{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

christian  S
christian S
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 4

Mazda mx-5 hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle jeg er en Dreng på 17 år, der er vild med biler. jeg bliver 18 år til maj og har i de sidste år, sparet op til bil. jeg er efterhånden kommet frem til at jeg godt kunne tænke mig en Mazda mx-5. brugt 10-12 år.

Men er det en god bil, går den meget i stykker, er den dyr i reparationer. ville meget gerne høre hvad i tænker og har hørt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda mx-5 hjælp
  • #1   10. okt 2015 Tjek forum på mx5 klubbens hjemmeside og http://www.five-speed.dk

• #2   10. okt 2015 ok tak for svar rune

• #3   10. okt 2015 Super fed bil du har kig på, hvor er det fedt at høre at en kommende bilist overvejer sådan en bil, de kører super godt, du bliver garanteret en bedre bilist i den smiley

Mazda laver virkelig solide og driftssikre biler, MX5erne kan dog være plaget af rust, jeg ville så vidt muligt gå efter en der kun har kørt om sommeren.

• #5   11. okt 2015 jep tak for svar

• #6   11. okt 2015 RUST..!! Det er virkelig dens værste fjende..

Hvor høj er du.?
    Jeg er 186, og synes jeg sidder klemt i sådan en, min onkel har en, og jeg er altid hus/bil-passer for dem når de er på sommerferie, og har jeg været de sidste 10 år..

Den han har er den første model, den med klaplygterne, kan ikke huske hvornår de skifter.
    Den kører fantastisk.! Men har også fået ny højde/hårdheds justerbar undervogn og nyt komplet udstødning, og vidst nyere/bedre bagtøj.. Han bruger den også til trackdays..

Hvis ikke jeg havde siddet så klemt i den, var den også på listen over biler jeg måtte eje inden min død, men synes desværre den er for lille til mig..

Men SUPER fedt at du i din alder har interesse for sådan en køremaskine..

• #7   11. okt 2015 Jeg er Ca.182 høj tror, at den ville passe mig ok. ved du evt. om den har haft mange raprationer. Og hvad han ca. betaler om året i vægt afgift forsikring etc.

• #8   11. okt 2015 har set på dem i noget tid, synes ikke at jeg har set meget rust, men har godt nok læst at det skulle være et problem. har set at man kan købe nogle undervognsbehandlinger til ok priser og tænker, at det nok ville være en go ide at gøre.

• #11   11. okt 2015 Du kan se om km er snydt med, hvad den koster i afgift og hvor mange ejere den har haft siden 05.
    Du skal blot skrive nummerpladen på nummerplade.net

• #12   11. okt 2015 hans forsikring kan du ikke bruge til noget, det er familiens 3. bil, den holder i garage hele vinteren..

Han har så vidt jeg ved ikke haft nogle reperationer på den, andet end alm. sliddele, tændrør, kobling og bremser og sådan.. Den får jo nogle tæsk på bane engang imellem..

Rusten kan du som regel ikke se før den kommer på lift..
    Se evt. denne korte film..
    https://www.youtube.com/watch?v=zAzzykUs1sE

Som du kan se i starten, så er det ikke rigtig til at se rusten på den, men når de får åbnet den, så er det helt galt..

• #13   11. okt 2015 RMX - Er alt med en motor mindre end 4,0 ikke en pigebil i dine øjne? smiley

• #14   11. okt 2015 Og hvad så hvis det er en tøsebil, en fisse er også tøsens, og den kører vi gerne rundt i.. så længe den er sjov, og en MX5 er SKIDE sjov ! smiley

• #15   11. okt 2015 christian S, tjek lige op på forsikringspriser. Som elite billist fik jeg bla. at vide ved et forsikringsselskab, at det jo var en muskelbil og at jeg nok skulle ud og køre stærkt, efterfulgt af en rådden høj forsikringspris.

En lille cabriolet.. jeg tror den bliver dyr i forsikring for en ny bilist desværre.

Kommentér på:
Mazda mx-5 hjælp

Annonce