{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Ny sommerbil {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Det er sådan at jeg skal få købt mig en ny sommerbil. Jeg ved bare ikke hvad jeg burde købe.
Jeg har en rådighedsbeløb på 200.000kr
Jeg har kigget lidt på Chrysler Crossfire og Nissan 350z. Hvad synes i om disse 2? Eventuelt nogen der har erfaringer med dem?
Kom gerne med input på andre biler jeg bør kigge på, mine krav er egentlig bare den skal kunne trække godt og være enten coupe eller cab smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny sommerbil
  • #4   28. okt 2015 Jeg tror desværre ikke 350z'eren holder sin pris særlig godt på sigt, selvom det er en fed bil...
    Alle anmeldelser jeg har læst og set af crossfire har sagt at det var noget skuffende bras, så den ville jeg holde mig fra.

    Du har ikke overvejet at vente lidt og så få dig den nye Mazda mx5. Giv det et par år og spar lidt mere sammen, så er den der smiley


  • #6   28. okt 2015 min aw15?

  • #7   28. okt 2015 Crossfire´en er et billigt alternativ til en "sjælen" sjov sportsvogn. Det er bund og grund en Mercedes SLK fra 90´erne du køber, da den deler bund og motor.

    Ville helt klart anbefale at sigte efter en åben SRT-6 model. Tror godt priserne er nede på dem.


  • #10   28. okt 2015 Jeg har svært ved at holde min begejstring tilbage for Lotus Elise. Har været den glade ejer af en S2 de sidste 5år.. S1 kan fåes til under 200.000kr. for en fin en, S2 koster lidt mere, men ikke meget. Er ikke et bæst 0-100(5-6sek. alt efter model), men når du skal bremser eller vejen snoer sig lidt, er der ikke meget der kan følge med. Også er det en rigtig sportsvogn. Af Crossfire og 350Z, så helt sikkert 350Z med mindre du er plus 50 år, en crossfire er der ikke meget sportsvogn over.

  • #11   28. okt 2015 Men er der ikke mange problemer med Lotus K-serie motor?

  • #13   28. okt 2015 #11: Nej

  • #14   28. okt 2015 Det er de, men den der har fandme også kørt en del. En Z4 3,0 er også et godt bud, hvis de endelig kan fås billigt.

  • #16   29. okt 2015 Jeg ville holde mig LANGT væk fra opel vx220 (opel speedster) den er super underholdende på en bane , men at bruge den til dagligt med dansk vejr og regn osv er ikke en afslappende tur smiley den er MEGET glad for at smide røven , hvilket jo er sjovt for nogle , men den kræver man er på mærkerne i bare en smule fugtigt vejr..

    mustang ... Nej tak

    Crossfire den er da bare for nederen at se på , og den kører ca ligeså elendigt som den ser ud ...

    350z er sgu også pisse sjov , og den lyder godt og den har "shiftlight" hvilket de fleste knejter synes er UBER cool smiley , men kabinen er simpelthen noget af det ringeste kvalitet i en bil ever , de rasler og skratter og knirker det får man lange løg af...

    Porche Boxter går også lækkert , men de har bare den der "jeg har ikke råd til en ORDENTLIG porsche kliche , som jeg synes er ærgelig , men ikke desto mindre er den der.


    en Lotus elise er en genial bil , som egentlig er lidt hen af Vx220 , så vidt jeg husker er de lavet over samme chassis, men de pænt dyre stadigvæk.

    her er en lille elise video fra et event , MEGET underholdene bil at køre og nem at have med at gøre https://www.youtube.com/watch?v=w3k8CbS2WJ8

    Jeg havde nok valgt en elise af de nævnte, hvis det skal være specielt og evt skal bruges til en tur på bane , så den billig at holde kørende i dæk og sliddele da bilen som flere af de nævnte er en lille letvægter smiley


  • #17   29. okt 2015 Som sommerbil ville jeg helt sikkert købe en bil som holder værdien og er billig at reparere og holde kørende..

    Jeg foreslår at du overvejer følgende:

    Lotus/Caterham seven.
    Lotus Elise
    Mazda MX5 (de ældre modeller som har lidt deres pristab)
    Honda S2000

    De 2 første biler kan du sælge igen om 10 år med fortjeneste,


Kommentér på:
Ny sommerbil

Annonce