{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.455 visninger | Oprettet:

Folks opfindsomhed ang ulovligheder, klip mm. {{forumTopicSubject}}

Vi kender det sikkert alle. Man sidder i en diskussion og pludselig kommer der nye og opfindsomme regler om hvad er ulovligt og hvad giver klip.

Det kunne være sjov at høre hvad folk har forsøgt at bilde jer ind smiley

Jeg har hørt følgende:

- Hvis man kører over for gult udløser det klip.

- Hvis man har en person i bagagerummet så udløser det klip til person i bagagerummet og chaufføren.

- Man skal ikke bære sele så længe man kører i første gear og bakgear.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folks opfindsomhed ang ulovligheder, klip mm.
  • #1   16. sep 2015 den med selen er så vidt jeg har forstået ikke helt forkert, dog mener jeg at det kun gælder når du bakker ud af en parkeringsbås, men lige så snart du sætter bilen i fremadgående gear, skal selen være på. ret mig hvis jeg er helt forkert på den

• #2   16. sep 2015 Du skal vidst lige kigge en gang mere på reglerne omkring hvor og hvornår man skal bære sele.

• #3   16. sep 2015 Bakning er lovligt som det eneste. Se mere her:

Sikkerhedsseler
    § 80. Hvis en siddeplads i bil, på motorcykel eller knallert er forsynet med sikkerhedssele, skal denne under kørslen anvendes af den person, der benytter siddepladsen, jf. dog stk. 2 og 3 og § 80 a. Der kan i kombination med sikkerhedssele anvendes selepude.
    Stk. 2. Pligten til at anvende sikkerhedssele gælder ikke ved bakning eller under kørsel på parkeringsplads, servicestation, værkstedsområde eller under lignende forhold.
    Stk. 3. Justitsministeren kan fastsætte regler om, at visse personer fritages for pligten til at anvende sikkerhedssele, jf. stk. 1, herunder ved særlige former for kørsel.
    Stk. 4. Det påhviler føreren at påse, at passagerer, der endnu ikke er fyldt 15 år, anvender sikkerhedsseler i overensstemmelse med stk. 1 samt regler herom fastsat i medfør af stk. 3. Justitsministeren kan fastsætte regler om, at føreren af en bus helt eller delvist fritages for den i 1. pkt. nævnte pligt, samt om, hvilke foranstaltninger føreren i stedet skal træffe.

• #6   16. sep 2015 En anden god en: Man skal altid have registreringsattesten i bilen ellers vil man modtage en bøde.

• #7   16. sep 2015 ja vi var næsten enige, jeg mente dog at den skulle på lige så snart man køre fremad på parkeringsplads, men det viser sig at hele området er frataget hvilket er lidt tåbeligt, men det er jo ikke mig der laver reglerne.

• #8   16. sep 2015 Jep, men ham fyren mente at man, lige gyldig hvor, måtte køre uden sele, så længe bilen kun var i første smiley

• #9   16. sep 2015 ja den holder vist ikke i byretten.

• #10   16. sep 2015 Selen skal på så snart hjulene ruller, uanset om bilen er i gear eller ej smiley ellers er jeg røvpulet for 1500

• #11   16. sep 2015 Det giver nu klip at køre over for gult..

Jeg holdte i et lyskryds, begyndte at køre over da det skiftede til gult..
    Det kostede 2000,- (+500,-) samt et klip..

Det kan også koste den anden vej, hvis de mener du ville kunne nå at stoppe..

• #12   16. sep 2015 #10 læs stk 2 i mit svar. Så du er vidst blevet fejlagtigt vejledt at betjenten.

• #13   16. sep 2015 #11 Det giver ikke klip at køre over for gult.

Når den skifter til gult inden den bliver grøn er den rød samtidig.

• #14   16. sep 2015 Det har jeg så fået bøde for..
    - Så det vil jeg da mene det gør smiley

Der er stadig gult lys.. smiley
    Ikke rent gult, men stadig gult..

• #15   16. sep 2015 #14 sikke noget vrøvl. Det er KUN rødt lys der udløser klip fra lyssignal. Ikke gult.

