2.196 visninger
|
Oprettet:
Første bil - lease ny bil eller købe brugt? {{forumTopicSubject}}
Hej BG,
Har i et stykke tid gået og tænkt at man skulle anskaffe sig sin første bil.
Jeg ved bare ikke om jeg skal købe en brugt bil (har brændt mig varm på en Suzuki Swift Sport fra omkring 2007) eller man skulle tænke fornuftigt og lease/købe en ny bil
Man kender selvfølgelig de fleste udgifter ved at lease, men 3000+ om måneden plus forsikring og brændstof om måneden er også en slags penge. Men det kan jo også hurtigt løbe op ved et værksted, hvis den brugte bil går i stykker.
Mit kørselsbehov om året vil ikke overstige 10.000 km, så hvad vil I sige?
- Christian
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 24 Svar: 206
De fleste selskaber har kun 15.000 km inkluderet i leasingkontrakten og når man lige har fået bil vil man bare ud at køre, og så rækker det ingen stedet, tro mig
Men altså der er visse fordele ved at finansere en ny bil fremfor at købe en gammel bil.
Hvis du finansere en ny bil så gå efter de mærker der tilbyder så lang garanti som muligt, så undgår du mange af de udgifter der kan være ved en gammel bil.
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
Det er ikke den smarteste løsning at købe ny/dyr bil som nystarter
Som rgel kan man kun ansvarsforsikre, da kasko er for dyrt
Også er det noget nemmere at trække på skuldrene hvis man ridser eller skader en gmmel bil, der ikke har kostet alt for meget i indkøb...
aug 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
Det skal siges, at jeg er medlem af IDA og kan få en rimelig god pris på kasko for sådan en swift sport
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 24 Svar: 206
Jeg startede selv i en gammel æske af en Ford at være den var i fornuftig stand, men efter et halvt år røg køleren og det løb i 8k at få lavet da den også skulle have skiftet støddæmper og synes.. Det blev jeg træt af og undersøgte hvad en ny bil ville koste mig..
Den nye bil på afbetaling kontra hvis min gamle gik i stykker for 8000kr hvert år, ville kun være ca. 5000 dyrere fordi jeg sparede i benzin, forsikring, grøn ejerafgift, plus når jeg engang har betalt den af så har den forhåbentligt lidt værdi tilbage.
Jeg kan så også godt lide at have en bil der bare starter værd dag, hvilket jeg ikke tør satse på i hvilken som helst gammel kasse.
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 208
dog er det dyrt med en ny bil. selvom der ikke er værksted regninger som på en gammel spand.
nov 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 11
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Forstå du lidt vild med swiften men ikke en 07 er fælg den faceliftede der kommer omkring 2010 køre 94% bedre.
maj 2016
Følger: 1 Svar: 4
Første bil - lease ny bil eller købe brugt?