{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.973 visninger | Oprettet:

Opdatering i KM-fusk sag!! {{forumTopicSubject}}

Fortsættelse af denne tråd :
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=113916

Der er sket lidt siden da smiley ...

Snakkede med sælgeren "privat fra frederiksværk"
Han nægtede simpelthen at betale mig tilbage (20.000).
Hans "ven" som han havde "købt" bilen af, har haft instrumnet-brættet ude, og skiftet KM-tæller og speedometer.

Det drejer som om 16X.XXX Kilometer der er fusket for.

Har fra 15min snakket med Glostrup politi, og fik bekræftet at det sagtens kan meldes som en bedrageri/svindelsag.

Har givet personen som solgte mig bilen, en frist til imorgen kl 15 til at betale samme sum (20.000) tilbage til mig. Ellers bliver han politianmeldt. (Skal siges, at jeg fortalte ham det stille og roligt), men alligevel flippede han pænt meget ud.

Så nu håber jeg på noget retfærdighed og mine penge tilbage. Ellers er den da helt gal med retsystemet.

Hvis der er nogen der kan hjælpe eller komme med info omkring dette emne. Så ser jeg gerne i skriver i denne tråd.

Dette er en opfordring til alle herinde og andre.
Tjek altid bilens sidste synsrapport evt. på nettet.
Så slipper i for denne ballade ihvertfald.

/Jannik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdatering i KM-fusk sag!!
  • #1   14. jun 2006 det er sku fair nok. du har jo ikke fået hvad du købte, og betalte for...

• #2   14. jun 2006 Hey.. Håber sku du får dine penge tilbage.. Sådan en fusker NAR

• #3   14. jun 2006 Det samme skete da jeg købte min Rover.. der stod den havde kørt med 138k, men da jeg kom hjem så jeg der var ridser i speedometeret på selve tallene... så jeg brokkede mig og blabla.. den havde så kørt 158..
    Jeg fik dog 2000kr tilbage.. heldigvis en ærlig person (Det var forrige ejer der havde pillet og ikke tidligere ejer)

• #4   14. jun 2006 egentligt så har man vist krav på 1.68 kr pr ekstra kørt kilometer.. så er sgu mere end 20.000 du bør forlange..

• #5   14. jun 2006 Det er den bil som er i min profil..

En mitsubishi Galant fra 93'

• #6   14. jun 2006 Hvorfor har man krav på det?

• #8   14. jun 2006 Håber jeg også...

Helsingør-bilsyn er så venlige at de sender mig den sidste syns-rapport. Så der er vist bevis nok.

Men kan vel også godt se om der er blevet fiflet med det inde bagved?

• #9   14. jun 2006 Det er egentlig også ligegyldigt om de har pillet eller ej..

213.000 er mindre end 371.000 som det officielt er.
    Dvs. Fusk/bedrageri/ S N Y D smiley

• #10   14. jun 2006 Føj for satan, det var meget den har kørt, den motor er lige til udsmidning..

• #11   14. jun 2006 Synes det lyder som den helt rigtige fremgangsmåde du har brugt Jannik. Fundet ud af det samt konfronteret ham med sagen samt givet ham en reel mulighed for at komme ud af det, langt bedre end de fleste andre som sender et tæskehold, dyrker selvhævd osv. Så jeg håber sgu det giver pote og ellers må du over policen.
    Det har du foriøvrigt ret til uanset om han betaler eller ej.

Mvh. Anders

• #12   14. jun 2006 Håber også på det sker det rigtige..

Ellers må jeg bare igang med at sagsøge ham.

Nu er det ikke fordi jeg er racist, men manden er udlændig, så der var vel den første fejl ved at købe den hos ham. Sjovt nok er han familie-far og virkede SÅ oprigtig. Men nej, nej..

• #15   14. jun 2006 håber du får dine penge retur mester :: sådan en svindler karl ! ! !

