16.497 visninger
|
Oprettet:
Når fartkameraet blinker rødt, men ikke gult / hvidt {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger, så kom jeg forbi en fartkontrol altså en af dem hvor bilen holder bag en hæk og der så står et kamera ved vejkanten.
Da jeg var ud for kameraet blinkede den rødt, men ikke gult / hvidt, tog den så et billede ?
Det underlige er at det var i byen, og jeg kørte 48 km/t i følge min bils fartkontrol.
På forhånd tak.
apr 2003
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 256
Fandt lige følgende:
Radar, blitz, bøde
De såkaldte ATK-vogne har en indbygget radar, der over fire vejbaner kan måle to biler i sekundet. Kører man for stærkt, vil man bemærke en stor, rød blitz, der foreviger lovovertrædelsen samt ens nummerplade.
fra http://www.dr.dk/nyheder/indland/pas-paa-blitzen-politiets-fotovogne-kommer-paa-vejene-i-dag
maj 2015
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 42
Men der var også en som kørte lige bagved mig, og han indhentede mig.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 31
syntes lige jeg vil informere dig om at de nye regler for 2015 sige bøde ved 51 km i 50 km zone
så den gamle 3 km regl er der ikke mere
det er på grund af de nye kamera de er så præcise
maj 2015
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 42
apr 2013
www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/nye-fotovogne-maaler-ikke-bedre-end-de-gamle
De er ikke bedre til at måle end de gamle. Kun billedet er bedre
Eller her https://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/maaleudstyr_maaling/
Placering af politiets målekøretøj
Målekøretøjet parkeres normalt parallelt med kørebanen. Der er ikke særlige krav til placering af målekøretøjet. Laseren måler i en kegle på ca. 45° ud over kørebanen, og måler køretøjerne inden for en afstand mellem 50 og 20 meter foran laseren.
Udstyret programmeres til at tage et billede, når hastighedsbegrænsningen inklusiv den fastsatte tolerance overskrides.
Når udstyret registrerer en hastighedsovertrædelse, tages der et billede med et af de to kameraer. Der anvendes blitz hele døgnet for at sikre en god billedkvalitet. Der anvendes rødblitz, da den ikke er generende for øjnene.
apr 2013
Når fartkameraet blinker rødt, men ikke gult / hvidt