{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Tina B
Tina B
Emner: 1 Svar: 4

Anbefal en familiebil {{forumTopicSubject}}

Vi kommer jo nok ikke udenom, at vi måske så småt bør begynde at kigge på en ny bil, nu hvor den nuværende nærmer sig de 11 år, og har rundet de 400.000 km...
Selvfølgelig er det en smagssag, hvad man er til, og man skal også prøve flere forskellige. Men ud fra en prøvetur, er det jo svært at danne sig erfaringer, og derfor prøver jeg lige at få lidt input her til, hvad vi skal holde lidt høje med og hvad man bør holde sig fra.

I øjeblikket har vi en Citroën C5 2.0 TDI Weekend (St. car) fra 2004 med 138 HK officielt (men med 40 HK ekstra under motorhjelmen). Den har bl.a. 4 elruder, eljusterbare sidespejle, fartpilot, tågelygter, 2 zoners klimaanlæg, armlæn for, isofix bag, bare for at nævne lidt af, hvad vi kommer fra.

Ønsket er jo så ikke en bil med mindre udstyr (det meste er sikkert standard i dag) og derudover:
- Bagagerumsplads til både barnevogn og klapvogn
- Isofix som min. på to bagsædepladser (men det er vidst EU lovpligtigt)
- God trækevne og min. tilladt anhængervægt med bremse på 1750 kg. (Den nuværende trækker fint afsted med en hestertrailer på 2T inkl. heste)
- Min. 20 km. pr. ltr.
- Prisen skal helst ikke ret meget over 400.000 kr. (og meget gerne mindre smiley )
- Kigger hovedsageligt diesel, og nyt/næsten nyt

Vi kører ca. 36.000 km. årligt, så komfort vægtes højt, og leasing er nok ikke lige så relevant for os med dette kilometer-antal smiley

På forhånd tak for jeres forslag og kommentarer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en familiebil
Kommentér på:
Anbefal en familiebil

Annonce