• #16   14. jun 2006 Jannik W.. Er det bare mig eller, når jeg går ind på den side hvor man skal skrive Regnummer på bilen så kommer der ikk oplysninger frem, altså hvis jeg bare skriver dit reg nummer derinde :S ?

• #17   14. jun 2006 Håber for dig at du får nogle penge tilbage!

• #18   14. jun 2006 Tja.. Der er ikke så meget at sige.. Det er snyd.. Meld ham lige på stedet..

• #20   14. jun 2006 sådan jannik.. sådan skal de have det..

men hvordan er du kommet frem til 20.000kr på de km??

hvad sagde politiet til sagen?

jeg har ikk politi anmeldt mit, fik af vide at det kunne jeg ikk.?!?

• #21   14. jun 2006 hold da op en i.... han er sku ikke særlig flink! Håber det kommer til og gå godt for dig i det her!!! Hilsen Morten!

• #22   14. jun 2006 Lasse G: hvor er det lige at du har de 1,68kr per km fra?

det skal jo lisson osse hænge lidt sammen med hvilken bil det er og hvad den har kostet osv..!!

dvs min bil er blevet skruet 200.000krX1,68=336.000kr på den bil der dengang kostede midt i 90érne? nej vel....

• #23   14. jun 2006 Motoren er ikke skiftet.

Har også haft hans ven i røret, og han indrømmede at km-tælleren var skiftet ud. smiley

Og selvom der ikke er angivet km-tal på slutseddel, så tror jeg vist en 4 måneder gammel-synsrapport tæller mere end håndskrift.

Desuden var min far med, og han vidner gerne.

Til Speedy.
    Tak for dit venlige indlæg

• #24   14. jun 2006 en trussel med en politi anmeldelse er da super god, hvis han ikk betaler ryger den i retten og han bliver stævnet..

at han 99,9% sikkert ikk vinder holder jo bare slet ikk.!

sagen er ret nem og gå til, han har indrømmet og havde skiftet speedometeret og km tallet er blevet registreret for 3 måneder siden...

det er sælgers pligt og fortælle vis km tallet ikk passer af den ene eller anden grund..!!

uanset om bilen er købt som beset eller lign, man kan ikke skrive sig ud af fusk og sådan er loven.!!

bare kør på jannik.. husk og få styr på forsikring og retshjælp dækning.. ;o)

• #25   14. jun 2006 speedy .. ja den er købt som beset .. men han kunne jo ikke se at der var fusket med tælleren ?

• #26   14. jun 2006 Manden havde intet sagt om der var blevet stillet på den..

Sjovt nok, da jeg ringede idag til ham, så tilstod han det??

Måsker det ikke ham der har stillet på den, men han har stadig mine 20.000 stukket i lommen, for en bil som er 9.800 værd smiley

Han skal bare punge ud, og så må han sælge den til en anden.

• #27   14. jun 2006 Og ja, den er købt som beset.

Men det er stadig ulovligt "nu siger jeg det igen" at videre-sælge en bil uden at informere om motorskift, eller skift af km-tæller.

• #28   14. jun 2006 Speedy: nu ligger landet sådan at jeg selv er igang med og køre en sag om svindel.. så ved udemærket hvordan man gør og hvordan det foregår..!!

hvorfor tror du ellers jeg har givet jannik de råd jeg har.?

man skal ikke selv lægge en krone ud overhovedet. det har du en retshjælps dækning til via din indbo eller kasko.. du betaler selv 10% eller 2500kr normalt.. når retsagen er afsluttet sæfølig.!

og ja, det er et civilt søgsmål og jannik skal selv stævne ham.. har aldrig skrevet andet??

skrev at han skulle true med og melde ham og hvis det ikk gik måtte den ryge i retten... ;o)

• #29   14. jun 2006 de priser der kan du slet slet ikk regne med speedy.. som du selv siger det er salg mellem private.. der får man jo lidt mere for sine biler end ved forhandler..!!

hvis du går ud fra de priser ville jeg da gerne handle bil med dig.. ;o)

Kommentér på:
Opdatering i KM-fusk sag!!

Annonce