{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

Køb af driftøkonomisk bil {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg har forelsket mig i en ny bil. Jeg har i mange år haft forholdvis hurtige biler med et højt brændstofforbrug og høje forsikringspræmier til følge. Jeg er blevet træt af at betale så mange penge om måneden for det så jeg står og kigger på mere fornuftigt bilkøb.

Valget er faldet på en Toyota Yaris Hybrid fra ny. Grunden til det er primært økonomien og hvad man får for pengene. Toyota køre kampange på en Limited edition med massere af udstyr. 3 års garanti på bilen og 10 års garanti på hybridlinjen.

2 zone klima
Bakkamera
7" radio med bluetooth og navigation
Automatgear
Alufælge
Tågelygter
Fartpilot
led kørelys og baglygter
Styring af radio og telefon fra rattet osv osv.

Inklusiv metallak måtter og levering til 189.000 kr.
Bilen er udlovet til 32.3 på literen ved bykørsel og 30.1 på literen ved blandet kørsel.
Jeg har haft mulighed for at låne den i en dag og ved kørsel rundt i hvidovre hed den 30.4 på literen og en tur fra Herfølge til Hvidovre ad strandvejen hed den 28.6 på literen. Og en tur fra Haslev til Hvidovre af motorvej blev det til 20.8 ved overholdelse af fartgrænser 110/130 km/t. Jeg er meget imponeret over det i en helt ny bil der ikke er kørt til.

Findes der noget andet bil i poloklassen til samme pris og udstyr og som er så billig at kører i?? Jeg har svært at finde noget alternativ som har samme gensalgsværdi osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af driftøkonomisk bil
  • #1   30. sep 2015 Skal der ikke et rimeligt stort kørselsbehov til, før det giver mening at købe den dyrer hybrid? Altså hvis man sammenligner med samme bil bare i benzin varianten?


  • #2   30. sep 2015 jeg kører en 15-20.000 km om året. jeg kiggede på en "normal" lille model men skal jeg have udstyret i som Hybrid modellen har, løber den pænt derop af. Der er en stor rabat at hente på bilen fordi afgiften bliver så lav pga økonomien. Og de mindre modelle har ingen motor i forhold til 100 hk hybrid som lige er til at leve med

  • #3   30. sep 2015 Ah, okay, så giver det måske mening.

    Jeg kender flere der kører Prius (ja, det er jo den mest solgte bil her hvor jeg bor), og kun en siger han sparer på det ift. totalomkostningerne. Og han kører omkring 50.000 km årligt.

    Men lavere afgift kan sikkert få det til at balancere med færre km.


  • #4   30. sep 2015 Den koster jo stort set ikke ekstra kontra en almindelig model med samme udstyr.

    Gearet er jo noget specielt, men er det fint for dig, så tror jeg ikke du får en bedre bil til prisen smiley


  • #5   30. sep 2015 Selve hybrid teknologien virker ret solid i Toyota'erne. Jeg synes aldrig man hører om problemer med dem.

  • #6   30. sep 2015 Sådan en hybrid kan sku nu også være hurtig nok. smiley

  • #7   30. sep 2015 100 heste er ikke hurtigt.
    Men prisen overasker mig. Jeg troede sådan en hybrid yaris lå på 230.000kr.
    Hvis man stadig vil køre langt på literen i en benziner så er det vejen frem jo.
    Lader den op mens man køre, eller kan man også lade den op på parkeringspladsen mens man er i biografen? smiley .


  • #8   30. sep 2015 Den lader op på 2 måder. En mindre effektiv måde er når mororen kører, den effektive og der hvor man får gevinst er når man bremser. Da Yaris Hybrid kom til Danmark lå de også på over 210.000 kr og derfor for dyrt alternativ for mig hvis det stadig lå sådanne. Men de kører aggressive kampanger på dem for tiden og derfor i samme prisleje som på deres almindelige benzin modeller med samme udstyr. Jeg har kun også hørt hybrid delen er solidt bygget, og burde ingen problemer give. Jeg ville bare høre inden jeg bestilte en om der var alternativer, men det er nok svært at finde noget til samme pris/udstyr og økonomi.

  • #10   30. sep 2015 Husk at checke på spritmonitor.de hvad de reelt går på literen. Kender en ejer af en Auris Hybrid som er voldsomt utilfreds med forbruget. Og ja hun kan regne, selv om hun er læge....

  • #11   30. sep 2015 hvis man kan køre en Toyota Hybrid som en almindelig bil, så får man middelmådige resultater. Hvis man nørder det lidt og læser om systemet og hvor ganske lidt man skal ændre sin kørestil til en hybrid kan man virkelig booste ens økonomi. Men fed side at linke til, jeg vil helt klart tjekke den ud over en Yaris.

  • #12   30. sep 2015 Jo tak, alle de Prius'er der kører her i området sænker godt nok hastighederne alle steder. Folk er generelt så trætte af at ligge bag en Prius her. Hvis en Prius vil lave vognbaneskifte ind foran mig giver jeg aldrig plads, for jeg ved at det betyder at jeg så kommer et pænt stykke under fartgrænsen smiley

  • #14   30. sep 2015 Men du har prøvet at køre i sådan en - hvad er der galt med den da??

  • #15   9. okt 2015 Så skrev jeg under på købskontrakten af en Yaris 1.5 Hybrid igår. Jeg fik udover det tideligere nævnte udstyr også Dinitrol undervognsbehandling, inderskærme for/bag og en lyssensor til kørelys. Den endte på 194.000 inklusiv levering og alt så det tror jeg ikke jeg kunne få en bedre pris.

  • #16   9. okt 2015 Tillykke med den. Den bliver du glad for.

  • #17   9. okt 2015 Mange tak. Det håber jeg. ?

  • #18   26. nov 2015 Hej, er du glad for den :)?

  • #19   26. nov 2015 Hej Morten. fedt du skrev. jeg skal hente den Imorgen kl 14. glæder mig helt vildt. Den kom under den nye afgiftnedsættelse så sparede små 7000 kr på den. smiley

  • per N
    per N Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #20   21. sep 2017 hej benjamin nu har du haft toyota et par år og er du tilfreds med den og er det automatgear super at køre med har selv en yaris 1,3 fra 15 men overvejer en med automatgear i diesel mvh per

Kommentér på:
Køb af driftøkonomisk bil

Annonce