{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Lastbilchauffører - headset/håndfri {{forumTopicSubject}}

Hvis man lige ser bort fra, at færdselsreglerne(fartgrænser) åbenbart ikke gælder lastbiler, når man kører gennem små byer på lars tyndskids mark, så har jeg lige et andet spørgsmål jeg gerne vil have svar på.

Jeg ser stort set dagligt lastbilchauffører komme drønende, med én hånd på rattet, og en telefon i den anden. Og jeg burde nok egentlig oprette emnet her på lastbilgalleri.

Men jeg er sgu nødt til at vide det: når ens job består i at sidde i en fucking bil og fragte ting rundt i kongeriget, hvor svært kan det så være at anskaffe sig et headset? De følger endda med til telefonerne i de fleste tilfælde.

Det har undret mig længe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lastbilchauffører - headset/håndfri
  • #1   24. aug 2015 Og det er sgu ikke for at pege fingre, for jeg ser mange privatbilister gøre det også. Men tungere bil=tungere ansvar og skærpet opmærksomhed i min verden.

• #2   24. aug 2015 Du har så meget ret -
    Tænke sig, at være professionel lastvognschauffør, og så bare tuske rundt med 52 tons i den ene hånd mens man knævrer løs med lillemor eller fætter Oskar i den anden hånd.
    Gid de må klippet deres telefonfingre af - men de sidder jo med den overvægtige magt, så kun polidutten kan røre dem.
    Og politi er der for lidt af her i landet.

• #4   24. aug 2015 Når man tænker på, hvor meget nogle gør ud af at have en vogn der er flot polstret og hvor skoene skal af, før man træder ind, så synes jeg ihvertfald det virker som en petitesse lige at anskaffe sig et headset.

• #5   24. aug 2015 Det undrer også mig at se alle de erhvervs chauffører (både lastbil og varevogn) med håndholdt telefon. I min verden skal chefen bare udlevere headset uden den mindste diskussion. De koster jo ikke andet end småpenge i dag.

• #6   24. aug 2015 Nu siger loven jo faktisk 70km/t for lastbiler på landevej, og 80km/t på motorvej smiley

• #8   24. aug 2015 Og 50km/t indenfor byskilt, også selvom der f.eks er skiltet med 60 eller 70 på nogle strækninger indenfor byskiltene smiley

• #9   24. aug 2015 Men ja, man ser det dagligt, også 16årig knægte med en 25tons kornvogn sidder med telefonen i hånden, jeg ved godt de ikke kører så stærkt, men de mangler så en del erfaring, arbejder selv i landbruget og der er godt nok mange som kører og snakker hele dagen uden headset.

• #10   24. aug 2015 Synes det er voldsomt provokerende.

Hvis de skulle sidde dagen lang på et plastic-sæde eller et med manglende polstring, ville der ikke gå een dag før det var udskiftet.

• #11   24. aug 2015 Det, der måske undrer mig mest - det er hvordan de kan udstå den dårlige lyd i en mobiltelefon, når de via et headset/øresnegl/håndfri har en meget bedre lyd ?

• #12   25. aug 2015 Headset...... smiley Er i helt fra den.... smiley eller tro i det er Mac Donal driv in... smiley
    Kunne aldrig i min vildeste fantasi finde på at proppe sådan noget lort i ørene, og da slet ikke køre rundt med det i 10-13 timmer om dagen... smiley
    Snakker vi derimod om rigtig håndfri indstalation i bilen med dertil hørene udstyr, så det en anden snak. Helt klart at fortrække da man jo så kan bruge den frie hånd til at proppe snaks i kæften med, klø sig i bollerne.... eller skrive notater hvis det er nødvendigt.
    Men er der ikke fri instalation i bilen, så den fanemer håndholdt.
    Jeg er jo så heller ikke på nogen måde enig i jeres og lovgivnings holdning til brug af håndholdt tlf. under kørsel.... og hvor faaaarligt det er.
    Det er en gang opreklameret plader. (der ser jeg så bort fra dem med tlf. på skulderen og hovedet på skrå eller snotten dybt begravet i en 8 siders sms de lige skal have skrevet eller læst inden de kommer hjem, alt imens de siksakker ud af vejen)
    Kan man ikke bruge en til. fordi den er håndholdt, så kan man sku heller ikke bruge en der har headset eller integreret i bilen, eller bruge radioen, drikke en tå af sin økologiske helse-kildevand eller snakke med side manden for den sags skyld. Og så burde man sku nok slet ikke køre overhoved, før man har taget nogen timer på en lukket bane og fået lært at styre et køretøj.
    Man skal sku ikke bruge to hænder for at styre.
    Hmmm..... endeligt også underligt at landet der skummer over af regler og trafiksikkerhed.... Sverige... ikke har forbud mod håndholdt tlf. hvis det var så farligt som i og andre gerne vil gøre det til. smiley

