{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.196 visninger | Oprettet:

Christian N
Christian N
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Første bil - lease ny bil eller købe brugt? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Har i et stykke tid gået og tænkt at man skulle anskaffe sig sin første bil.

Jeg ved bare ikke om jeg skal købe en brugt bil (har brændt mig varm på en Suzuki Swift Sport fra omkring 2007) eller man skulle tænke fornuftigt og lease/købe en ny bil smiley

Man kender selvfølgelig de fleste udgifter ved at lease, men 3000+ om måneden plus forsikring og brændstof om måneden er også en slags penge. Men det kan jo også hurtigt løbe op ved et værksted, hvis den brugte bil går i stykker.

Mit kørselsbehov om året vil ikke overstige 10.000 km, så hvad vil I sige?

- Christian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første bil - lease ny bil eller købe brugt?
  • #1   26. aug 2015 køb en begynder bil til 20.000 det første år, og kig så på ny bil derefter....

• #2   26. aug 2015 Du sidestiller det at tænke fornuftigt med at købe/lease ny bil. Det mener jeg er forkert. I min optik er det langt mere økonomisk fornuftigt at købe en Swift fra 2007 end at købe/lease en bil i den prisklasse, du kigger på. Det er der ikke skyggen af tvivl om.

• #3   26. aug 2015 Lad for guds skyld værre med at lease din første bil.

De fleste selskaber har kun 15.000 km inkluderet i leasingkontrakten og når man lige har fået bil vil man bare ud at køre, og så rækker det ingen stedet, tro mig smiley

Men altså der er visse fordele ved at finansere en ny bil fremfor at købe en gammel bil.

Hvis du finansere en ny bil så gå efter de mærker der tilbyder så lang garanti som muligt, så undgår du mange af de udgifter der kan være ved en gammel bil.

• #4   26. aug 2015 Palle

Det er ikke den smarteste løsning at købe ny/dyr bil som nystarter
    Som rgel kan man kun ansvarsforsikre, da kasko er for dyrt
    Også er det noget nemmere at trække på skuldrene hvis man ridser eller skader en gmmel bil, der ikke har kostet alt for meget i indkøb...

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #5   26. aug 2015 Tak for svarene indtil videre smiley

Det skal siges, at jeg er medlem af IDA og kan få en rimelig god pris på kasko for sådan en swift sport smiley

• #6   26. aug 2015 MIssen- Både ja og nej.

Jeg startede selv i en gammel æske af en Ford at være den var i fornuftig stand, men efter et halvt år røg køleren og det løb i 8k at få lavet da den også skulle have skiftet støddæmper og synes.. Det blev jeg træt af og undersøgte hvad en ny bil ville koste mig..

Den nye bil på afbetaling kontra hvis min gamle gik i stykker for 8000kr hvert år, ville kun være ca. 5000 dyrere fordi jeg sparede i benzin, forsikring, grøn ejerafgift, plus når jeg engang har betalt den af så har den forhåbentligt lidt værdi tilbage.

Jeg kan så også godt lide at have en bil der bare starter værd dag, hvilket jeg ikke tør satse på i hvilken som helst gammel kasse.

• #7   27. aug 2015 Jeg startede selv ud med en gammel Ford fra 93. kørte rundt i 2 måneder ca i den og derfra købte jeg en ny bil, da jeg på daværende tidspunkt kørte knap 250 km om dagen. Så jeg turde ikke satse på at den holdt særlig længe.
    dog er det dyrt med en ny bil. selvom der ikke er værksted regninger som på en gammel spand.

• #9   27. aug 2015 Hvis du køber ny bil så kan din forhandler tilbyde dig en rigtig billig kasko til din første bil. Mit råd er at du holder dig fra leasing, så hellere køb ny, man vil gerne selv eje sin første bil. Hvis du alligevel vælger at købe brugt, så meld dig ind i fdm, og få deres værksted til at gennemgå den brugtvogn du falder for.

• #10   27. aug 2015 10.000km årligt. Så det bare at køre en gammel bil.

Forstå du lidt vild med swiften men ikke en 07 er fælg den faceliftede der kommer omkring 2010 køre 94% bedre.

• Stephen B
    Stephen B Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 1 Svar: 4
    #11   23. maj 2016 Prøv eventuelt at se her, mulighed for fri kilometre og leasing med forsikring inkluderet. http://www.bica.dk/

Kommentér på:
Første bil - lease ny bil eller købe brugt?

Annonce