{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Mindre pickup forslag søges {{forumTopicSubject}}

Hejsa gutter. Min bror og mig snakker om at købe en bil sammen istedet for at drøne på 2 hjul her til vinter.

Vi er begge ret vilde med de mindre pickup såsom vw caddy, felica pickup/fun osv.
Men hvad er der overhovedet af de små personvogns pickups som også er til at finde her i dk?

Standen regner vi med ihvertfald 1+ år til syn, og nok max en 30000 max. Med mindre bilen der bare må ejes dukker op.

Bonusspørgsmål, jeg går ud fra diverse afgifter må være okay lave på sådan nogle? med en 1,6-2,0 liter motor og næsten ingen vægt kan det ikke være meget? Eller er jeg galt på den?

I er også velkomne til at skrive en pb hvis i mener i har noget interresandt til at stå.

Søren Andersen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mindre pickup forslag søges
  • #1   30. sep 2015 Brug marked

nu har du været på BG i mange år,
    så burde du vide, sådanne noget høre under marked

• #2   30. sep 2015 Køb min for 50.000..

• #3   30. sep 2015 Dennis gsi #brugtmarkedet er vel til at handle, dette er kun en tråd om forslag til føleligt modeller jeg burde kigge rundt omkring efter.

Dennis H# er ikke lige sådan noget jeg søger synes den er for stor både i udforming og motor., men tak alligevel mate.

• #4   30. sep 2015 Moris Mascot måske , skal synes engang vær 8 år , også ser man dem ikke til hverdagen , fed slæde

• #5   30. sep 2015 serkan har selv tænkt på samme bil, har bare ikke rigtigt kunne finde dem til under 50-60k så den var lidt over hvad vi havde planlagt at bruge. Men for satan en lækker bil!

• #6   30. sep 2015 Så det svært ja , hvad hvis man prøver at høre skat hvad de skal have i afgift for sådan en gammen Svend , også evt henter en fra Tyskland hvis prisen er go ?

• #7   30. sep 2015 serkan# Nemlig, det er sku ikke så populære biler her hjemme.
    Har tænkt de samme, Der må være et større udvalg hvis jeg kigger lidt rundt omkring i europa.

• #8   30. sep 2015 Typisk køber man jo en gammel lortebil og kører i om vinteren, jeg forstår ikke helt idéen i at købe en gammel Morris Mascot eller en fin gammel Caddy som vinterbil. Den kommer lynhurtigt til at se træls ud, og salt gør som bekendt heller ikke noget godt for en bil.

• #9   30. sep 2015 Veteranbiler er faktisk LANGT billigst i DK for tiden.
    På Bilmessen i Fredericia (som er den 17.-18. oktober) røg der MANGE veteraner ned over grænsen, fordi der ikke er samme efterspørgsel på dem herhjemme som i Tyskland og priserne derfor er det lavere.
    Men som Simon også pointerer, hvorfor ialverden gå efter sådan en til vinter?
    Altid noget den er forhjulstrukken, dem i har i tankerne, for en baghjulstrækker er "spændende" på mange måder end bare på en P plads til vinter, og ISÆR hvis der intet vægt er til at holde bagakslen på plads mod vejen smiley
    Men tjek veteranposten.dk Dba.dk markedet herinde og Guloggratis og alle den slags sider og søg efter pickup og se hvad der dukker op.
    Min Mitsubishi L200 fåes også i en 2wd som er knap så højbenet og minder meget om Caddy/KingCap osv.
    Ellers kan jeg kun komme i tanke om de ombyggede Mercedes PickUp og ellers så op i noget Ranchero/El Camino, men det er jo både for stort og for dyrt til vinter.

• #10   30. sep 2015 Simon # Er skam helt enig med dig at en morris pickup bestemt er for fin til udelukkende at bruge til vinterkørelse. Også derfor vi søger alternativer til sådan en, så det ikke ville være ren voldtægt at bruge om vinteren også.

Og som sagt i andre indlæg er vi helt vilde med pickup designet på de små biler, så kunne være fedt at have sådan en.
    Om sommeren kommer den til at blive brugt begrænset da vi begge 2 køre på 2 hjul i de månedere. Eventuelt til at tag vores små dirtbikes osv med rundt, men ikke et must at der skal kun være noget i den størelse på ladet overhovedet

cowdy# Nå for satan, kunne være jeg skulle på nogle auktioner så! Gør mig intet det er en veteran, bare den er stabilt kørende
    Ja jeg ved godt baghjultræk er en djævel her om vinteren, og især på en bil med lad. Men så ryger der sku bare lidt fliser om bagtil og en forsigtig højrefod.

til den type bil er at vi begge er helt vilde med udseendet på dem.
    Og så kunne det være lækkert nok at have en bil med lad til sommeren så vi kan få vores små dirtbikes osv med på længere ture.

Og ja vil helst ikke op i en alt for stor motor, da den skal køres i hver dag, og jeg til tider pendler mellem Holland og DK. Så bliver hurtigt en sjat km. En el camino må vidst være i mine drømme indtil videre desværre

• #11   30. sep 2015 Ja okay, er også selv vild med PickUp som du kan se i min profil og helst dem der er ældre end mine kærester smiley
    Men en caddy md en 1.9tdi eller evt. en Gtd ville jo være kanon, dog er det altså begrænset med komfort til den slags ture i sådan en.
    Det bedste/billigste vil nok være noget Transporter, som alle andre der kører til motorsport smiley
    Selv er jeg dog igang med en 4x4 Chevy S10 pickup med 4,3l v6 som kan gå op til 10 på literen.
    Og ja Rancheroen fik jeg aldrig rigtig ud på vejen, så fandt ikke ud af forbruget, men min caprice med 350 V8er gik da alligevel 10-11 med autotrailer med racerbil på smiley

• #12   30. sep 2015 cawdy For satan nogle fede biler du har haft fingrene i! Det var sku da egentlig okay langt på literen for sådan et stort svin. Jeg havde gættet en 8 stykker maks.

Er faldet over en enkelt caddy til salg, det var dog en 1,8 gti. Har ikke fundet dem i tdi version endnu.Men den kunne helt sikkert sagtens gå an i tdi, ville nok være det bedste til de lange ture ihvertfald.
    Til hverdag er det dog kun melem 30 og 100 km den kommer il at køre afhængig af hvor jeg starter om morgenen.

Komfort er jeg som så ligeglad med. Jeg er typen der tit nyder at køre i ældre biler. og er det jo kun en tur på 6-8 timer. så er hurtigt kørt i min verden.

Transporten bliver desværre lidt for kassevogns agtig hvis du forstår.
    Jeg skal åbenbart være besværlig af helvede til haha!

Kunne da være fedt at have en bil med så stor en motor som du er ved at bygge, men så længe jeg stadig slår smutture til udlandet for at arbejde må jeg nok hellere holde mig på maks 2,0 tror jeg.

• #13   30. sep 2015 En gammel Transporter T3 eller T4 fåes også med lad, og ovenikøbet også i en Syncro version smiley den kan køre overalt, det er virkelig en genial bil.

• #14   30. sep 2015 Vil meget nødigt over i De kassebils agtig typer som transporten. Der må gerne være lidt snude så at sige, derfor jeg er ude efter en mindre personbil pickup.
    Så en rigtig fed opel kadett pickup for ikke så længe siden men det var vidst specialbygget

Kommentér på:
Mindre pickup forslag søges

Annonce