{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.872 visninger | Oprettet:

Dorthe S
Dorthe S
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 9

Utæt hjulcylinder {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg aner ikke, om det er det rigtige sted at spørge,men håber nogle kan hjælpe smiley

Min søn har en peugeot 106 1,1 fra 1996. Lige efter at have købt den, smed den bremsevæske .. Der blev skifter hjulcylinder og det virkede. Men kun 2 dage, så var den gal igen. Fik konstateret, at hjulcylinderen ikke sad ordenligt fast og kun sad med en bolt ( eller skrue eller hvad det hedder ).. Endnu en ny blev købt og fik den skiftet igen.. Men efter at knægten havde kørt ca 400 km gik det galt igen. Hvorfor bliver den ved med at blive utæt i hjulcylindren?? Nogen der ved hvad der kan forsage dette??

Det er jo en meget gammel bil, men køre ellers godt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utæt hjulcylinder
  • #1   26. okt 2015 Hvem er det lige der skifter det?

• Dorthe S
    Dorthe S Tilmeldt:
    okt 2015

#2   26. okt 2015 Første gang en mekaniker og 2. gang en der har prøvet det mange gange..

• #3   26. okt 2015 På regning første gang?

• #4   26. okt 2015 Er der brugt kvalitets dele eller noget billigt skrammel?
    Hvis det er en mekaniker der har lavet det, så skal den da bare tilbage til ham og så må han lave det om.

• Dorthe S
    Dorthe S Tilmeldt:
    okt 2015

#5   26. okt 2015 Næhhh... Men det hjælper jo åbenbart heller ikke noget at skifte den. smiley

• #6   26. okt 2015 skiftede i den til en ny

• Dorthe S
    Dorthe S Tilmeldt:
    okt 2015

#7   26. okt 2015 Den er fra vest sj autodele og jeg har jo ikke så meget forstand på det.. Men den kostede 400 kr.

• #8   26. okt 2015 Så må jeg sku sige de laver noget forkerte.. For det er simpelt at skifte det:/ hmm tror næste ankerpladen må være defekt

• Dorthe S
    Dorthe S Tilmeldt:
    okt 2015

#9   26. okt 2015 Ville man ikke kunne se om det er en slidt ankerplade, når den bliver skilt ad ?? Ejjj, måske et dumt spørgsmål, men jeg aner ikke en dyt om biler smiley Vil bare gerne hjælpe knægten, det jeg nu kan smiley

• Dorthe S
    Dorthe S Tilmeldt:
    okt 2015

#10   26. okt 2015 Ja, begge gange blev der sat ny i

• #11   26. okt 2015 Hvis nu bremsebakkerne er meget slidt, så kan stemplerne godt springe ud af bremsecylinderen fordi de kommer alt for langt ud.
    Det kunne evt være en mulighed?

• Dorthe S
    Dorthe S Tilmeldt:
    okt 2015

#12   26. okt 2015 Hmm... Ankerpladen fejler intet, har jeg lige fået at vide smiley

• #13   26. okt 2015 Jeg ville nok køre ned til dem som har skiftet den og sige den er blevet utæt igen. Jeg ved fx ftz har garanti på de reservedele som de sælger (hvis det er en fejl på selve delen). Ellers må værkstedet have monteret det forkert, og så må de jo betale for udbedring af fejlen?? Virker bare mærkeligt den skulle blive utæt hele tiden.
    Enten så skifter de den igen, ellers må de jo finde ud af hvorfor den bliver utæt.

• Dorthe S
    Dorthe S Tilmeldt:
    okt 2015

#14   26. okt 2015 Tak Myggen smiley :-) Det vil jeg lige prøve, at gå videre med. Knægten havde fået at vide, at der skulle skiftes bremser inden syn. Men om bremsebakkerne er en del af det, ved jeg jo ikke .. Men det er jo til at finde ud af. smiley

• #15   26. okt 2015 jeg vil skyde på at enten sidder bremsebakkerne ikke rigtigt, ellers er det sort uheld. hvis stemplerne som sidder inde i hjulcylinderen, ikke ligger an mod bremsebakkerne, så popper de simpelthen ud og så fosser det ud med væske. men det er sgu svært at give et ordentligt bud, uden billeder fx. husk at bakkerne skal udskiftes når de er blevet smasket ind i bremsevæske.

• Dorthe S
    Dorthe S Tilmeldt:
    okt 2015

#16   26. okt 2015 Jeg vil prøve, at få taget nogle billeder imorgen Dennis, for inden der kommer nogen hjem, der kan skille det ad, er det mørkt..

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #17   26. okt 2015 hvis det er de hjulcylindre der kun sidder fast med en bolt skal ankerpladen nok bøjes lidt eller kan stemplet hoppe ved siden af bakkerne

• #18   26. okt 2015 Det bliver du nødt til at uddybe Mick H

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

#19   26. okt 2015 hvad vil du have uddybet?

• #20   26. okt 2015 Skulle stemplet ligge og hoppe ved siden af bakkerne, det skulle da gerne sidde inde i hjulcylinderen smiley

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

#21   26. okt 2015 når den irre/ruster på bagsiden begynder den at kæntre fordi den kun er spændt i med en bolt på bagsiden ude i siden af hjulcylinderen. tilsidst går stemplet forbi bakken

• #22   26. okt 2015 Lyder som noget en Peugeot kunne finde på smiley

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

#23   26. okt 2015 ja det er ikke særlig smart lavet iforhold til det danske klima. men jeg kan ikke huske om nogle af 106.erne køre med dem

• #24   26. okt 2015 Hej
    Lad os se nogle fotos!
    Hvor er lækagen?
    Ved omløber= flækket omløber, bliver ikke tæt ved udskiftning af cylinder
    Ved rørende= revnet rørende, bliver ikke tæt ved udskiftning af cylinder
    Ved gummimanchetter= fejl i montagen
    Et godt råd: Lad en kompetent person lave det.
    MVH KP

• Dorthe S
    Dorthe S Tilmeldt:
    okt 2015

#25   27. okt 2015 Hej alle.. 1000 tak for alle jeres gode råd .. Dejligt at kunne få så meget hjælp smiley
    Knægten har valgt at skrotte bilen, da den er blevet alt for dyr i rep. Indtil nu er der lagt over 2000 i det samme problem. Den skal alligevel synes til december, så han gider ikke bruge flere penge på den .. smiley

Kommentér på:
Utæt hjulcylinder

Annonce