettet tillader. Bum, færdig og længere er den ikke...


  • #25   18. jun 2015 Han skal da bare have en Skoda felicia, dem behøver man ikke engang at skifte olie på. Den skal bare have noget benzin, og ellers kører den bare altid

  • #26   18. jun 2015 Corolla e10/11. Kørte 70.000km i min første corolla. Brugte kun penge på olie/filter ved almindelig service.

  • #28   18. jun 2015 Kan man køre 3L uden at køre Morfar Kørsel.?
    Det må du gerne uddybe..? Du laver hjulspin og overhaler de andre eller hvordan skal det forståes.?


  • #30   18. jun 2015 Når du ved hvilken bil det bliver, så sig til, så skal jeg hjælpe dig med en billig forsikring.

  • #31   19. jun 2015 Køb en toyota corolla og spar fra værksteds regninger

Kommentér på:
Første bil

Annonce