{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.120 visninger | Oprettet:

Før Syn / Eftersyn {{forumTopicSubject}}

Er her en synsmand i gruppen, helst i Randers området, som udfører disse eftersyn.

Altså en gennemgang af bilen som man gør til syn, men uden at registrere "synet".


Hvis ikke her er en synsmand, så kan det også godt gøre det, hvis der er en der kender en der kan lave sådan et eftersyn. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Før Syn / Eftersyn
  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
    #1   31. jul 2015 Det kan du få gjort ved dit lokale værksted ellers kan du tage forbi FDM og få det gjort

  • #2   31. jul 2015 Det gør de fleste mekanikere da..? De har sådan en 'synskontrol' du kan købe for nogle småpenge.. (som regel omkring 500,-)

  • #3   31. jul 2015 Tænkte nærmere sort. smiley

  • #4   31. jul 2015 Du tænkte 'Gratis' gjorde du..

    Betal dog det som det koster, eller hør dine venner om de kender en..

    Ellers så opret en annonce om at du vil købe sådan en tjeneste.. smiley

    Og faktisk mener jeg at nogle værksteder udfører dem gratis.. (fordi der som regel findes noget som skal fikses)


  • #6   31. jul 2015 Altså... Du vil bare have bilen efterset og finde ud af hvad der skal laves til syn? Hvorfor ikke bare køre den til syn? Så får du jo at vide hvad der er galt. Taget i betragtning af hvad et syn koster, så er det nok ikke ret meget mere end hvad du skal betale for at en eller anden går den igennem uden regning.

  • #7   31. jul 2015 Plejer bare at køre op i den nærmeTe synshal, og spørge om de ikke lige kan tjekke den igennem uden at skrive det på smiley

  • #8   31. jul 2015 Plejer at være 200-250kr

  • #9   31. jul 2015 Kør ud til mikkels bilsyn. Der plejer jeg at køre ud. Utrolig flinke gutter derude smiley

  • #10   31. jul 2015 Professor - Mente ikke gratis, mente sort/uden moms/lav pris IKKE GRATIS.

  • #11   31. jul 2015 LilleDan - Hvis jeg bare kører den til syn, og den ikke går igennem, så skal den omsynes indenfor 30 dage, hvorimod at jeg har 8mdr til syn på den nu.

    Men ved ikke om man kan få almindelige synshaller til at gennemgå den uden at det registreres. Vil jo gerne have en liste, over de ting der skal laves.

    Og har sjældent mulighed for at nå det indenfor åbningstid i hverdagene, så det skal helst være en weekend.


  • #12   31. jul 2015 Tænk hvis man havde en magisk side hvor man kunne søge på alt muligt, og får svar på stort set alt mellem himmel og jord
    Lad os kalde denne side "Google".

    Så kunne man søger efter syns tjek bil (bil delen er vigtigt, med mindre det er øjne den er galt med).
    Derefter ville den magisk side som vi tidligere blev enige om at kalde "Google" vise som f.eks. 2. søge resultat en side fra SDS, hvor i der stod at de ville gøre det gratis.

    Men der er ingen der har været smarte nok til at lave den magiske side med en helveds masse information.
    Lidt øv at der ikke er nogen der er kommet på den ide endnu ... =(


  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
    #13   31. jul 2015 Det nemmeste er at smide den af ved din lokale Mekaniker koster det samme cirka og så kan du få det lavet samtidig

  • #14   31. jul 2015 Hvorfor kalde det et syntjek når det jo egentligt bare er en gennemgang af bilen? Ingen kan jo gå en bil igennem 8 mdr før tid og sige den kan synes til den tid..

  • #15   1. aug 2015 #11 nogle synshaller har længe åbent - og det er vel bare at ringe og spørge hvad de vil have for at gå den igennem og se hvad der skal laves inden syn om 8 mdr.

