{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.247 visninger | Oprettet:

Kørsel i Tyskland - minimum 21år ? {{forumTopicSubject}}

Har lige fået afvide Idag at man skal være minimum 21 år gammel for at må køre i Tyskland (selvfølgelig som dansker i dansk indregistreret bil) kan det virkelig passe? Hvis ja er det så en ny regel? For det har jeg dælme aldrig hørt om på trods af jeg bor 25 km fra grænsen og min mor er bosiddende i Tyskland.

Mvh. Simon E

God dag derude!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel i Tyskland - minimum 21år ?
  • #3   9. jul 2015 Tror det er 31 faktisk

  • #4   9. jul 2015 ^ Nej det passer ikke! Det er nemlig noget man spiller.

    Tror det er mere



  • #5   9. jul 2015 nej kør du bare

  • #7   9. jul 2015 Seriøst #1... stop nu med den forbandende popcorn smiley.. hvis du ikke har tænkt dig at byde ind med noget konstruktivt, så lad være at byde ind.... jeg er så forbandet træt af tråde der bliver oprettet, hvor halvdelen af svarene er en fucking smiley med popcorn, som om det er sjovt.. end of rant.

    Færdselsreglerne i forhold til promillegrænse* og at tale i håndholdt mobiltelefon** er som i Danmark. * Dog gælder en promillegrænse på 0 for bilister, der har haft kørekort under 2 år eller er under 21 år gamle (også udenlandske bilister, der er indbefattet af disse kriterier)

    De 21 år kan du evt. have set i forbindelse med promillegrænsen i tyskland
    Ifølge FDM er reglerne for promillekørsel i tyskland som i DK, med undtagelse af at hvis du er under 21 eller har haft kørekort i mindre end 2 år, så er promillegrænsen 0
    http://www.fdm.dk/koer-selv-ferie/regler-udlandet/tyskland/trafik-faerdselsregler


  • #8   9. jul 2015 Det er var min kæreste der kom hjem og sagde det (hun er 20) har også godt læst det på FDM, hun havde vidst fået det afvide af hendes mors kæreste, det kan være at de er har misforstået hinanden i samtalen smiley

  • #10   9. jul 2015 Jeg takker for svaret, det virker meget logisk nu du skriver det, det vil jeg prøve ar forklare fruen smiley dog ikke sikkert hun vil tro mig smiley

  • #11   9. jul 2015 Mon ikke det var med at leje bil?

    undersøg aldersgrænser når du skal bestille billeje. I nogle lande skal du være mindst 25 år inden du får lov til at leje en bil, og i andre lande skal du bare være 21 – I nogle tilfælde kan der være en forhøjet selvrisiko hvis du er ung – undersøg dette i de betingelser du får, så ved du hvad du har at rette dig efter.
    Skal man have international kørekort ? Der er ikke særlig mange steder i Verden, hvor du ikke kan bruge dit EU kørekort, men der er stadigvæk nogle steder, hvor dette ikke blive accepteret. læs om det i leje betingelserne inden du tager af sted, så er du sikker på, at der ikke opstår problemer.
    Når du skal have udleveret din leje bil, så sørg for dels at gennemlæse kontrakten, og dels skal du sørge for, at bilen lever op til hvad der står i kontrakten. normalvis er der angiver hvor bilen har skader, og kig derfor bilen efter, for at se om den skulle have flere skader. Har den det, så sørg på at det blive anført i kontrakten


  • #13   10. jul 2015 Muligvis, det skal jeg ikke kunne sige, men en ting er sikkert, hun køre bare løs dernede smiley

  • #14   11. jul 2015 Man må bare ikke køre til Tyskland på midlertidigt kørekort

  • #15   12. jul 2015 Hun havde misforstået samtalen xD det var vidst noget med lastbiler hvor man ikke må køre hvis man er under 21 smiley

Kommentér på:
Kørsel i Tyskland - minimum 21år ?

Annonce