• #14   25. aug 2015 Går ikke ud fra du taler 10-13 timer alligevel.

Men der er også en signalværdi, med dertilhørende dårlig omtale i, at komme drønende med 80 ned gennem en lille landsby, med en telefon i hånden, som din arbejdsgiver helt sikkert helst var fri for.

Og den er der qua samfundets generelle indstilling til mobilsnak under kørsel, hvadenten du mener det er berettiget eller ej smiley

• TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #15   25. aug 2015 Et er hvad loven siger, et andet er hvad man gør smiley

Når det så er sagt så er jeg ganske enig i at det forkasteligt at man bruger håndholdt telefon i dagens Danmark , nu er jeg ikke længere chauffør på stor lastbil men på en lille varevogn men jeg bruger da headset nu. Men kan så heller ikke sige mig fri for at før i tiden brugte jeg håndholdt telefon i lastbilen, men mange vognmand i dagens Danmark er pisse ligeglade med den slags, der findes heldigvis også vognmænd som når de køber nye lastbiler så beder de om at få multimediepakke i bilen som inkludere Blåtand til telefon, ellers køber de skam også enten headset eller håndfri til solskærmen.

• #16   25. aug 2015 Hej. blander mig lige lidt da jeg selv køre " Stor " vogn :).. tråd starter har så evig ret med håndholdt mobil. kører selv altid med headset på og bliver alt for tit forarget over andre kollegaer der sidder med tlf ved øret. Det sender helt forkerte signaler og fatter ikke de vil risikere en bøde der er 3 gange så dyrt som et godt headset. er enig i at reglen er tåbelig da det er samtalen der fjerner fokus og ikke om den er hånd holdt eller ej. men nu er regler en gang sådan og så må vi følge den smiley Det med farten er jeg ikke helt enig i. ved godt nogen enkelte køre for stærkt i byzone men det er sjældent mener jeg .. 80 km gennem byen er sygt og sker vist meget sjælden. tror ikke mange kører ret meget over det tilladte. mange opfatter det som hurtig tror jeg , pga størrelsen. Jeg har fået af vide at jeg kører som et svin gennem den lokale by trods jeg aldrig har været over 50 km. Jeg ved vi er forhadte og derfor tænker jeg meget over mit adfærd og ikke mindst mit kørekort. smiley

• #17   25. aug 2015 Må hellere lige nævne, at der ikke er noget had herfra. smiley

Og du kan have ret i, at jeg opfatter farten som værende højere end den er. Så langt vil jeg gerne give mig smiley Men vi har et par faste chauffører der kommer herude, som ihvertfald kører som om de føler sig lidt for sikre på, at der ikke kommer nogen rundt om hjørnet, når lastbilen bliver "fyret af" ned gennem byen.

Har selv kørt for UPS en overgang, så kender også til de urimelige krav til leveringstid mm. der stilles til chauffører.

• #18   25. aug 2015 leveringstider er ikke noget man kan bruge som undskyldning. ej heller køretid. kør noget før Eller kom for sent er de eneste 2 muligheder smiley måske kan der også være en anden grund til at du synes de kommer stærkere end loven tillader er hvis de kan "brumme" lidt smiley så lyder det værre end Det er.. men selvfølgelig er de muligt der er et par psykopater der hvor du færdes. synes du skal ringe til der vognmænd og fortælle ham om det. gerne med der reg. nr så han kan konfrontere dem med de t. tror ikke han vil synes om det da det er hans navn og ry på døren smiley

Kommentér på:
Lastbilchauffører - headset/håndfri

Annonce