    NB. du har 33 dage til omsyn, men det er klogt af få den synet i god tid inden sidste dato for syn, da de har strammet op på reglerne og du kan risikere en bøde, hvis den ikke er godkendt inden sidste synsdato - ligeledes må du faktisk også kun køre mellem værksted og synshal, hvis den skal omsynes.


  • #16   1. aug 2015 Din bil SKAL kunne gå igennem et syn til hver en tid, så har du en ide om at den ikke kan gå igennem syn nu, " lyder det meget som, efter som du er bange for den dumper" så syntes jeg du skulle overveje en ekstra gang, om du overhovedet burde køre i den på offentlig vej, før den har været en tur forbi en mekaniker og en synshal.

  • #17   1. aug 2015 Hvis den kan gå lige igennem et syn nu, så venter jeg naturligvis ikke 8 mdr med at syne den.

    Hvis ikke den kan, så vil jeg hellere have 8 mdr til at få det lavet i, fremfor 33 dage.

    Jeg søger en der vil gå den igennem i en weekend, da jeg arbejder fra tidligt til sent i hverdagene.

    Nogle af jer der har kommenteret på mit opslag, virker noget arrogante, vil bare sige til det, at jeg håber ikke i bliver behandlet på samme måde, den dag i gerne vil have hjælp til noget.

    Man kan altid finde en mekaniker, der vil tage ens penge, men grunden til jeg spørger her, var i håb om at få anbefalet en, som en eller flere af jer, måske ved var dygtig til det han laver.


    Kan i alle have en god weekend.


  • #18   1. aug 2015 Mht at få synet en bil:
    "Loven" siger at så snart en bil triller ind hos en synsmand, så skal han aktivere sin computer og taste bilen ind i computeren inden han overhovedet har kigget på den. Og så fanger bordet. Hvis han finder noget på bilen skal han rapportere det til computeren og der vil så figurere en fejl som skal laves inden for 30 dage. Hvis han ikke finder noget jamen så er den bare blevet synet uden mangler .... og de dette tilfælde 8 mdr før tid. Problemet er, at trafikstyrelsen fuldstændig uden varsel, uventet kan dukke op hos en synsmand og spørge ind til det køretøj han syner og hvis de kan se at han syner den uden at den er tastet ind i systemet ... som en "tjeneste", så er fanden løs i laksegade.

    Jeg forestår udmærket godt at man gerne vil have 8 mdr til at fikse noget i stedet for blot 1 mdr - specielt hvis man ikke har adgang til værksted, de rigtige penge osv osv.

    Men selvf hvad man laver med synsmanden uden for hans synshal før eller efter lukketid er vel en privatsag som trafikstyrelsen ikke kan blande sig i. Men jeg tror man skal kende synsmanden personligt før han gider det. Men ellers som folk nævner skal man have fat i de værksteder der tilbyder "klargøring til syn".

    Der findes også lister så man faktisk selv kan tjekke bilen. Det eneste du ikke kan tjekke er emissioner ... men det er der også værksteder som tilbyder. Hvis det er syn fordi du har eftermonteret noget "halløj" som kræver godkendelse etc etc så kan du selvsagt heller ikke få gjort det på den "nemme" måde.

    Men hvis du, trådstarter, spør på denne måde i dette forum, så har du nok en fornemmelse af, hvad der kunne gå galt med et evt syn, dvs du véd hvor problemet muligvis ligger. Kan du ikke bare fortæller her i forummet hvad det drejer sig om?


  • #19   1. aug 2015 Jeg har købt en golf 3 af en mand der har haft den i 17,5 år. Den er tidligere blevet undervogns behandlet, men kun en gang eller to i alle de år.

    Jeg ved at golf ruster, men umiddelbart ser den her ikke synsmæssigt slem ud, men hvem ved. Jeg ved ikke hvad jeg skal tjekke efter.

    Umiddelbart trækker den ikke til siden når jeg bremser eller accellerer, men derfor kan bremserne vel godt bremse skævt, eller være gået en styrekugle eller bære kugle.

    Jeg aner som sagt ikke hvad jeg skal kigge efter, og vil derfor gerne have en til at tjekke det, før et evt. Syn.

