{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Daniela N
Daniela N
Tilmeldt:
4. okt 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16

På udkig efter 1 bil. {{forumTopicSubject}}

Hej!
Ja jeg er nok lidt dum på det her emne omkring biler men nu spørger jeg alligevel.

Jeg er på udkig efter min første bil, en meget billig bil.
Men hvad skal jeg som udgangspunkt kigge mest efter af ting? Altså ved jeg skal lige lit efter hvornår den sidt har været til syn og sådan men andre ting jeg skal tjekke op på inden jeg tager ud og kigger på den?

Håber i vil hjælpe mig, som ikke er nørd til biler smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  På udkig efter 1 bil.
  • sammy R
    sammy R Tilmeldt:
    jan 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #1   4. okt 2015 Først skal du fortælle hvad den skal koste og størrelse ville også hjælpe.
    Generelt er det en ide at tænke om hvad det økonomisk kommer til at koste i alt.


  • #2   4. okt 2015 Udfra det dér. vil jeg bare sige en Toyota Camry V6.

  • Daniela N
    Daniela N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #3   4. okt 2015 Altså maks 10.000 str er lidt lige meget men helst en lille bil eller alm, ikke st var. smiley

  • #4   4. okt 2015 Prøv om du kan finde en Daihatsu Cuore, som min, så er du ikke billigere kørende..

    310/halvårlig afgift (vægtafgift) og kører med mit kørselsmønster: 18 km/l
    Den er også indexeret som den billigste klasse i forhold til forsikringen, men ved ikke hvad du skal give som ny billist.

    Rust er den største fjende for dem..


  • sammy R
    sammy R Tilmeldt:
    jan 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #5   4. okt 2015 Måske en suzuki alto, dog skal du måske give lidt mere, men grøn afgiften er billig, så det går lige op og så kører den langt på literen.

  • Daniela N
    Daniela N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #6   4. okt 2015 Sig hvis i ser noget billigt i Midtjylland,
    Jeg har haft mit kørekort k 4-5 måneder nu, smiley
    Men pga nyt arbejde skal jeg have en bil, smiley
    Tak fordi i vil hjælpe, nu tænker jeg på hvis jeg har kig på en bil f.eks hvad skal jeg så tjekke ved bilen? Noget jeg skal være opmærksom på? Inden køb? smiley


  • sammy R
    sammy R Tilmeldt:
    jan 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #7   4. okt 2015 Jeg ville starte med at slå bilens synsrapport op (kræver nr. plade) på http://www.nummerplade.net/synsrapport-og-synsdato.html

    og læse de forrige synsrapporter,
    Det er ikke nogen garanti for noget, som helst.
    Men hvis bilen har haft større fejl, rust eller større reparationer,
    så er bilen nok ikke blevet passet godt på og jeg ville nok droppe den.

    Jeg ville nok tage en med, som har mere forstand på biler smiley


  • #8   4. okt 2015 Kig om der er olie og vand på bilen, sørg for motoren er kold når du ankommer, Købte engang en BMW der gik totalt ustabilt i tomgang når den var kold, men intet når den var varm, og han kørte hjem til mig da han skulle fremvise den. (så opdagede det ikke)

    Når du kigger efter olie og vand, så kig i olielåget, om der er noget der ligner mayonaise eller sådan noget gråt slim noget, det kan tyde på en defekt toppakning. (Dyrt at lave)

    Samt kig efter om der kommer blå, hvid eller sort røg ud, udstødningsrøgen skal helst være gennemsigtig. (den vil være hvid når den er kold, men må ikke lugte sødt)

    Kig efter rust.. Bobler lakken op, er der rust indeunder.. kan være billigt, men også dyrt, alt efter omfanget.
    Vær ikke for fin til at gå på knæ og kig under bilen.

    Kig om der er stenslag i forruden. ny forrude koster 1500-4000 inkl montering

    Kig om der er dækmønster, 4 nye dæk koster 2000,- inkl montering, for de billigste

    Lyt om motoren tikker eller rasler i tomgang.

    Kør en tur i den, når du er ude af syne fra sælger, så gasser du op og klodser bremsen, se om den bremser ordenligt..
    Mærk ellers om den stiger regelmæssigt i omdrejninger, når du gasser op.
    Mærk om den sejler i undervognen når du drejer.

    Men ellers tag en med der har styr på det..


  • Daniela N
    Daniela N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #9   4. okt 2015 Skal have min bror med som er mekaniker af den grund at jeg skal have noget ordenligt og ikke svindel eller sjusk.. smiley

  • #10   4. okt 2015 Cool..

    Kig med fornuft-hatten på, og ikke bliv forblændet af et stort anlæg eller brede fælge.. smiley


  • Daniela N
    Daniela N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #11   4. okt 2015 Jeg er ligeglad med fælge anlæg osv, bare den kan køre hehe smiley
    Jeps udlært mekaniker så tror nok det skal gå smiley


  • #12   5. okt 2015 Overvej om det ikke er bedre at købe en ny microbil.

    Problemet med en bil i 10.000 kr klassen er at du meget hurtigt kan bruge nogle penge på den hvis du er uheldig, de kører ikke så langt på literen, og vægtafgiften er sikkert højere.
    Du kan få f.eks. en Ka for 899 kr om måneden, ejerafgift på 620 kr årligt, og langt på literen. Så ved du hvad det koster dig.


  • Daniela N
    Daniela N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #13   5. okt 2015 Vil ikke have en mikro bil

  • #14   5. okt 2015 Køb en Dacia Logan 0,9 MCV. 620 Kr om året!

Kommentér på:
På udkig efter 1 bil.

Annonce