{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Jeg har ikke haft en NY bil før!!!!! {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen,

jeg har altid haft gamle biler, og nu er det tid til en ny bil (2015-16 model)

bilen skal være i mellem klassen.

Min spg er når jeg kigger på biler med alle de guf de har, så bliver jeg forvirret i hvad en bil skal have. altså ud over Airbag, aner jeg intet om hvad en bil skal have? ABS, ESP, CO2,DSC, RVM, SCBS????

skal man vælge dobbelt udstødning eller er 1 ok? hvad er fordelen ved 2?

hvilke motor str skal man vælge 1,5 eller 2.0?

sorry ved godt der er mange spg. på en gang, men jeg er røv fovirret, idet man vil gerne have noget for sine penge. når jeg kigger på den ene bil mærke så har den noget som den anden ikke har, eller omvendt osv osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har ikke haft en NY bil før!!!!!
  • #1   28. okt 2015 Hvor mange penge har du?.
    Når du mener mellemklassen så mener du biler større end Fiesta/polo klassen?.

• #2   28. okt 2015 Du kan jo starte med at skrive hvad dit behov er for en bil? Hvor langt skal du køre, hvad er dit budget, er der noget udstyr du mener er must have, eller ej.

De andre spørgsmål er ligegyldige. Nye biler i dag har ESP og alt det sikkerhedsgøgl du spørger om.

• #3   28. okt 2015 Hvorfor ikke vælge en Mazda 3 2.0 skyactive smiley
    Den kører langt på literen, billig i ejerafgift og trækker rigtig fedt! smiley
    Køb den i vision, og du har Automatisk lysstyring, baksensor, hill assist, auto nedblæende bakspejl, sædevarme, læderrat, bluetooth streaming af musik og opkald over telefonen og meget mere! smiley
    Det er en bil du får rigtig meget komfort for pengene, og masser af udstyr.

• #4   28. okt 2015 Haha "skal jeg vælge dobbelt udstødning eller er 1 ok?" smiley
    Jeg tror bare at du skal lytte til forhandlerens argumenter for hvad du skal bruge. Det lyder til at du vil have et a-b køretøj, som bare er pålideligt.

• #5   28. okt 2015 Allerførst super fedt at du ønsker at sætte dig ind i sagerne, og du skal ikke lytte til forhandlerens argumenter, du behøver ikke nødvendigvis ekstraudstyr for 40.000kr i en bil som har en grundpris på 100.000kr.

Men hvad er dit budget og behov ??

• #6   28. okt 2015 Alle de mærkelige forkortelser du nævner skal du ikke tænke videre over.
    Alle nye biler har ABS, esp, asc (antispin), airbags, selestrammer og diverse sikkerhedsudstyr.

kig på dit behov

skal bilen køre 25 km/l eller 15km/l
    skal den være hurtig/langsom
    skal den være stor og rummelig eller er det ligegyldigt?
    meget/lidt udstyr?
    pæn/grim?

Gå ud og prøv nogle biler du synes om.

Snakker vi om hvad der bedst kan betale sig - køb en der er 1 år gammel, så har den typisk tabt 25% i værdi alene afhængig af mærke/klasse

• #7   28. okt 2015 Haddock: du har ret

jeg kører dagligt 35 km, og i weekenderne mellem 50-100 km
    min budget er mellem 200.000 og 240.000 kr

skal helst være en benzin bil som kører mindst 18 på literen
    ikke så stor vægtafgift
    Motor str. min 1,5
    bilen skal have klima
    bilen skal være mellem størrelse (vi er familie på 3 og planer om at få en lille en)

jeg skal have bilen mere end 7 år, altså det skal være en der kan holde til mellem 7-10 år

• #9   28. okt 2015 Tror de sidste nye biler uden ESP var Renault Twingo 2006 og Hyundai Atos, så dem kan du godt strege af listen,...

• #10   28. okt 2015 er ESP vigtigt? er det ok med kun ABS?

• #11   28. okt 2015 Det kan man ikke spørge om, det svarer til at spørge om el-ruder er vigtige, det er jo en smagssag..

Men jeg tror desværre ikke man kan få en alm bil i dag længere uden ESP, hvilken bil kigger du på ??

• #12   28. okt 2015 Jo, der jo altid Caterham og andre biler i den dur! smiley

• #13   28. okt 2015 jeg har kigget på Mazda 3 skyactiv Version sedan 1.5-2.0 2015

• #14   28. okt 2015 Mazda 3 er en fantastisk bil.
    Den vil du blive glad ved.
    Men ud og snak med forhandlere og prøv en masse biler. Personligt kan jeg meget godt lide civic sportstour

Og lav en liste med hvad bilen skal havde og hvad behov den skal dække og kryds af ved værd bil du har prøvet ( lav et papir du kan printe ud i flere exsemplare og skrive bilmodel og udstyrsvariant m.m. på papiret og kryds af)
    Så kan du sammenligne alle bilerne og prøve dem der klare 1. Runde igen.

• #15   28. okt 2015 Sø-Propel

Grunden til spørger herinde er pga jeg måske kan få noget guf fra garvede bil kender. jeg har altid haft biler som er min. 10 år gammel (ved anskaffelse). så jeg håber at der er nogen herinde som kan give mig hjælpe mig med de spg jeg har spurgt til

• #16   28. okt 2015 køb en der har gået de 10000km eller mere du sparer mange penge

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #17   28. okt 2015 Du skriver at du har planer om at have bilen i 7 år, hvilket jo gør Kia interessant med 7 års garanti..

• #18   28. okt 2015 Mr. T du mener det sikkert godt, men man skal ikke spørge andre mennesker, for hvis andre mennesker vidste hvad der var godt og skidt, så kørte der jo ikke så mange forskellige biler rundt, så var der en model i hver klasse som passede til alle..

Så prøv dig frem, og kig på nogle statistikker for reparationer, drift osv...

• #19   28. okt 2015 W123, jeg skrev mindst 7 år.

grunden til jeg siger det er at jeg har haft min gamle golf 3 Joker 97 i 8 år, så hvis jeg køber en helt ny bil burde jeg kunne køre med den mere en de 7 år. altså sådan tænker jeg, men på den anden side ved jeg ikke hvad der kan ske i femtiden. hvis jeg vinder i Lotto så skifter jeg bil det er 100%

Kommentér på:
Jeg har ikke haft en NY bil før!!!!!

Annonce