    Jeg ved ikke om den forurener mere end den må, men den lader ikke til at ryge når jeg kører eller giver gas.

    Jeg VED ikke hvad der skulle være galt, jeg ved bare at det er en gammel bil, der har ry for at ruste, og vil gerne vide om den kan synes, eller i såfald, hvad der skal laves.

    Beklager hvis jeg havde misledt jer i min etidligere forespørgsler


  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
    #20   1. aug 2015 Vis jeg var dig og ikke kunne se eller mærke noget tydeligt der var galt ville jeg bare vente til den skal synes og så se hvad der sker

  • #21   1. aug 2015 Jeg synes måske bare det er lidt træls at vente til den skal synes. Lad os nu sige at den stryger lige igennem, så er det fint nok.

    Men skulle der nu laves et eller andet, lad os sige rust og bremser, eller hvad ved jeg, så har jeg 33 dage til at finde en der kan lave både rust og bremser. Det ved jeg at man kan finde mange steder til 450kr i timen plus moms, men det vil jeg ikke give.

    Det skal laves sort, uden moms og til en fair timeløn for begge parter.

    Men det jeg vil frem til, det er at hvis jeg venter til sidste øjeblik, så skal jeg, inden de 33 dage er gået, finde f. Eks. 8000kr (tilfældigt beløb, ved jo ikke hvad det koster før jeg ved om der skal laves noget) finde 8000kr plus omsyn koster vel 250kr.

    Hvorimod hvis jeg finder ud af det nu, så har jeg 8 mdr. Til at finde 8000kr.

    Det er nemmere at hive 1000kr ud af budgettet hver måned, fremfor 8000kr på en måned.


  • #22   1. aug 2015 Tak for jeres fine råd, men tror jeg tænker lidt anderledes hvad det angår. smiley

  • #23   1. aug 2015 Hvis du kører ud på en grusvej og trækker håndbremsen ved fx 20-30 km/h så skal den lave to cirka lige lange bremsespor med baghjulene i gruset ... så er du rimelig sikker på at de er OK. Hvis du kører på lige vej med fx 50 km/h, slipper ratter og bremser ned ... ikke for voldsomt ... så skal den blive i sit spor uden at rattet begynder at dreje ... så er du også rimelig sikker på den. Så kan klodserne og skiverne være slidte, men de er billige at skifte selv.

    Hvis den ikke har rust på ydersiden af karossen ved skærmkanter så er det også godt, for så kan cyklister ikke få flænset deres fingre op ... for det kigger synsmanden altid efter.

    Hvis du kan klodse bilen lidt op og komme under den med kroppen, så begynd at banke løs med en spids hammer for at se om der er tæring. Det er mega uoverskueligt hvis den er pladret til med pava, dinitrol osv gennem 17 år og man kan intet se ... man bliver nødt til at aftaste hele området. Men grundlæggende kan man sige der må gerne være rust ... bare ikke tæring. I synssprog er tæring=hul i pladen ... eller hul hvis man slår på det med en hammer.

    Dine bremserør skal også se pæne ud samt bremseslangerne må ikke være møre. Man skal ned til hver studs og bøje den kraftigt for at se efter revner for det gør synsmanden ... er revnerne omfattende forlanger han nye.

    Bærekuglen kan kun tjekkes hvis du klodser bilen op og vrider i den med en gaffel. Drivmanchetter må heller ikke være revnede.


  • #24   1. aug 2015 Tak for den Lucas, det vil jeg prøve efter bedste evne. smiley

  • #25   1. aug 2015 Jeg ved simpelthen ikke hvad det er du prøver at bilde dig selv ind?
    Hvis jeg forstår dig ret, så vil du finde ud af nu, hvad der skal laves på bilen inden syn, om 8 måneder. Og i tilfælde af den har fejl som skal udbedres for at kunne gå igennem synet, så vil du løbende spare op til det, og finde en billig mekaniker osv osv gennem de næste 8 måneder?
    Hvis det er korrekt forstået, så er det jo sindsygt tåbeligt og pisse ulovligt, og du sætter både dit eget og andres liv på spil.
    Lad os forestille os at din Golf har rust i bærende delt, den har nedslidte bremser, skal have skiftet en styre og bærekugle, og en knækket fjeder i bag.
    Den bil vil du så, efter din egen forklaring, ligge og køre rundt i, i 8 måneder, ind til du får sparet op til reparationen, så det passer med den kan blive lavet samtidig med den skal synes.
    Kan du selv høre hvor sygt det lyder?


