{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

undgå at vaske bil i langtid? {{forumTopicSubject}}

hej bg

der hvor jeg bor er de i gang med at bygge så kan ikke rigtig køre bilen ind og bruge vandhanen til vask af bil. og jeg vil helst undgå at bruge vaskehallen for der får man jo vaskeridser smiley

Spørgsmålet er så at nu er min nye bil godt snavset til og jeg vasker kun mine fælge, men gøre det noget at man ikke vasker resten af bilen i et stykke tid? fordi den er ved at være godt beskidt og støvet :b

Tager bil lakken skade af det eller lignende ?_?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  undgå at vaske bil i langtid?
  • #1   17. okt 2015 Nu ved jeg ikke hvor du bor, men her i Aalborg er der flere steder man kan vaske-selv bil selv indendørs.

Prøv lige at chekke dit eget område smiley

• #2   17. okt 2015 Åh Gud! Kør nu bare skidtet i vaskehal! Det er en brugsgenstand ikke et kunstværk! Ridser kan poleres væk

• #3   17. okt 2015 Hvad er lang tid?? For nogle er lang tid en uge, for andre er det år.. FDM anbefaler bilvask 1 gang om måneden. Jeg får selv ny bil i næste måned, den får en gang voks af Toyota inden levering også giver jeg den selv et godt lag i døre og udenpå, så kan den sagtens tåle at blive beskidt i længere tid, så undgår jeg selv at skulle vaske en meget beskidt bil hver 14 dag og lave en masse vaskeridser vinteren over. Til sommer får den en gang voks igen også vasker jeg amok smiley

• #4   17. okt 2015 Bare sørg for at fjerne fuglelort, insekter og des lige, da det godt kan ødelægge lakken.

• #5   17. okt 2015 Selv på tankstationer har de da både vand og spand du kan låne gratis og i butikken kan du købe de plejemidler du har brug for

Prøv at logge ud af bilgalleri bare for en dag og se hvad muligheder livet byder dig på den anden side af din pc skærm

• #6   17. okt 2015 Det må være Shaka. smiley

• #7   17. okt 2015 Nu må du altså ikke tro du ikke får vaskeridser af af at vaske den i hånden, for det gør du. Bilen har vist bedre af at blive vasket i vaskehal end ikke at blive vasket.

• #8   17. okt 2015 Nikolaj
    dårlig dag? det gør da intet og holde tingende lidt ved lige smiley

Fra midt nov. til foråret vasker jeg aldrig min, den bliver poleret, lakforseglet og vokset, inden vinter, også vasker jeg kun fælge, lygter og ruder.

Og den står stadig som i efteråret. Hvis bare den er holdt ved lige i lakken tager den ikke skade overhovedet.

Se evt. den her
    http://shop.bilvask.nu/guides/brug-ikke-vaskehal
    og evt. andre af hans guides.

God weekend.

• #9   17. okt 2015 Vask af bil i din indkørsel er ulovligt

• #10   17. okt 2015 Nej. Man må godt vake bil i indkørslen.
    Der har været tale om det skulle forbydes.
    Hvilket jo er latterligt.

Kør du bare i vaskehal i stedet.
    Eller fint et af de steder hvor man selv ka gøre det.

• #11   17. okt 2015 Nej ikke en dårlig dag, men næsten hver dag kommer der et nyt eller flere nye indlæg fra samme. Utroligt man ikke kan søge sig frem til det selv, eller tænke lidt selvstændigt smiley

• #12   17. okt 2015 Enig knap 300 emner på knap 3 år

Siger ikke at man ikke må skrive så tosset man har lyst til i forummet men 9/10 emner er jo 2+2 spørgsmål der bliver stillet bare fordi man ikke orker at tænke selv

• #13   17. okt 2015 tak for svar. eneste jeg har brug for er en vandhane så jeg kan smide en vandslange på og fjerne alt skidtet fra bilen også kan jeg bruge den der dobbelt spand metode hvor jeg dypper microfiber svampen ned i sæbe og derefter ned i den anden spand for at rengøre svampen igen.

og til jer haters, se frem til mere fra mig jeg har en hel stak vinter spørgsmål til jer smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #14   18. okt 2015 jeg syns selv den bedste metode er at højtryks spule lakken først med ca 30 cm afstand så kommer alt der kan ridse lakken af så behøver man ikke dobbelt spand og andet men al vask ridser men har man en bil man virkelig holder af skal den ikke i en vaskehal det ridser bilen meget og det bedste vejr at vaske i er regnvejr

• #15   18. okt 2015 På selvvask skal man bare IKKE bruge deres børster og deslige da de er fulde af skidt og sand. Og det samme med de børster man kan låne når at man hapser en spand vand ved vaskehallen.

Kommentér på:
undgå at vaske bil i langtid?

Annonce