{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.570 visninger | Oprettet:

Rust vange syn?? hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej derude, min Lupo 3l Skal til syn i Januar, har lige tjekket den med en kammerat, bunden og alting ser fin ud, men i højre vange midtpå, er der en gennemtæring på størelse med en 2 krone, efter vi bankede med en hammer, udover det er det intet, kan bilen synes med dette hvis ikke hvordan laver jeg det så? vil dette blive betydelige forværet iløbet af vinteren, eller behøver jeg ikke lave det nu her? tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust vange syn?? hjælp
  • #1   1. okt 2015 Der må ikke være rust/huller i vangerne.

  • #2   1. okt 2015 Iorden tak! hvordan er nemmest at lave dette?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.598
    #3   1. okt 2015 Der er nogen ret fint skrevne regler omkring svejsning i og omkring vangerne, så dem burde i slå op, men hvis i laver det usynligt, så er det bare i med noget nyt plade, og op med noget textyl eller hvad din lupo har i forvejen, så er det ikke til at se om et par mdr når den skal synes smiley

  • #4   1. okt 2015 Jeg spurgte til råds ved min lokale synsmand, da min fjederskål var meget rusten og hullet. Han sagde at jeg godt måtte lave det, jeg skulle bare huske ikke kun at lappe på bunden af vangen, man SKAL skære en del ud og godt ned af siderne, så du gør konstruktionen kraftigere. Men dette er naturligvis svært at tale om, når vi ikke ved hvordan det lige ser på din.

  • #6   2. okt 2015 Hej
    Vangen svejses ved at skære hele det rustne stykke fri. Du skal skære en streg på begge sider af vangen, således du får et helt stykke vange med og ikke bare det rustne.
    Derefter svejser du det nye stykke i. Det skal fuldzvejses i begge samlingerne der går på tværs af vangen.. Og så punkt svejser fundet fast til vognbunden.
    Hvis du kommer tæt på nogle original huller, skal du skære det stykke vange væk også. Og så lave det hul igen.

    Det skam nemt nok


  • #7   2. okt 2015 Deutsche hvorfor skrive sådan noget pjat?

  • #8   2. okt 2015 Fra Vejledningen.

    Zone C omfatter:
    • de sammensvejsede dele af karrosseri og førerhus, som ikke er omfattet af
    zone B, samt påboltede vangeprofiler og påboltede traverser.
    1. Dør- og rudestolper og bundkonstruktionens vanger og traverser må ikke
    være gennemtæret.
    Der må i øvrige dele af selvbærende karrosseri kun forekomme enkelte
    gennemtæringer op til 20 mm i diameter eller af tilsvarende størrelse, og der
    må ikke forekomme flere tætliggende tæringer.
    Der må i øvrige dele af karrosseri på chassisramme eller platformramme,
    eller førerhus placeret på chassisramme, kun forekomme enkelte gennemtæringer
    op til 100 mm i diameter eller af tilsvarende størrelse, og der må
    ikke forekomme flere tætliggende tæringer.
    På udvendige karrosseridele må gennemtæring ikke fremstå med skarpe
    kanter, der kan være til fare for andre trafikanter.
    2. Ved reparation skal den oprindelige form og dimension af stolper, vanger,
    traverser og profiler opretholdes eller genskabes.
    Reparation foretages normalt ved svejsning, men kan også foretages ved
    limning, nitning eller andre samlemetoder, når det sker efter bilfabrikantens
    anvisninger eller anbefalinger.


  • #9   2. okt 2015 Citat#
    #5
    Man må ikke selv lave dele på bilen der er omfattet af sikkerheds udstyr, og en vange der er svejset forkert sammen eller lavet forkert kan resultere i dødsfald ved en eventuelt kollision, selestrammere og Airbags kan også gå af hvis der bliver banket de forkerte steder, så det må stærkt pointeres at man ikke selv laver arbejder på bilen uden en forudgående uddannelse eller specifikt kendskab til pladearbejde på netop den bil model.
    #
    Det var da det værste vrøvl jeg længe har set, den må du lige forklare nærmere, ifølge hvem må du ikke lave rust i en bil uden uddannelse.........
    Der ud over skal du da vist være mere end alm uheldig for at udløse Airbags ved at checke for rust.....


  • #11   2. okt 2015 Jaja det er fint nok.... Tror bare jeg hopper af den her tråd, kan se hvor det føre hen.....

Kommentér på:
Rust vange syn?? hjælp

Annonce