Lastbilchauffører - headset/håndfri {{forumTopicSubject}}
Hvis man lige ser bort fra, at færdselsreglerne(fartgrænser) åbenbart ikke gælder lastbiler, når man kører gennem små byer på lars tyndskids mark, så har jeg lige et andet spørgsmål jeg gerne vil have svar på.
Jeg ser stort set dagligt lastbilchauffører komme drønende, med én hånd på rattet, og en telefon i den anden. Og jeg burde nok egentlig oprette emnet her på lastbilgalleri.
Men jeg er sgu nødt til at vide det: når ens job består i at sidde i en fucking bil og fragte ting rundt i kongeriget, hvor svært kan det så være at anskaffe sig et headset? De følger endda med til telefonerne i de fleste tilfælde.
Det har undret mig længe.
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.688
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Tænke sig, at være professionel lastvognschauffør, og så bare tuske rundt med 52 tons i den ene hånd mens man knævrer løs med lillemor eller fætter Oskar i den anden hånd.
Gid de må klippet deres telefonfingre af - men de sidder jo med den overvægtige magt, så kun polidutten kan røre dem.
Og politi er der for lidt af her i landet.
maj 2004
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.257
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 65 Svar: 1.879
aug 2006
aug 2006
maj 2004
Hvis de skulle sidde dagen lang på et plastic-sæde eller et med manglende polstring, ville der ikke gå een dag før det var udskiftet.
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 157
Kunne aldrig i min vildeste fantasi finde på at proppe sådan noget lort i ørene, og da slet ikke køre rundt med det i 10-13 timmer om dagen...
Snakker vi derimod om rigtig håndfri indstalation i bilen med dertil hørene udstyr, så det en anden snak. Helt klart at fortrække da man jo så kan bruge den frie hånd til at proppe snaks i kæften med, klø sig i bollerne.... eller skrive notater hvis det er nødvendigt.
Men er der ikke fri instalation i bilen, så den fanemer håndholdt.
Jeg er jo så heller ikke på nogen måde enig i jeres og lovgivnings holdning til brug af håndholdt tlf. under kørsel.... og hvor faaaarligt det er.
Det er en gang opreklameret plader. (der ser jeg så bort fra dem med tlf. på skulderen og hovedet på skrå eller snotten dybt begravet i en 8 siders sms de lige skal have skrevet eller læst inden de kommer hjem, alt imens de siksakker ud af vejen)
Kan man ikke bruge en til. fordi den er håndholdt, så kan man sku heller ikke bruge en der har headset eller integreret i bilen, eller bruge radioen, drikke en tå af sin økologiske helse-kildevand eller snakke med side manden for den sags skyld. Og så burde man sku nok slet ikke køre overhoved, før man har taget nogen timer på en lukket bane og fået lært at styre et køretøj.
Man skal sku ikke bruge to hænder for at styre.
Hmmm..... endeligt også underligt at landet der skummer over af regler og trafiksikkerhed.... Sverige... ikke har forbud mod håndholdt tlf. hvis det var så farligt som i og andre gerne vil gøre det til.
maj 2004
Men der er også en signalværdi, med dertilhørende dårlig omtale i, at komme drønende med 80 ned gennem en lille landsby, med en telefon i hånden, som din arbejdsgiver helt sikkert helst var fri for.
Og den er der qua samfundets generelle indstilling til mobilsnak under kørsel, hvadenten du mener det er berettiget eller ej
Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
Når det så er sagt så er jeg ganske enig i at det forkasteligt at man bruger håndholdt telefon i dagens Danmark , nu er jeg ikke længere chauffør på stor lastbil men på en lille varevogn men jeg bruger da headset nu. Men kan så heller ikke sige mig fri for at før i tiden brugte jeg håndholdt telefon i lastbilen, men mange vognmand i dagens Danmark er pisse ligeglade med den slags, der findes heldigvis også vognmænd som når de køber nye lastbiler så beder de om at få multimediepakke i bilen som inkludere Blåtand til telefon, ellers køber de skam også enten headset eller håndfri til solskærmen.
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 69
maj 2004
Og du kan have ret i, at jeg opfatter farten som værende højere end den er. Så langt vil jeg gerne give mig Men vi har et par faste chauffører der kommer herude, som ihvertfald kører som om de føler sig lidt for sikre på, at der ikke kommer nogen rundt om hjørnet, når lastbilen bliver "fyret af" ned gennem byen.
Har selv kørt for UPS en overgang, så kender også til de urimelige krav til leveringstid mm. der stilles til chauffører.
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 69
Lastbilchauffører - headset/håndfri