#16
7. nov 2015
Aygo trillingerne er undervurderede biler. De er faktisk friske pga deres lette vægt. Det er ikke en raket, men den følger næsten med alt NA under 2.0 (undtaget de glade 90'er japser) i en udstrækning, og mange køre de fra. Og med tuning for "små" penge kan man øge HK med ca 40%
Men som første gangs køber er det en yderst stabil bil. Jeg har haft min fra ny siden 2007. I dag står den med 170.000km på klokken. Jeg har skiftet ét sæt bremser og ellers kun olie/filter og alm vedligeholdelse. Den har startet hver eneste dag
Og der er et ret stort community omkring 3cyl biler
Økonomisk bliver det ikke billigere. 310(?) ½årligt grøn ejer afgift Billigste forsikring muligt. Og så er den næsten ikke til at tæve under 17km/l. jeg har været oppe på 24km/l i min ved alm kørsel Og over 26km/l på langture med 90 i timen på motorvej
#27
7. nov 2015
Christian - Den er heller ikke hurtig. Men den er heller ikke så sløv som folk gør den til Anlæg er skod. Men det er det næsten i alle biler standard
#34
7. nov 2015
Christian - 90'er japser biler var også konstrueret til at performe og underlagt andre regler. En trist, kedeligt og regulær 1,6 Corolla rundbarberede en Golf 3 GTI.
Hvilken motor var i din Starlet?
Mht til Aygo, så er de møg sløve i de lave omdrejninger, men de performer fint hvis man strækker den ud i omdrejningerne. 0-100 på ca 11s og 170 på toppen 185 med medvind og ned ad bakke . Og så er der forskel på generationerne (facelift) den første vejede ned til 750kg. De efterfølgende blev bedre lydisoleret og tungere.
#48
7. nov 2015
Jeg ser en lige landevej Men lad os bare antage at det går ned ad bakke, så læg et sekund til , så bliver det til 11s Og der er stadig masser der har "beviser" på langt hurtigere 0-100 tider med diverse udstyr, bla målt på GPS og kalibrerede "kørecomputere" Men lad os bare antage at det går. Feks er min egen Torque app obd speed kalibreret efter gps speed, og jeg kan godt tæve min bed til omkring 11s, måske 10 hvis jeg slår antispin fra, men så slå jeg også abs og diverse fra.
Og så har jeg også en selv, og jeg kan også skrive under på at 14,4 ikke er retvisende. Jeg har overasket mange biler i krydset når jeg sad alene uden vægt i bilen på tom tank
#50
7. nov 2015
Det supercharger kit er opgivet til at gøre det på 8sekunder. Han gør det ca på 9s. Lyt lige efter på gearskiftene, så har du svaret på hvorfor det går så sløjt Han har mere travlt med at står på begrænseren og file kobling. Men generelt er jeg ikke imponeret af det SC kit For små 5000kr kan den lille 1KRFE motor få ca 95-100hk
SC kittet koster så vidt jeg husker 30.000
#53
7. nov 2015
Det er jo åbenlyst en joke for sjov Videoen er redigeret. Der er en gut i UK der har lavet et turbokit til den dog
Gearkasse problemer er ikke voldsomt udbredt og de tilfælde der er skyldes mest uerfarne bilister. En har rundet 450.000, godtnok på sin 3. gearkasse efter 09 kom der også større 190mm kobling på. Mange unge sled dem op inden 40.000 o_0 . Min er med den medfødte gamle 180mm, og jeg runder 170.000 snart
http://www.c1gti.co.uk/turbo-only.php
#56
7. nov 2015
Var ude og gå spor med hunden Nææh. Jeg har kun erfaring med: Golf 2 1,3 4speed Mitsubishi Galant Dynamic4 - fattigmands udgaven af VR4 Toyota Aygo Toyota MR2 AW11 Supercharger
Og så lidt andet blandet varevogne og engangs kørsler i diverse biler
#58
7. nov 2015
Jeg ved ikke med 300zx. Men der køre mange jokes i "JDM" community om 240'ere some går i stykker i tide og utide Jeg har ikke helt styr på hvilken motor det omhandler.
#60
9. nov 2015
Har haft begge slags både 106 og corolla ... Og kan fortælle dig at hvis du vil have en stabil bil uden problemer så er det toyota næsten ligemeget hva for en Har også selv en Aygo nu og ja kan fortælle at det ikke er nogen raket men gøre sit arbejde rigtig godt altså at være billig at køre i og billig i forsikring/afgift
maj 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
maj 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Men som første gangs køber er det en yderst stabil bil. Jeg har haft min fra ny siden 2007. I dag står den med 170.000km på klokken. Jeg har skiftet ét sæt bremser og ellers kun olie/filter og alm vedligeholdelse. Den har startet hver eneste dag
Og der er et ret stort community omkring 3cyl biler
Økonomisk bliver det ikke billigere.
310(?) ½årligt grøn ejer afgift
Billigste forsikring muligt.
Og så er den næsten ikke til at tæve under 17km/l. jeg har været oppe på 24km/l i min ved alm kørsel Og over 26km/l på langture med 90 i timen på motorvej
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Hvilken motor var i din Starlet?
Mht til Aygo, så er de møg sløve i de lave omdrejninger, men de performer fint hvis man strækker den ud i omdrejningerne. 0-100 på ca 11s og 170 på toppen 185 med medvind og ned ad bakke . Og så er der forskel på generationerne (facelift) den første vejede ned til 750kg. De efterfølgende blev bedre lydisoleret og tungere.
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
https://www.youtube.com/watch?v=ItDsdzE_RtU
Der er mange i 3cyl community der har målinger på diverse instrumenter med 0-100 på 10s
mar 2013
Følger: 113 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 277
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Og så har jeg også en selv, og jeg kan også skrive under på at 14,4 ikke er retvisende. Jeg har overasket mange biler i krydset når jeg sad alene uden vægt i bilen på tom tank
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
SC kittet koster så vidt jeg husker 30.000
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Gearkasse problemer er ikke voldsomt udbredt og de tilfælde der er skyldes mest uerfarne bilister. En har rundet 450.000, godtnok på sin 3. gearkasse efter 09 kom der også større 190mm kobling på. Mange unge sled dem op inden 40.000 o_0 . Min er med den medfødte gamle 180mm, og jeg runder 170.000 snart
http://www.c1gti.co.uk/turbo-only.php
https://www.youtube.com/watch?v=5plHZ9fUb0k
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Nææh. Jeg har kun erfaring med:
Golf 2 1,3 4speed
Mitsubishi Galant Dynamic4 - fattigmands udgaven af VR4
Toyota Aygo
Toyota MR2 AW11 Supercharger
Og så lidt andet blandet varevogne og engangs kørsler i diverse biler
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
jan 2004
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 8 Emner: 16 Svar: 134
peugeot 106