  • #26   1. aug 2015 Hvis din bil ikke kan godkendes på de sikkerhedsmæssige punkter som synsmanden tjekker, så hører den ikke hjemme ude på vejen, før de ting er bragt i orden.
    Så simpelt er det.


  • #27   1. aug 2015 Jeg forstår udmærket det trådstarter prøver at fortælle - han har købt en bil som er synet for 1 år og 4 mdr. siden - bilen er altså relativ nysynet og har næppe de større fejl, men han kender ikke bilen/modellen ud og ind og vil derfor gerne have en fagmand til at gå den igennem og se om der er noget der bør gås igennem/udskiftes inden syn om 8 mdr., så han har tid til at få den lavet ordentligt og gerne økonomisk - det er jo meget fornuftigt og intet odiøst i smiley

  • #28   2. aug 2015 Præcis som Ole skriver. smiley

    Nogle mennesker VIL enten ikke forstå, eller er for uintelligente til at KUNNE forstå. smiley


  • #29   2. aug 2015 "han har købt en bil som er synet for 1 år og 4 mdr. siden - bilen er altså relativ nysynet" - Det er simpelthen den bedste kommentar! smiley smiley smiley

    Danni, du nævnte ikke noget med de 8 måneder til at starte med, så jeg forstår godt at du ikke bare vil køre den til syn. Havde forstået det på den måde at bilen var indkaldt.
    Jeg forstår også godt at du vil have bilen gennemgået og få styr på de ting der evt. skal laves. Men 8 måneder er lang tid og selvom du fik den gennemgået nu, kan der sagtens nå at komme flere ting. F.eks kan du få vurderet at der skal laves rust for 8000kr, men hvis du venter et halvt år med at lave det, kan du nemt risikerer at det har bredt sig endnu mere og så koster 10.000kr at få lavet.


  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
    #30   2. aug 2015 Det kan bedre svare sig at få det lavet med det samme for jo længere du venter jo være bliver det der er jo en grund til at man tager sin bil til service

  • #31   2. aug 2015 Lille Dan - Nævner faktisk flere steder at jeg har 8 mdr. Til syn, men kan godt se, at det kan misfortolkes, hvis man først har fået indtrykket af, at jeg er ligeglad med synsindkaldelser og bare vil strække den i 8 mdr udover syns fristen. smiley Det er dog ikke tilfældet. smiley

    Jeg har 8 mdr. Til syn som det ser ud nu, men hvis den er frisk nok til at gå igennem syn som den står, så kører jeg den bare til syn og får to nye år at køre i.

    Min plan er at se, hvad der skal laves, f.eks. Rust. Få lavet alt rust, køre den til syn og få den undervognsbehandlet. Så har jeg gjort hvad jeg kan. smiley

    Men hvis der skal laves for ca. 8000kr, så vil jeg bruge de kommende 8 mdr. På at få lavet lidt her og lidt der, så den er klar til syn om 8 mdr.

    Sætter den dog ind til vinter, så det er ikke den kommende vinter der bliver skyld i yderligere rust.


  • #32   2. aug 2015 Min overordnede plan med bilen, er at få den synet, og så få lavet alt, hvad der ellers måtte være af fejl på den.

