Hjælp til vejledning angående køb af A6 2.4. {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg spendere ufatteligt meget tid på motorvejen, og til det har jeg på nuværende tidspunkt en Honda Accord 1.8i fra 98, som jeg er utrolig glad for, den klarer opgaven fremragende med sine 348.000km på bagen, men jeg får dog aldrig bilen over 12km/l når jeg har tømt tanken på 3 arbejdsdage, det har fået mig til at tænke lidt over hvad man ellers kunne køre i med det forbrug, det er ikke fordi forbruge genere mig, overhovedet ikke, men man kan efterhånden få en del veludstyrede og mere luksusprægede vogne, som kører i den ende af forbruget også.
Mine tanker falder på en A6 C5 2.4 V6, jeg kan læse mig frem til at forbruge ved motorvej, ligger ved et sted mellem 9.8 km/l til 11km/l, og hvis det er sandt har jeg overvejet at købe sådan en.
Bilen jeg har i sigtekornet kommer fra en almindelig familie i Herlev, så jeg er ikke nervøs for måden den er blevet brugt på.
Vognen har kørt 319.000km og er løbende blevet vedligholdt og bliver det stadig, den fremstår umiddelbart fri for rust.
For nyligt er der skiftet ting som, bærearme (hvilke altid vil være en dyr regning uanset bil mærke, så det synes jeg er positivt), nye bremser og komplet ny udstødning.
Der er 8 måneder til syn, men er synes uden anmærkninger i mange år, endnu en positiv ting, som jeg blandt andet kigger på når jeg køber bil (Syn med anmærkninger er ofte tegn på dårlig vedligeholdelse).
Men jeg kender overordnet set ikke ret meget til Audi i den tidsperiode, deres holdbarhed samt pålidelighed og børnesygedomme.
Kan nogle af jer kyndige mennesker, enten fortælle mig hvorfor jeg skal holde mig fra sådan et eksemplar, eller hvorfor det er et godt køb?
Bilen har i øvrigt udfyldt service-bog, samt det meste udstyr (Ambiente Pakken) af hvad man finder i en gennemsnitsbil (Bizone klima, armlæn, 4x elruder osv)
På forhånd tak kære mennesker.
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
Nu ved jeg ikke hvilken årgang den er, men undgå for alt i verden en model med Multitronic gearkasse.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
Det var en god pointe, jeg kører mlm 40 og 50.000 om året, så det er helt sikkert en god pointe, det ville være ufedt at hælde olie på, hele tiden, så det vil jeg undersøge nærmere
Det en 98, med manuel gearkasse, iflg. sælger fungere den fejlfrit i drivlinjen, det er af min opfattelse Audi generelt leverer vogne som kan klare den slags km, som den nu engang har kørt (320.000ca)
Jeg har godt hørt om historierne med de første Multitronic gearkasser, så det bliver ikke noget jeg vælger, desuden føler jeg ikke den store fordel for A/T med motorvejskørsel, kører man meget By derimod er det en komfort man sætter pris på
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
.......... Måske der lige kommer lidt flere hits herinde, som du kan læne dig op ad
okt 2010
Da jeg er typen som selv vedligeholder mine biler, har jeg undersøgt servicepunkter på vognen, den største hovedpine jeg umiddelbart falder over er Tandrem på sådan en sag, og lad mig sige det sådan her, hvis den ikke er skiftet for nyligt, tror jeg at jeg vælger en anden vogn, men ud fra annoncen virker den lovene.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 610 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.706
Hvad koster den du har kigget på og hvorfor ikke diesel?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Køb en W124 hvis det komfort.
En gallant Eller accord numret nyere hvis du vil havde udstyr.
Citroen hvis den skal havde meget udstyr
2.4 motoren i Audi er værken sjov eller økonomisk...
nov 2009
nov 2009
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/3-Audi/22-A6.html?fueltype=2&constyear_s=1998&constyear_e=1998&power_s=155&power_e=170&powerunit=2
nov 2009
https://www.autouncle.dk/da/brugte-biler?s%5Bbrands_models%5D%5B%5D%5Bbrand%5D=Audi&s%5Bbrands_models%5D%5B%5D%5Bmodel_name%5D=A6&s%5Bmax_year%5D=2004&s%5Bmin_year%5D=1997
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Audi A6 2,4 V6 til 84900 kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2631836
Men så ville en tilsvarende Honda accord koste det samme og den stoler mere på.
Hvis det skal være audiens så vælg den med en 1.8-2.0t motor.
okt 2010
Der er ingen særlig grund til jeg ikke vælger Diesel, KM/L gør mig ikke så meget, jeg kører stort set aldrig by kørsel.
Den Accord jeg kører i nu, render ca 10 i snit når jeg tanker den op, jeg kan godt banke den op på 12, men det er ikke særligt spændende.
Jeg har faktisk en 93'er Accord, og selvom den efterhånden er en del modificeret i motoren, render den stadig længere på literen i snit end min 1.8er(formentligt grundet det øgede kraftoverskud)
Er godt klar over A6'eren hverken er sjov eller kører langt på literen, formålet er komforten, jeg har en anden bil til det sjove
Jeg er ikke særligt imponeret af Mitsubishi, men jeg kunne sagtens finde på at købe en nyere Accord end den jeg har nu, men jeg kunne dog godt tænke mig at køre Audi, og A6eren tiltaler mig fordi jeg synes den har et tidsløst design, komforten er umiddelbart høj og støjfri en kabine, nu har jeg i 2 år pendlet den tur jeg nu engang kører, og jeg begynder at savne lidt komfort under køreturen.
W124 tror jeg er en anelse for kantet til mig, jeg er bekendt med deres pålidelighed og køreoplevelse, men jeg føler ikke rigtigt den tiltaler mig, undtaget en E300 måske, men igen, den er lidt gammel at se på efterhånden og teknikken virker ældre end dens faktiske oprindelse.
Hjælp til vejledning angående køb af A6 2.4.