{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Billig familie bil drift/indkøb/afgift/km/l {{forumTopicSubject}}

Da kæresten efterhånden er gået hen og blevet noget så skråk, tænker jeg at, jeg ligesågodt kan begynde at, undersøge markedet for mulige biler..
Så hvad har i af erfaringer/forslag til en rummelig bil med plads til hund og diverse.?
Kører lupo 3l til hverdag, ved selfølgelig godt at det det bliver dyrere. Men jeg er ikke interesseret i at betale overpris i afgift smiley i fanger nok hvor jeg vil henad.

Leder primært efter brugtbiler, som har lidt det største prisfald.

Hvad siger i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billig familie bil drift/indkøb/afgift/km/l
  • #2   26. aug 2015 Køre selv 406 Stc 2.0hdi
    Eneste den ikke kan overholde er afgiften som hedder 6060 årligt.

Men en fin familie vil kunne være en Mazda 3
    Nissan note eller Clio Stc

• #3   26. aug 2015 Tænker at prisen er mellem 150000-200000... Indtil videre går jeg selv med golf vi i tankerne, eller Ford fokus... 6000 i afgift er jo vanvittigt smiley

• #5   26. aug 2015 Min focus

• #6   26. aug 2015 Skifte kæresten ud? smiley

• #7   26. aug 2015 En passat stc har et rigtig godt bagagerum og bagsædeplads. Er du vandt til at køre VW, er det oftest meget svært at finde noget andet man føler sig tilpas i. Overvej derfor som noget af det første en fornuftig brugt passat. Rep mæssigt, tvivler jeg på, du bliver overrasket kontra lupoen du allerede har. På passat, gå efter højt udstyr - alt andet bliver du træt af.

Et alternativ til passat er Skoda Superb stc... Ikke octavia, den er på golf-platform. En VW turan er også et godt alternativ, hvis det skal være lidt mindre, uden at være en "postmand per" Igen - gå efter højt udstyrsniveau - alt andet bliver du træt af.

Mange lader sig friste af en mondeo.. her har jeg intet godt at sige.

Da jeg selv kører Opel, skal jeg også nævne Zafira, astra og vectra stc.. Ganske solide og gode biler - MEN - vær opmærksom på bagsædepladsen og hvor dine knæ er, når du kører.. Folk i lupo bliver hurtigt forvente med at de kan sidde med spredte knæ (knæet går ind under midterkonsollen)... I zafira B, astra H og Vectra C, kan dette være et problem.. Insignia er god - MEN - vær opmærksom på bagruden.. Den er enorm - men - grundet vinklen, er udsynet minimalt..

Mange lader sig friste af en ny hyunkia grundet garantien.. bare husk at alle service skal overholdes her, for at den holder stik.. alle sliddele er IKKE omfattet af en garanti.

Som førstegangsforældre kan jeg kun anbefale jer af egene erfaringer: Når der skal ses på ny bil.. allier Jer med en der har en barnevogn og et autosæde (bagudvendt)... Forlang at få lov at se, hvor besværligt det er at få ind og ud af en kommende bil.. Alternativt - sig det som det er til forhandleren - at I gerne vil prøvekøre, ,men at i gerne vil have lidt ekstra tid, da I skal ud forbi (d)en butik hvor I vil købe for at teste om det kan være der..

• #8   26. aug 2015 Behold Lupo'en, monter tagbøjler og så er den skid slået og 200.000 sparet. Brokker kæresten sig, kan hun få pladsen på tagbøjlerne...

Jeg har aldrig helt luret det der med at man skal have en kæmpe kampvogn af en bil, fordi man har fået knaldet kæresten tyk? Hvor meget lort regner i med at slæbe med jer rundt?
    Da min bror og jeg var bitte små børn, havde mine forældre en Datsun Cherry. En af mine kammerater har barn på seks måneder, hund, kæreste og hvad der nu skal til... De kører i en Chevrolet Spark. For 35-50 år siden kørte alle i VW bobler og Morris Mini'er.
    Kræver et barn idag virkelig at man har 1800 pakker bleer og hele Toys'R'Us sortiment med sig?

• #9   26. aug 2015 en skoda superb 1.6 tdi køre nemt over 20 km/l også i den pris du søger vi har en 2.0 tdi med dsg det er bare en super familiebil og der er plads til alt det er faktisk den største stc undtagen en mercedes e klasse smiley

• #11   26. aug 2015 Vi kunne også være 2 voksne, 3 unger og 2 golden retrievere i en Kadett C Sedan da jeg var knægt smiley
    Og mor og far sad og pulsede løs oppe foran og så kunne vi kvæles på bagsædet med 2 hunde på skødet - Det var hyggeligt efter en lang dag ved Vesterhavet... smiley

Hvad med at beholde Lupo'en til kæresten og ungen (ud med bagsædet) og så købe en fed bil til dig selv? Evt kun med 2 sæder eller gulpladet? smiley De par gange man skal til familietam tam sammen kan man nok køre i 2 biler smiley

Kommentér på:
Billig familie bil drift/indkøb/afgift/km/l

Annonce