DPF Citroën tvungen regenerering {{forumTopicSubject}}
Er det muligt via tester at tvinge en C4 1.6 hdi til at regenerere DPF, har en Abrites tester til rådighed, men kan sku ikke gennemskue om det kan klares.
Er det muligt via tester at tvinge en C4 1.6 hdi til at regenerere DPF, har en Abrites tester til rådighed, men kan sku ikke gennemskue om det kan klares.
Spar penge på din forsikring
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 1.676
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 673
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
Det er ikke en direkte fejl, bare en information om at dieselfilteret skal regeneres.
Ud på lande vej med 80-100 km i 3 gear et stykke tid. Så er den klar igen.
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 673
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 673
Dog ved jeg ikke om filteret er skiftet, men dette tænker jeg er blevet gjort ved servicet ved 122 T km.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 673
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Du komprimere kun sodet og brændte det til aske nå der regeneres men før eller siden skal det tømmes/renses manuelt.
Arbejder med der til dagligt og en 1.6hdi køre ca 220-270.000km ca mellem rens.
Ellers køre de typisk 500-600km mellem værd regenerering.
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
Fint der er væske på, så er det ikke det.
Det skal regenerer for hver ca. 500 km, alt efter kørsel osv.
Men kør lige en frisk tur med lidt omdrejninger på den. Den skal helst over 2000 omdr. Hvis det ikke hjælper kan man tage filteret af, og få renset. nyt koster i omegn af 3-4000.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 673
Kan den tvinges til regenerering, evt ved bestemt kørsel eller lign? Eller skal testeren gennemtvinge dette? Ville nemlig forsøge med DPF rens og regenerering, inden jeg begiver mig ud i at tage den med på job og så pille filter af og rense det manuelt.
Er der nogle ting der skal skiftes ved manuel tømning? Tænker pakninger, clamps mm? (Arbejder om natten, så kan ikke skaffe delene på denne tid af døgnet.)
Må ærligt erkende jeg har ikke kigget ned under hjelmen da det er naboens bil, satte bare testeren på, men ikke noget jeg kunne starte en regenerering med umiddelbart.
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 168
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Filtret skal af.
Det sjæl skæres korrekt op og så brændes i nogle timer ved høj temperatur. Skyldes og pustes flere gange og prik testes. Svejses sammen. Pakninger skal skiftes og clamps ( køb orginaæ da de uorginale aldrig slutter ordentligt tæt)
Sensore sider ofte uhjælpeligt godt fast ( sådan er det med rustfrit mod rustfrit.) Somregl kan det skæres op men sensoren sider på.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 673
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 673
DPF Citroën tvungen regenerering