Honda civic ? {{forumTopicSubject}}
Hey
Skal til og købe bil her om en måneds tid, og valget er faldet på en Honda Civic ESi 3d 92-95. Har lidt spørgsmål i forbindelse med det:
1. Er den meget dyr i forsikring? Selvfølgelig er den dyr pga den 125hk`s motor, men RIGTIG dyr?
2. Kører den godt og stabilt?
3. Er der godt med plads på bagsæderne?
4. Er det en hurtig bil?
5. Skavanker? Har hørt at nogle spilder olie, men ellers?
6. Kan det betale sig at hente dem i tyskland? Hvis hva er afgiften ca?
7. General +/- omkring modelen.
Har aldrig siddet i en civic, så derfor ved jeg ikke ret meget om den, men er faldet for dens udsende og til dels motor.
okt 2004
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 332 Svar: 3.701
aug 2005
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 4 Emner: 452 Svar: 2.407
Det er Hatchbacken jeg er ude efter.
Flere?
aug 2005
mar 2006
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 686
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
Ellers er en esi en rigtig fin bil og kører godt, dog har de fleste slidte stempelringe, så de har et rimelig højt olieforbrug over 4k rpm, men det kan laves for omkring 4-5k sort, hvor den bliver renoveret..
Den har ikke Vtech, men Vtec dog er det kun på indsugningssiden, så det er ikke det "rigtige" Vtec, men det hjælper da stadig en smule
Og ellers er der jo som på alle andre ældre biler, at man skal kigge efter rust, og mislyde i motoren, kan jo være den er blevet trykket af mens den har været kold, og ikke har været passet så godt osv..
Tror ikke det kan betale sig at hente den i tyskland, så skulle det kun være for at få en rustfri bil, for når afgiften er betalt, ender beløbet ca. på det, en fin udgave koster herhjemme..
Men vil råde dig til at kigge forbi www.honda-klub.dk og spørge der, kan også være der er nogen til salg måske..
aug 2005
Tak for dit fyldige svar
Kører den sårn lidt hurtigt? og hva siger topfarten?
Og rigtig lækker civic du har, og garanteret hidsig
jan 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 1.941
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
Og den kan jo blive rigtig lækker, du kan købe dig fattig i gejl til sådan en, og tuning også.. Dog skal man have skiftet stempelringene først, da den højst sandsynligt bruger en del olie som jeg også har skrevet tidligere.
Ellers så er der jo også en model magen til min, bare med VTI motor std. den koster så også en del mere, da de er rimelig sjældne herhjemme, og så skal man jo også lige kunne forsikre den men den klarer 0-100 på 7,9 sek. og 160 hk.
Honda civic ?