{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

hjælp til at forstå syn's regler {{forumTopicSubject}}

Ja jeg skal lige have hjælp da jeg nu er helt rundt på gulvet efter at spurgt em masse kloge person om reglerne angåenden syn...

Det hele startede den søndag hvor DHB var slut og jeg var på vej hjem. Der blev jeg stoppet af en MAGTSYG betjent, der stoppede mig fordi jeg ikke havde nummer plade foran(den lå i frontvinduet synligt, da jeg havde miste mine skue til dhb og ikke været hjemme endnu til at få nogle nye)
Men da betjenten så fik os stoppet uden problemer gik han hel amok. Så tog han mig for tinet ruder foran( det er der ikke noget forkert ved godt de er ulovlig). Jeg sagde ham ikke imod eller noget. Plidselig Gik han fuldstændig bananas i hovedet jeg skulle bare følge med ham ned til politi stationen og der skulle min bil bare måles igen. Da vi så kom der ned hentede han en anden betjent og de gik igang med at måle sporvider på bilen og rattet størelse og efter et stykke tid fik jeg lov til at køre igen. Men idag ringe han så og sagde at fælge og rat var ulovligt og jeg skulle til syn.......
Jeg kan bare ikke helt forstå det da jeg har tüv på både rat og fælge. Der var ikke airbag i før og fælgene stikker ikke ud over skærmkanten.
Jeg har fire personer der sige fire forskellig ting

Den Magtsyge Betjent siger alt er ulovligt

En betjent jeg ringede til på samme station siger alt det bare skal være godt kendt

En ved BMW værksted siger at der bare skal være TÜv på( som der er)

En bildele forhandler siger At det er ikke nok kun med TÜv på det...

Hvad ............. er rigtig af det er mit spørgsmål

Håber på en der ved besked gider at svare og linke til nogle paragrafer så jeg måske kan bruge dem i retten hvis det skulle komme så vidt, for uden Kamp får de mig sku ikke til at betale......

Tak på Forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til at forstå syn's regler
  • #1   12. jun 2006 kan ikke lige svare på det, siger bare stakkels dig, RØV betjent

• #2   12. jun 2006 bare kør til syn med den betal de 400 og gå ned med synsrapporten hvis du er sikker på den kan synes

• #3   12. jun 2006 sørg for at have dine tuv papire med og bevis på at din bil er født uden airbag....
    hvis du har spacere på skal de pilles af for de er ulovlige g så vidt jeg ved er der ingen lovlige spacere

• #4   12. jun 2006 hvis det er et sportsrat så er de for det meste ikke godkendt (ved godt du siger dit er ...) men skift det aligevel til syn.... ang. sporvidde må du forøge den med 5 mm i hver side... så det er bare med at køre med den rigtige indpresning.... men der er desværre ikke så meget at gøre ved sådan en magt syg panserbasse end bare at køre til syn med delene på også klag til dem hvis du har fået bøder for de ting ...

• #5   12. jun 2006 hvad med den bøder der kommer til mig
    500 kr for nummer pladen
    500 kr for tonet ruder( den er jeg okay med)
    500 kr for rattet
    500 kr for fælgene

bøden nå sikkert at kommer før jeg skal til syn og betjenten så han ville sende den idag samme med indkaldelsen til syn

• #6   12. jun 2006 du skriver bare et brev til stationen og klager over behandlingen som han gav dig, og at du gerne ser et svar tilbage.. er der noget betjente ikke kan lide er det klager mod dem.. men klag kun hvis du er sikker i din sag og har lidt vidner...

• #7   12. jun 2006 eneste vidner jeg har er min kærester som kørte med mig og sikker er jeg ikke helt da jeg får alt muligt forskelligt at vide derfor dette emme til at gøre en usikker lille pjevs som sikker så pjevsen kan mande sig op til at gå imod den store stygge ulv(politiet) smiley

• #8   12. jun 2006 det med sporviden kan jeg forstå. fordi selvom dine hjul er godkendte osv. det har intet og sige. efter loven må du øge bilens sporvide med 2cm altså hvis vi siger bilen kører ET45 i indpresning og så må du gå ned i ET 35. det 10mm i hver side. så skal du nok have fat i bil fabrikanten og have papir på bilen kan kører med andre fælge end de lovlige. jeg ved det er lamt. og jeg skider da også selv på det, som 90% af befolkningen også gør. men fuck en lam betjent. har de ikke andet og lave.. magtsyg spasser.

selvfølige passer han bare sit job som allle andre men nogle gange er de fandme smålige..

• #9   12. jun 2006 Måske kan du finde svar her...... http://www.fstyr.dk/sw22949.asp

• #10   12. jun 2006 Håber det kan hjælpe dig..... smiley
    Ham betjenten må have haft en dårlig dag.......

• #11   12. jun 2006 tüv kan du ikke bruge til det store i DK.. Man skal godt nok have det ifølge nogen, men hvis du f.eks. har tüv på et sænkningssæt, betyder det slet ikke at bilen kan synes med det.. tüv er et godkendelsesmærke i tyskland

• #12   12. jun 2006 Tonet ruder det er 500 for de forreste... Har selv prøvet det :S så den er god nok....

Nummerpladen i forruden... det surt at mangle en bolt.. MEN DET ULOVLIGT.. desværre.. den skal være foran på bilen. smiley sådan er det bare...

Fælgene behøver ikk stikke ud.. men hvis de for store til de fælge/dæk bilen er født med og afviger for mange % af hjulets rulleradius er det også ulovligt... smiley

Ratte kan jeg desværre ikk hjælpe dig med.. det ved jeg fax ikk..

Det fedt at gejle sin bil... men surt at blive taget.. mange pansere ser gennem fingerne med det.. men som du og jeg har været ude for.. VI MØDTE EN EMSIG PANSER!! Nederen!

• #13   12. jun 2006 han havde PMS!!! fanme ærgeligt! og det er 500 for ruder ligemeget hvor mage der er! smiley jeg tror ikke en klage får dig ret langt da han kan sige han havde mistanke til det pågældende!! men du kan jo prøve! jeg var på dhb fra fredag til søndag og jeg kørte fra aalborg af. og jeg så ikke en eneste politi bil eller motorcykel på hele weekenden! p( på ofentlig vej! ) hejd og lykke med det hele!

• #14   12. jun 2006 og rattet må godt skiftes selvom der er airbag i ! bare bilen er fra før 2003 7 måned mener jeg!

• #15   12. jun 2006 tak det hjælp meget

• #16   12. jun 2006 du SKAL syne bilen med konstruktive ændringer så hvis rattet skal være lovligt, det var hvad jeg fik afhvide da jeg kom til syn med min gamle 323 gt og det var et orginalt tilbehørs rat.. manden var jo gal..

de tuv papire er intet værd hvis der ikke står der i at rattet / fælgene er godkendt til lige nøjaktig din model/motor/alt

Kommentér på:
hjælp til at forstå syn's regler

Annonce