{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.824 visninger | Oprettet:

fair pris for service? {{forumTopicSubject}}

hejsa, fik et mindre chok da regningen for 2. service på min kones CitrCitroën C3 Picasso kom. bilen har på knap et år gået 42.000km og da den var til service skiftede de bremser på bilen.. jeg tjekkede selv bremserne kort tid inden ( da jeg selv har lift herhjemme hvor jeg kan skifte bremser) de var godtnok slidt mere end jeg forventede da den jo kun køre motorvej, men.mente ikke der var grund til at skifte dem.endnu. spørgsmålet er så - er det fair nok at tage 1600 + moms i tid for at skifte forreste skiver + klodser og bagerste klodser? og delene kostede lidt over 2000 + moms... syntes bare det lyder vildt i forhold til.hvad jeg selv ville have brugt af tid og penge.. og at de så tager 700,- + moms for olie er jo bare en dejlig bonus oveni.. smiley samlet pris for service knap 8.000,-... fair for service nr. 2 på en 11 måneder gammel bil?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fair pris for service?
  • #1   27. sep 2015 Med de priser så kunne du jo have købt dig en lækker VW istedet efter 5. Service.
    Det lyder helt hen i vejret.

• #2   27. sep 2015 Hvor mange timer er der skrevet på

• #3   27. sep 2015 der står ikke timer, bare samlet pris for hver emne så det er forreste bremser 948 + moms og bagerste klodser 632 + moms... resten af service løber op i 1346 + moms i tidsforbrug

• Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 27 Følgere: 26 Svar: 144
    #4   27. sep 2015 må jeg gætte på du får den serviceret på et større mærke værksted i stedet for et almindeligt værksted smiley deres timepris kan jo godt være på 6-700 kr i timen og tager ca en time pr aksel med skift/rens af bremser hvis det gøres ordentligt smiley og så en lille time til at lave service er sgu også meget fair smiley hvis de 2000 kr for dele inkl skiver, klodser, oliefilter, luftfilter, pollenfilter og monteringssæt til klodserne osv så lyder det som en meget rimelig pris smiley værkstedprisen for en citroens olie 5w30 c3 ligger på omkring 125-150 kr + moms pr liter smiley så hvis din bil nu har brugt 7 liter olie smiley hvilket jeg nu ikke mere den gør smiley nok nærkere 3-3,5 liter så der er deres pris lidt forskruet måske smiley men ellers lyder det nu tæt på prisen for sådan en omgang på et stort værksted smiley måske en 1000 kr i overkanten måske smiley og så kunne du nok ha sparet en lille tusse mere ved at ha valgt et lidt mindre værksted med en timepris omkring de 4-600 + moms smiley men hva ved jeg jeg er jo bare mekanikker smiley

• #5   27. sep 2015 1600+2000+ 700 +25% kan jeg ikke få til 8000kr smiley hvad er der ellers lavet på den

• #6   27. sep 2015 Har du bedt dem om at skifte bremser for det er vel ikke standard ved alm service

Og en anden gang så få en pris først

• #7   27. sep 2015 Hej
    Husk altid en priaftale og hvad der skal laves
    Du har udsendt signaler at alt bare skal være OK uanst pris
    Prøv ister en ikke mærkeværksted næste gang og du vil få ca 3 gange så meget lavet til samme pris og fortsat garanti på dytten.mvh KP

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #8   27. sep 2015 Det er aldrig en del af service at skifte bremser.. Vi ringede altid til kunden hvis der skulle skiftes dele, medmindre vi havde fået besked på bare at skifte hvad der evt var.

Men 8000kr for bremser og service er sgu noget dyrt i min verden!
    Men som Michael har skrevet, så kan jeg heller ikke se hvordan de tal kan komme til at blive 8000kr

• #9   27. sep 2015 De andre ting som pollen filter og andre småting kommer oveni - derfor blev det samlet 8000,- min kone godkendte desværre selv at de skulle lave bremser uden at spørge mig - men fik indtrykket af at den samlede pris for service med bremser var 4.000,- bremserne alene uden nye skiver bagi løber altså op i 4.500,- .. Og det er i min verden en meget let omgang at skifte bremser på en ny bil...