• #16   16. sep 2015 Derfor var der da stadig gult da jeg kørte over..
    Der var også rødt ja..

På bøden stod der heller ikke kørt over FOR rødt (eller gult)..
    Men derimod "kørt frem MOD gult lys"..

• #17   16. sep 2015 At både du og betjenten tror man får klip for at køre overfor gult ændrer ikke på reglerne.

Post lige et billede af den bøde hvor der står du kører overfor gult og den forseelse udløser klip.

• #18   16. sep 2015 Gul betyder RØM KRYDSET eller på nudansk TØM KRYDSET, det overtræder du ved at køre ind i krydset for tidligt. Men skulle det ikke give et klip, så vil jeg da råde Ralle til at søge bøden annulleret evt med juridisk bistand fra Mr P.

• #19   16. sep 2015 Nu stod der som skrevet ikke "kørt over for", men "kørt frem mod"..

Bøden har jeg da ikke liggende længere, men hænger skam stadig på klippet.. Hvilket Alka forsikring OGSÅ vil have penge for.. smiley

• #20   16. sep 2015 Du skal ha sele på ligegyldigt om du bakker eller køre fremad. Der var nogle til dhb der fik bøder for det med selen da de bakkede deres biler af autotraileren.

• #21   16. sep 2015 Og de bøder er delt ud på forkert grundlag som du kan se. En betjent er også menneske og kan lave fejl. Tag det i retten.

• #22   16. sep 2015 Ydermere, så vil jeg mene at man må køre uden sele på hele dhb pladsen. Jeg ville gå videre med den hvis det var mig.

• #23   16. sep 2015 Men bøderne godkendes inden de sendes ud, og der står også paragraf nummer på dem?
    I tilfælde af en betjent tager fejl..

• #24   16. sep 2015 Ralle
    Same samme, du kører hvor du ikke må køre!
    Jeg fik en bøde for 2 x gul i 1980erne, samme pris som rødt og samme forseelse, betjentenes påstand er at jeg kan se på GÅMANDEN at der snart vil blive gult og rødt, så jeg burde have stoppet.
    Min oplevelse er at der er grønt da jeg kører ind, og derefter gult hele vejen over krydset, deres påstand er gult i samme øjeblik jeg kører ind, og rødt ved udgangen af krydset. At betale kr 1.500,- og jeg følte ikke jeg ville have en chance mod 2 betjentes udtalelser og prisen var den samme uanset om der gult eller rødt, dog med den forskel at rødt KUNNE have medført en orienterende køreprøve ved skærpende omstændigheder, dvs hvis nogen havde holdt og ventet eller begyndt at køre fra de tværgående, men der var ingen trafik overhovedet.
    Gul kan også medføre orienterende, men det var ikke tilfældet her, da jeg kørte ind for grøn.
    I bøden stod at jeg havde kørt 2 gange over for rødt.

• #25   16. sep 2015 #23 Det ved jeg faktisk ikke, men du kan altid prøve det i retten, og det sker at folk får medhold.

• #26   16. sep 2015 Der skal være lovligt mønster på reservehjulet der ligger i bilen.

• #27   16. sep 2015 Men mange af dem stammer vist herinde fra smiley

• #28   16. sep 2015 den med at man skal have reg attest med gælder jo faktisk i tyskland

• #29   16. sep 2015 Det eksisterer i store dele af EU, men ikke i Danmark som vi snakkede om.

• Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 51
    #30   12. nov 2015 Retten til ikke at bære sele i disse tilfælde er så f.eks. mekanikere kan flytte biler ind og ud af værksteder og lign. og giver fuldstændig god mening:
    "Stk. 2. Pligten til at anvende sikkerhedssele gælder ikke ved bakning eller under kørsel på parkeringsplads, servicestation, værkstedsområde eller under lignende forhold."
    Jeg er ikke helt klar over, hvorfor man ikke skal have sele på under bakning, men det er en fed regel!

Kommentér på:
Folks opfindsomhed ang ulovligheder, klip mm.

Annonce