4.679 visninger
|
Oprettet:
Rust vange syn?? hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej derude, min Lupo 3l Skal til syn i Januar, har lige tjekket den med en kammerat, bunden og alting ser fin ud, men i højre vange midtpå, er der en gennemtæring på størelse med en 2 krone, efter vi bankede med en hammer, udover det er det intet, kan bilen synes med dette hvis ikke hvordan laver jeg det så? vil dette blive betydelige forværet iløbet af vinteren, eller behøver jeg ikke lave det nu her? tak på forhånd.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 14
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 118
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
Vangen svejses ved at skære hele det rustne stykke fri. Du skal skære en streg på begge sider af vangen, således du får et helt stykke vange med og ikke bare det rustne.
Derefter svejser du det nye stykke i. Det skal fuldzvejses i begge samlingerne der går på tværs af vangen.. Og så punkt svejser fundet fast til vognbunden.
Hvis du kommer tæt på nogle original huller, skal du skære det stykke vange væk også. Og så lave det hul igen.
Det skam nemt nok
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 92
Zone C omfatter:
• de sammensvejsede dele af karrosseri og førerhus, som ikke er omfattet af
zone B, samt påboltede vangeprofiler og påboltede traverser.
1. Dør- og rudestolper og bundkonstruktionens vanger og traverser må ikke
være gennemtæret.
Der må i øvrige dele af selvbærende karrosseri kun forekomme enkelte
gennemtæringer op til 20 mm i diameter eller af tilsvarende størrelse, og der
må ikke forekomme flere tætliggende tæringer.
Der må i øvrige dele af karrosseri på chassisramme eller platformramme,
eller førerhus placeret på chassisramme, kun forekomme enkelte gennemtæringer
op til 100 mm i diameter eller af tilsvarende størrelse, og der må
ikke forekomme flere tætliggende tæringer.
På udvendige karrosseridele må gennemtæring ikke fremstå med skarpe
kanter, der kan være til fare for andre trafikanter.
2. Ved reparation skal den oprindelige form og dimension af stolper, vanger,
traverser og profiler opretholdes eller genskabes.
Reparation foretages normalt ved svejsning, men kan også foretages ved
limning, nitning eller andre samlemetoder, når det sker efter bilfabrikantens
anvisninger eller anbefalinger.
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
#5
Man må ikke selv lave dele på bilen der er omfattet af sikkerheds udstyr, og en vange der er svejset forkert sammen eller lavet forkert kan resultere i dødsfald ved en eventuelt kollision, selestrammere og Airbags kan også gå af hvis der bliver banket de forkerte steder, så det må stærkt pointeres at man ikke selv laver arbejder på bilen uden en forudgående uddannelse eller specifikt kendskab til pladearbejde på netop den bil model.
#
Det var da det værste vrøvl jeg længe har set, den må du lige forklare nærmere, ifølge hvem må du ikke lave rust i en bil uden uddannelse.........
Der ud over skal du da vist være mere end alm uheldig for at udløse Airbags ved at checke for rust.....
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
Rust vange syn?? hjælp