{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.963 visninger | Oprettet:

Claus F
Claus F
Tilmeldt:
30. jul 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21

Ny turbo på Hyundai I30 fejler {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri

Indleder med at sige HJÆLP

Vi har en Hyundai I30 1,6 crdi 2008 (diesel) vi lige har fået skiftet turbo på. Bilen har kørt 175.000 km
Service er foretaget på uautoriseret værksted.

Problem:

Efter at have betalt netto kontant for gældende service kørte jeg troligt hjem med forhåbning om at bil efter sigende var testet og 100 % iorden.
Ny turbo - plug & play smiley
Men nej
På vej hjem tester jeg selv bilen for at mærke om den nu trækker som den skal. Op af stigning i 4 gear mister den tydeligt moment ( ikke at den går i nødprogram) men momentet dør ud. Efterfølgende begynder motorlampe at lyse gult. Det bliver den så ved med og momentet er periodisk væk. Den trækker simpelthen ikke som den skal. Som om den ikke har ladetryk nok.

Efterfølgende morgen kører jeg ind til mekanikeren igen og fortæller om problemet. De indser at den skal kigges på. De har motor tester på den og den angiver at der ikke er ladetryk nok på turboen eller noget i den dur. Okay smiley

Efter en hel dag vender de tilbage og fortæller at de har talt med en tekniker fra hvor turboen er købt at der må ske en ombytning af turboen , da der om muligt er en fejl på den eller indreguleringen. En justering må ikke foretages af mekaniker da garanti i så fald vil frafalde grunde forsegling af denne.

Vi prøver igen - ny turbo leveres og monteres........

Problemet er der stadig og værkstedet står magtesløse. Hvad er der galt ?? Status er at de ikke ved hvad de skal stille op. Ting er afprøvet og testet, herunder partikelfilter, trykføler mv. Ingen fejl her....

Er bekendt med at der skulle findes hele 3 turboer til denne bil og det burde være logisk at det er den rigtige turbo der er monteret. Altså en turbo til bil med partikelfiter.

Er der nogen her på forum som har et bud på hvad pokker der kan være
galt???

Også gerne vætksteder med kendskab til netop Hyundai.


NB. har heldigvis fast pris på servicen. Så dette er der heldigvis ingen bekymring om. Men ønsker bare at problemet bliver løst

Mvh. Claus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny turbo på Hyundai I30 fejler
  • #1   17. aug 2015 Kør forbi Fredslunds ved Ribe, han har 100% mere styr på fejlfinding end det værksted du benyttede.

  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #2   17. aug 2015 Hej Mavr

    Min bekymring er også at de ikke er kompetente nok. Kunne foreslå dem
    Mit værksted skal betale, med mindre de har en anden samarbejdspartner som om muligt kan finde fejlen

    ok

    http://www.fredslunds.dk/fredslunds


    Nb. Bilen står stadig på værkstedet


  • #3   17. aug 2015 Han kan en masse ting, og har også rullefelt. Der kunne godt være noget i vejen med din vakuum forsyning til turbo, eller grund justering før montering, eller måske en utæthed på dine trykrør. Giv Fredslund et ring og forelæg ham historien.

  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #4   17. aug 2015 Takker Mavr

    En ting er sikkert kan de ikke finde fejlen må de søge hjælp udefra
    Det kan blive svinedyrt det her for dem, desværre


  • #5   17. aug 2015 Først og fremmest skal der da lige kigges på indsuget luftmasse og egr. Hvis egr ventilen hænger lidt vil den mangle trækkraft og kunne finde på og melde den fejl.

  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #6   17. aug 2015
    Godt bud Kasper
    Er noget forundret over at værkstedet
    ikke har afprøvet disse ting

    De er sgu da for fa..... mekanikere grrrr


  • #7   17. aug 2015 Enig med kasper

  • #8   17. aug 2015 Og hvis det er iorden skal de have tjekket alle trykslanger og intercooler grundigt for utætheder. Og hvis dette er ok, så skal de have tjekket vacumstyringen af turboen

  • #9   17. aug 2015 Et andet problem kan os være det første temperatur føler der sidder ved turboen. Den skal være betydelig højere end den i partikelfitleret.

    Der er stor forskel på mekanikere. Men finder man først ud af når der er problem og ikke bare del der skal skiftes. smiley


  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #10   17. aug 2015 Synes det er utrolig svært at finde en
    mekaniker der kan sit kram.
    Der er så meget elektronik og ting der bliver styret af computere og fejl testeren er i min optik kun et redskab til fejlkilden. Her kommer den dygtige mekaniker ind i billedet.
    Der er få af dem og vedkommende er den man helst vil have sin bil lavet hos.
    Har oplevet at køre på samme værksted mere end en gang fordi en undskyld mindre kompetent mekaniker havde fejlet eller ødelagt noget.


  • #11   17. aug 2015 Der er detsværre mange mekanikere som går under betegnelsen "byt til nyt mekanikkere". Dvs at hvis ikke at tester melder nogen fejl, fejler lortet ikke noget.

  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #12   17. aug 2015 jep klassiker Mavr

    Jeg havde en defekt luftmasse måler engang. De kunne ikke finde fejlen da den kun var periodisk. Computeren sladrede ikke at der var noget galt. Det viste sig at de havde rykket stikket i stykker så der var dårlig kontakt. Noget der skete efter at den havde været til stor service. Var på værksted 3 gange indtil en anden mekaniker fandt fejlen


  • #13   17. aug 2015 Ja det er så typisk. Typisk er også er de ikke vil kigge på periodiske fejl, da de jo kun opstår af og til.

  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #14   18. aug 2015 Problem løst

    Det var et stoppet luftfilter der var årsagen. Det tog så 3 dage incl fejlfinding
    og montage af 2 turboer og uden at det var turboen der var noget galt med.

    Den kører som en drøm nu. Trækker som en hest smiley

    Men værkstedet løste opgaven og en del klogere..


  • #15   19. aug 2015 Hold da kæft, så har det været noget stoppet

  • Claus F
    Claus F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #16   19. aug 2015 enig, det er nok ikke skiftet indenfor 60.000 km smiley på værkstederne

  • #17   19. aug 2015 Jeg tjekker da altid lige luftfilter og olie når der kommer ny turbo på. Men godt det kører smiley

  • Gert K
    Gert K Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 11
    #19   10. sep 2022 utroligt ,det tjekker man da som det første + diesel filter ,,

  • #20   10. sep 2022 Hvorfor fik du skiftet den 1. turbo ....... jeg spørger bare.... smiley

Kommentér på:
Ny turbo på Hyundai I30 fejler

Annonce