    Så har jeg to forskærme og en bagklap der skal males, men det kan jeg selv gøre. Jeg kan bare ikke lave rust, eller mekaniker arbejde generelt, derfor søgte jeg en dygtig mekaniker herinde. smiley


  • #33   2. aug 2015 Eller egentlig bare en fagmand der kan tjekke, hvad jeg skal have en mekaniker til at lave, eller en pladesmed for den sagsskyld. smiley

  • #34   3. aug 2015 Fandt en synsmand der ville gå den igennem som et syn, uden at registrere det som et syn.

    En lille lap i venstre panel, en ny bremse kaliber da den bremser 44% skævt på baghjulene, og en bærearm, så er den nysynet. smiley


  • #36   3. aug 2015 Kim - Læs evt. Den sidste kommentar jeg har skrevet.

  • #37   5. aug 2015 hvad gav du for sådan en gennemgang? smiley

  • #38   5. aug 2015 Spar penge sammen en g3 kan forsvinde voldsomt på 8måneder.

  • #39   5. aug 2015 $hiba - 200kr, og så blev det ikke registreret nogen steder.

  • #40   5. aug 2015 Sø propel - Den er undervognsbehandlet, så tror nu ikke det går helt så stærkt som man ellers ser med de g3'ere.

  • #41   5. aug 2015 # 29 en bil, der er kørende og synet for under 1½ år siden er relativ nysynet i forhold til en bil, der ikke har kørt i f.eks. 8 år.

  • #42   6. aug 2015 #40
    Det der med undervognsbehandling må du ikke tage for gode vare og slet ikke med en G3'er. Undervognsbehandling er nemlig også rigtig godt til at skjule dårligt rustarbejde i bunden.
    Sø-Propel har altså ret... En G3'er kan blive rigtig muggen i alle kanter og kroge MEGET hurtigt. Jeg taler af bitter erfaring.
    Det er ikke for at tage modet fra dig, men du skal altså bare være efter det hele tiden, hvis du satser på at beholde bilen i længere tid.


  • #43   6. aug 2015 Det vil jeg huske, men hvis nu jeg får lavet det rust der er, ordentligt, og giver den undervognsbehandling, så går det vel stadig ikke helt galt?

  • #44   6. aug 2015 Nja... Du må bare ikke tro at den så er fino og at rusten aldrig kommer igen.

  • #45   6. aug 2015 Næ næ, men forventer det tager lidt længere tid.

  • #46   7. aug 2015 hvorfor er det egentlig så skide svært at holde rusten væk hvis man eksempelvis har lavet rustarbejde i bunden på bilen?? hvis man giver det man har svejst noget ordentlig grunder, klarlak og derefter butyl ovenpå så burde der jo ikke være hverken fugt eller ilt tilstede og dermed burde rusten jo egentlig blive væk i teorien.. synes bare aldrig det er sådan i praksis

  • #47   7. aug 2015 De steder der kommer rust er ofte de udsatte områder, hvor stenslag osv. har stor sansynlighed for at forekomme.. Også efter der er lavet rust..

    Hvis det er det du mener.?


  • #48   7. aug 2015 Professor - Men hvis nu de steder får et godt lag maling og tekstyl, så er det jo rimelig godt dækket ind.

  • #49   7. aug 2015 Det er det da.. Men et stenslag er et stenslag..

  • #50   7. aug 2015 Den vil stadig blive indkaldt til syn om 8 mdr selv om du syner den nu, ellers skal den registreringssynes, hvis det kan lade sig gøre
    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Syn-af-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Registreringssyn.aspx


  • #52   7. aug 2015 Hans - Den kan sagtens registrerings synes, så får man bare to år fra Idag hvis den blev synet Idag.

  • #53   7. aug 2015 Kim - Der er plads til det hele her. smiley

    Undtagen sure idioter, men dem har vi da undgået indtil videre. smiley


  • #54   8. aug 2015 Registreringssyn er vel normalt næsten dobbelt pris af periodesyn, du vinder trods alt kun 3/4 år ved det smiley

  • #55   8. aug 2015 Hans - De steder jeg kommer, koster et registrerings syn det samme som et periodisk syn.

Kommentér på:
Før Syn / Eftersyn

Annonce