{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Køb af ny brugt bil {{forumTopicSubject}}

mit spørgsmål lyder:

Hvis jeg går ud og køber en ny brugt bil hos en privat og den har plader på så vil han jo nok gerne have den omregistreret med det samme, men hvordan foregår det hvad skal jeg have klar hvis den skal omregistreres til mit navn? og koster det noget og skal jeg have en forsikring klar eller hvordan hænger det sammen?

nemlig fordi jeg skal kunne køre i bilen hjem da jeg ikk har mulighed for at hente den på trailer eller noget så det skulle jo helst gerne være sådan at jeg ikk bliver stoppet og får at vide der ikk er forsikring på osv osv?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af ny brugt bil
  • #1   12. sep 2015 det gøres på skat.dk bare ha nem id med og et hæve kort..

• #2   12. sep 2015 Man kan lovligt køre i tre uger fra købsdatoen på sælgers forsikring. Men få den da omregistreret så hurtigt som muligt. Google "skat omregistrering af bil" så finder du det nemt. Koster 340 bobs. Forsikring skal du vist have aftalt med først, ved ikke hvordan det fungerer nu til dags. Da jeg købte bil sidst skulle man have et forsikringsbevis, men det er Nu lavet om, se her:

https://www.tryg.dk/forsikringer/bilforsikring/nye-regler-omregistrering.html?csref=Forsiden_DMR_Nye_Regler_T

• Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

Emner: 23 Svar: 514
    #4   12. sep 2015 Husk, ved omregistrering på skat.dk
    Så tager de kun imod dankort !!!
    - total forældet betalingssystem smiley

• Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    okt 2009

Biler: 1 Emner: 2 Svar: 41
    #5   12. sep 2015 Allan det er lavet om, man kan nu bruge andre kort smiley

• Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

Emner: 23 Svar: 514
    #6   12. sep 2015 Du kan betale via Netbank, Leverandørservice, Visa/Dankort og MobilePay.

Så du stadigvæk ikke bruge mastercard
    M.fl

• Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

Emner: 16 Svar: 147
    #7   12. sep 2015 Du behøver ikke at snakke med forsikringen først på nogen måder
    Når du er inde på skats side og skal omreg. Vælger du simpelthen bare den forsikring du ønsker bilen skal stå i uden du har snakket med dem først
    Og så er du forsikret med det samme og kan køre hjem , og hvis du finder ud af du vil ha et andet selvskab et par dage efter så skifter du bare til det ved at ringe til dem
    Du skal bare huske dit nem ide og et betalings kort af den slags skat modtager inde på siden og så kan du fint tage bilen med hjem efter omreg

Og sorg for at i laver en slutseddel og for en kopi hver

• #8   12. sep 2015 Men hvis jeg bare vælger forsikring inde på skats hjemmeside så har jeg jo ikk fået noget tilbud eller noget så er den bare tilmeldt på det dyreste :D?

så det bedste er vel og ringe ind og snakke med den forsikring jeg gerne vil have et par dage enden jeg tager ud og kigger på bilen og sætter dem ind i situationen

• Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    okt 2009

Biler: 1 Emner: 2 Svar: 41
    #9   12. sep 2015 der er ingen problemer i det, der er dækning på bilen, du kan naturligvis ringe til dem, og høre om hvor meget du skal betale for forsikringen på bilen, og man kan altså godt betale med MasterCard, har lige bestilt prøveplader til min bil, og der var ingen problemer med at betale med MasterCard smiley

• #10   12. sep 2015 Helt sikkert Chris. Selvfølgelig bør du ringe rundt til de forskellige forsikringer så du ved hvad du køber. Ellers ved man jo reelt ikke hvor mange penge man komme til at skulle betale. smiley

• Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

Emner: 16 Svar: 147
    #11   13. sep 2015 Chris ja er rigtigt at du ikke ved hvad du skal gi i forsikring inden du endeligt har snakket med den forsikring du vælger, men den skal du jo snakke med uanset hvad du gør for at få alle oplysninger på plads, men det kan du både gøre før og efter du handler bil, du kan altid bruge online forsikrings beregneren så du har en nogenlunde ide om hvad selskabet ca tager

men som jeg skrev kan du altid rykke til et andet nogle dage efter hvis du kan få et bedre tilbud et andet sted , men du er forsikret og kan køre bilen hjem med det samme uden at ha snakket med en forsikring først i tilfælde at du lige falder over en bil i en weekend og vælger at købe den og så vælger du bare feks GF og så ringer du selv til dem om mandagen og siger du har købt bil og hører hvad den ender på ved dem
    men self er det nemmeste at undersøge priser ved alle selvskaber først hvis du ved hvilken bil og model du vil ha

Kommentér på:
Køb af ny brugt bil

Annonce