{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.973 visninger | Oprettet:

cathrine A
cathrine A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

registreringsattest væk?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

jeg står med min afdøde fars to biler, som jeg gerne vil have solgt.

problemet er bare at min mor kun kan finde attesten på den ene.

en mekanikerven som var med mig nede og kigge på deres stand, snakkede noget om at bestille en ny på SKAT.dk.

men hvordan fungere det når min far er død og den står i hans navn.

håber i kan hjælpe mig da jeg synes det er synd de bare står og ærligt vil jeg bare gerne have dem videre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  registreringsattest væk??
  • #1   7. sep 2015 snak med din mor og skifteretten

• #2   7. sep 2015 Du kan også være fræk og bestille en fake/ ulovligt med din fars underskrift smiley tænker bare det jo familie og ikke svindel du har gang i hvis du forstår

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #3   7. sep 2015 Serkan du modsiger da dig selv. Bestil ULOVLIGT det jo IKKE SVINDEL smiley

• #4   7. sep 2015 Når du har været igennem skifteretten, så kan du få adgang til afdødes skattemappe. Har selv lige været smøren igennem med min far smiley

• #6   7. sep 2015 Ja du burde ku få noget via skifteretten/boet.
    Har før stået med biler fra dødsbo, hvor en købskvittering fra advokaten er god nok.
    Ellers kan den stilles til syn uden attest og man kan få en derefter når den har været igennem systemet for gæld, afgift osv., for jeg står også selv med et par biler uden attest jeg har undersøgt det lidt på, men ej fået afprøvet det i praksis dog.

• #7   7. sep 2015 Casper k , at bestille en reg attest , hvor det er et familie medlem som skriver det under er jo ikke efter bogen , men det kan lade sig gører , det var det som jeg mente

• #8   7. sep 2015 Tænker at det umuligt kan haste mere end at man kan klare det når skifteretten er overstået.

• cathrine A
    cathrine A Tilmeldt:
    jun 2015

#9   7. sep 2015 tak for svar alle.

nogen der ved hvor lang tid det tager i skifteretten min far døde i januar, så burde det ikke være overstået?, kan jeg stadig kontakte dem, eller skal jeg kontakte skat og høre hvordan jeg gør?

min mor har ingen forstand på sådan noget derfor står jeg for det, men får hun et dokument over boet fra skifteretten??

mange spørgsmål, men er lidt på bar bund.

• #10   7. sep 2015 det er da lang tid siden.
    det burde jo gå lidt hurtigere, hvis dine forældre var gift og boede sammen.

• cathrine A
    cathrine A Tilmeldt:
    jun 2015

#11   7. sep 2015 de var gift og boede sammen. kan lige høre hende om hun har fået noget derfra.

• #12   7. sep 2015 ja et eller andet må hun jo have fået. du må jo også vide om hun sider i uskiftet bo osv.

• #13   8. sep 2015 Jeg fik skifteretten overstået på under 3 uger. Så snart retten har modtaget en dødsattest, så kan de gå igang. Blev bedt om at udfylde et sæt blanketter, som jeg så mødte op med i retten, dagen efter. Havde fået udleveret udskrifter af hans kontoudtog i banken, så jeg kunne udfylde disse blanketter.

Jeg kørte det som en forenklet privat skifte. Enester jeg mangler nu, er en regning for istandsættelse af hans lejlighed.

Så hvis du siger at det skete i Januar... Jeg ville ringe til skifte retten og høre dem ad.

Kommentér på:
registreringsattest væk??

Annonce