Der var brugt 3.9 liter olie...

Min kone er fuldstændig blank når det kommer til biler og siger bare ja hvis et værksted siger der er noget ser skal laves... Er bange for at de har udnyttet det i denne situation?

Og ja den er serviceret ved den Citroën forhandler hvor den er købt.. Så.ved godt at timeprisen er en hund dyrere end et mindre værksted, men forventer så heller ikke at de lige tager en middagslur på kundens retning mens de skifter halvslidte bremser...

Vil det være forkert af mig og ringe ned og brokke mig over det?

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #10   27. sep 2015 Der er desværre mange værksteder som regner/lever af kunder som din kone smiley
    Men der er jo ikke ret meget at gøre, når hun først har sagt ok, og tingene er på. I må bare bide i det sure æble, og betale og komme videre.
    Kan kun sige i skal finde jer et af de andre godkendte værksteder, for aut. værksteder de har en meget høj timepris, plus de bruger kun det dyre org, ikke det lidt billigere alternativ i OE kvalitet, som de mindre værksteder bruger med stor succes

• #12   27. sep 2015 du kan ikke tillade dig at klage sådan er det at køre sin bil på værksted, betal regningen og tænk jer om næste gang,

• #13   27. sep 2015 Prøv da om det giver noget,snak med dem i en pæn tone

Jeg fik for nogle år siden en pris på 8000 på en pøjgot 406 af værkstedet
    da jeg fik regningen med posten var den på 14000,han fik et opkald og jeg sparede 4000

• #14   27. sep 2015 Regningen er fint delt op omdele og tid - selvfølgelig syntes jeg også det virker ekstra dyrt når jeg tænker at jeg vel kunne have sparet 3.000 ved selv at gøre det.. Men hvad med det med at min kone troede at det var samlet at det hele kostede 4000,- hun havde ikke sagt ja hvis de havde sagt at det løb op i 8.000,-

Og hvor går grænsen for hvornår de vurdere at bremserne er slidte? Havde jo lige tjekket dem - men det er klart at hvis de tror at hun skal køre med dem indtil næste service, så kan de ikke holde til det, men jeg tænker at jeg selv ville have skifter dem i starten af det nye år....

• #15   27. sep 2015 Lyder rimeligt fair for mig, det er trods alt org værksted med OEM dele, og bremser hele vejen rundt

• #16   27. sep 2015 det kan være almindelig høflighed at de har skiftet bremserne, du siger selv din kone er uvidende på området og de har måske tænkt okay vi skifter bremserne for de holder ikke mange km endnu, og hun skulle nødigt få problemer.

• #17   27. sep 2015 Ok... Prøver at ringe ind til dem i morgen og høre hvad de siger til det... På den anden side står,vi og skal til at sælge den, så de 4000 i ekstra service er nok ikke meget i forhold til hvad den har tant af værdi på 1 år... smiley

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #18   27. sep 2015 hvad er deres timeløn? for ved peugeot kører vi med fastpriser og mener der er givet ca 1.1 time til skiver og kloder for også er det ligemeget hvorlang tid der er brugt. og det kan sagtens passe bremserne er slidt op ved 40.000 det er ca hvad de nye biler køre. på en 308 er de somregl 0.5 mm undet mål ved 40.000

• #20   28. sep 2015 Jeg har svært ved at tro på at de har spurgt om de skulle skifte bremserne uden at give kone en pris først..

• #21   28. sep 2015 konen fik en pris på 4000,- som hun troede var for det hele samlet..

• #23   29. sep 2015 helt ok, fik.ikke ringet i går, og tror bare jeg betaler den uden brok - selvom jeg stadig syntes.det er for dyrt smiley

Kommentér på:
fair pris for service?

Annonce