{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DPF Citroën tvungen regenerering
  • #1   22. okt 2015 Det er muligt med tester. Men ikke sikkert alle testere kan. Jeg kender kun diagbox og den kan

  • #2   22. okt 2015 Hvis du kører en frisk tur, skal den da nok kunne regenerer. Bare hold lidt omdrejninger på motoren.

  • #3   22. okt 2015 Har aldrig kørt i bilen, og har ingen ide om hvordan og hvornår sådan nogle selv regenererer, men skal bare have forsøgt at få det regenereret, bilen skriver en fejl i displayet på bilen med DPF, men ikke på computeren/testeren underligt?

  • #4   22. okt 2015 Bilen siger det fordi den har kørt for mange små ture så den ikke kan nå at regenere. Det vil alle dieselbiler fortælle efter et stykke tid.
    Det er ikke en direkte fejl, bare en information om at dieselfilteret skal regeneres.
    Ud på lande vej med 80-100 km i 3 gear et stykke tid. Så er den klar igen.


  • #5   22. okt 2015 altså dieselbiler med partikelfilter selvfølgelig

  • #6   22. okt 2015 Men bilen er netop hjemvendt fra Berlin? Til Nordjylland

  • #7   22. okt 2015 Okay, så lyder det mærkeligt. Hvor mange km har bilen kørt?

  • #8   22. okt 2015 166168 km, og der er fint med væske på, (det skrev testeren )
    Dog ved jeg ikke om filteret er skiftet, men dette tænker jeg er blevet gjort ved servicet ved 122 T km.


  • #9   22. okt 2015 Men ville jo være kærlig ved bilen og give den en gang DPF rens også en regenerering efterfølgende, men kan sku ikke se jeg kan tvinge den på testeren nemlig smiley

  • #10   22. okt 2015 Det sikkert tid til at afmontere filtret og få det rensest.
    Du komprimere kun sodet og brændte det til aske nå der regeneres men før eller siden skal det tømmes/renses manuelt.
    Arbejder med der til dagligt og en 1.6hdi køre ca 220-270.000km ca mellem rens.
    Ellers køre de typisk 500-600km mellem værd regenerering.


  • #11   22. okt 2015 Nej, Det skifter man ikke ved service. Mener man siger 180.000 km på DPF på 1,6 hdi.
    Fint der er væske på, så er det ikke det.
    Det skal regenerer for hver ca. 500 km, alt efter kørsel osv.
    Men kør lige en frisk tur med lidt omdrejninger på den. Den skal helst over 2000 omdr. Hvis det ikke hjælper kan man tage filteret af, og få renset. nyt koster i omegn af 3-4000.


  • #12   22. okt 2015 Sø-propel.
    Kan den tvinges til regenerering, evt ved bestemt kørsel eller lign? Eller skal testeren gennemtvinge dette? Ville nemlig forsøge med DPF rens og regenerering, inden jeg begiver mig ud i at tage den med på job og så pille filter af og rense det manuelt.
    Er der nogle ting der skal skiftes ved manuel tømning? Tænker pakninger, clamps mm? (Arbejder om natten, så kan ikke skaffe delene på denne tid af døgnet.)
    Må ærligt erkende jeg har ikke kigget ned under hjelmen da det er naboens bil, satte bare testeren på, men ikke noget jeg kunne starte en regenerering med umiddelbart.


  • #13   22. okt 2015 Hvis bilen viser filteret, vil den i min optik forsøge en regenerering når den kan. Den begynder først en regenerering når motoren er oppe i temperatur.

  • #14   22. okt 2015 på nogle biler kan man se når den regenere på forbruget,hvis den kan vise liter pr. 100 km

  • #15   22. okt 2015 Drop dpf rens det giver nemt en ukontrollable regenerering der kan smelte kernen og så det ny kerne eller nyt filter.

  • #16   22. okt 2015 Ved rens er det en større omgang.
    Filtret skal af.
    Det sjæl skæres korrekt op og så brændes i nogle timer ved høj temperatur. Skyldes og pustes flere gange og prik testes. Svejses sammen. Pakninger skal skiftes og clamps ( køb orginaæ da de uorginale aldrig slutter ordentligt tæt)
    Sensore sider ofte uhjælpeligt godt fast ( sådan er det med rustfrit mod rustfrit.) Somregl kan det skæres op men sensoren sider på.


  • #17   22. okt 2015 Jeg kan mere eller mindre forstå jeg bare skal lade det være. Nogen der specifikt kan se hvad de skriver i displayet, når bilen "bare skal have en tur på motorvejen" eller når filteret rent faktisk er stoppet til?

  • #18   22. okt 2015 Normalt har jeg kun rodet med DPF på køretøjer over 10000 kg, så denne "mini" type er DPF er jeg desværre ikke så kendt med, men når jeg skal til at skære og svejse et filter, der står jeg sku af, kan lortet ikke skilles ad, så er det byt til nyt i min verden smiley

Kommentér på:
DPF Citroën tvungen regenerering

Annonce