{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel corsa diesel 2008??
  • #2   26. sep 2015 Jeg har præcis sådan en du nævner. Virkelig dejlig bil. Er rigtig glad for den - kører og trækker godt. Eneste ulempe jeg har haft var desværre partikelfilteret. Men det er ikke Opels skyld. Det er bare mig der hr kørt den forkert - det ville ske på alle dieselbiler. Min sodede til i motor og det hele. Alt er dog renset nu og bilen kører perfekt. Det var kun fordi jeg i en periode arbejde tættere på end jeg plejer. Men jeg går ud fra du hr valgt en diesel på grund af dit kørselsmønster. Min har nu kørt 270.000. Købte den da den havde kørt 240.000. Så motoren er skam god nok og er ikke som sådan kendt for nogle problemer - ud over helt almindelige småting en motor får problemer med.

Læg dog mærke til rust i bagskærmene. Det er en kendt designmæssig brøler GM har lavet - bagkofangeren sidder og gnaver på bagskærmen og derved opstår rust.

Jeg ville også købe en billig Kina-kopi af en OP COM på eBay. Koster max 200 kr. Så kan du kode bilen og hente fejlkoder. Den har da sparet mig fra et par værkstedsbesøg (da problemet med mit partikelfilter var i opstartsfasen kunne jeg regenerere filteret med denne tester). Har også selv kodet AUX til min CD 30 MP3 med OP COM.

Du kan evt. se mit galleri med min Corsa smiley

• #3   26. sep 2015 Hej hr tak for svar, den kommer til at kører 100km om dagen smiley

• #4   26. sep 2015 Så er en diesel jo også fornuftig. Normalt kører jeg også langt, men i en periode skulle jeg kun køre 5 km frem og 5 km tilbage - ja.. Det var dumt, men det kan man jo ikke ændre på nu smiley Men min blev fikset - heldigvis kostede partikelfilter, sensorer og arbejdsløn "kun" 8000. Jeg er sgu glad for det ikke var Poloen - den skulle nok have kostet mere end det dobbelte.

• #5   26. sep 2015 Av av, så df. Skal jævnlig os trykkes af så den kan rense partikel filteret ?

• #6   26. sep 2015 Jeg ville bare mule den lidt en gang imellem. Høje omdrejninger et stykke ad vejen, så den lige kan "brænde" igennem (som jeg kalder det).

Bilen vil advare dig når den selv regenerer, ved at lampen for forvarmning blinker under kørsel.

• #7   26. sep 2015 Ja ok tak phillip smiley

• #8   27. sep 2015 Corsa D'ere kan i øvrigt have en tendens til at spise hjullejer. Så vidt jeg ved ikke nogen voldsom dyr reparation, men de er for svagt dimensioneret og man kan risikere at skulle skifte dem oftere end hvad der er normalt.

Ellers er det en dejlig bil. De kører rigtig godt. Nogle kalder dieselen lidt grov i mælet, men hellere dét end en upålidelig motor.

Kommentér på:
Opel corsa diesel 2008??

Annonce