{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.950 visninger | Oprettet:

Værksted ting jeg ikke forstår? {{forumTopicSubject}}

Jeg afleverede min bil til værksted. Der skulle skiftes en luftmassemåler og nye tændrør. Jeg afleverede bilen uden problemer med termostat i orden. Jeg skulle hente bilen Idag. Men den bliver rykket til imorgen. Fordi den blev varmere end de 90 grader. Termostat skal skiftes.

Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal betale for termostat udskift. Da den ikke fejlede noget da jeg afleverede bilen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værksted ting jeg ikke forstår?
  • #2   16. nov 2015 Nok nærmere blæser eller styring der fejler, du har nok ikke opdaget fejlen når du kører i den i dagligdagen

  • #3   16. nov 2015 Har lige været forbi Odenses med 200 i timen uden problemer. Den var på 90 grader.

  • #5   16. nov 2015 Så sig at du ikke vil have termostaten skiftet.
    Du siger jo at den ikke fejler noget


  • #6   16. nov 2015 Hvordan kan du lige have kørt forbi Odense i den, når du i dit første indlæg skriver at du først kan hente den i morgen?

  • #7   16. nov 2015 jeg gætter på at værkstedet i forbindelse med skift af luftmassemåler har haft tester på din motor for at udlæse fejl, der har de muligvis opdaget at vandtemperaturen er for høj, hvilket ikke er sundt for motoren, og går ud fra du har haft problemer med motorgangen i forvejen eftersom tændrør og luftmassemåler bliver skiftet,

  • #8   16. nov 2015 Du SKAL jo ikke betale. alternativt får du bare din bil tilbage med defekt termostat?
    det kan aldrig blive værkestedet der skal betale


  • #9   16. nov 2015 Jeg får den lavet. Bilen skal bare virke når jeg får den.

    Og før bilen skulle til værksted. Har jeg været i Odense med den. Uden problemer.


  • #10   16. nov 2015 Ting kan desværre gå i stykker pludseligt.
    Jeg fik selv sat en parrot håndfrit i min Ford og da det var monteret og bilen skulle startes op, meldte den fejl på luftmassemåleren.
    Det er jo ikke noget jeg kan give værkstedet skylden for, da det ikke har en sammenhæng. Men "desværre" gik den bare i stykker der. Så den måtte også skiftes.


  • #11   16. nov 2015 200 i en G4 115 - har du haft en tornado i ryggen eller steget i fart fra KBH af til Odense? smiley

  • #12   16. nov 2015 200kmt med 115hk er da ingen problem.....

  • #13   16. nov 2015 Den kan altså køre mere i topfart end GTI.

    Men har lige fået en opkald. Termostaten fejlede intet. Det vandpumpen der ikke cirkulere. Så pludselig skal jeg skifte tandremmen og hele lortet. Jeg begynder sku mistænke lidt. Men varmen virker ikke. Siger mekanikeren.

    Men sjovt nok har jeg brugt olie fyr med varme uden problemer. Den har kun stået stille ukært i 1 uge. Det kan ikke smadre ring i motoren?


  • #14   16. nov 2015 Fyret bruger ikke bilens vandpumpe. Men det er sgu en træls en at få oveni

  • #15   16. nov 2015 Hvad er det da for et værksted der har åbent kl. 22,00 det må da koste en del i timeløn.... smiley

  • #16   16. nov 2015 Det bare ærgerligt. Et regning blev fra 1400. Og ender med at jeg skal betale plus 3500,-

    Og det en værksted som er en bekendt der bruger sin fritid for min skyld.


  • #17   16. nov 2015 Hej
    Kun to ting i denne verden bliver ikke slidt ved brug:
    Grisetryner og pxxhoveder
    MVH KP


  • #18   16. nov 2015 Nu koster en termostat nok kun ca 100 kr. Så det er jo ikke så dyrt. Men det kan arbejdslønnen være.

    At skifte termostat på en gl Hiace/Hilux tager ca 5 min fordi 3 skruer skal løsnes og alt ligger lige for.

    At skifte termostat på en Kadett E tager flere timer da tandremmen skal komplet af, vandpumpen skal løsnes osv. Det er virkelig hjernedødt.

    Måske du bare selv kan skifte termostaten hvis den ligger lige for i din bil?


  • #19   16. nov 2015 Nu får jeg den lavet. Også må det koste det hvad det nu koster. Sådan er det sku med gamle biler.

    Det bare. Har ikke kørt i den i 2 uger. Jeg savner bilen meget.


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #20   17. nov 2015 ja for vi ved jo alle at biler bliver varmest når de har mest fartvind og ikke i køø???

  • #21   17. nov 2015 Hmm. Jeg syntes den er varmere når den står i tomgangen. For hold da op blæseren kan godt nok blæse luft ind.

  • #22   17. nov 2015 du kan da bare kræve at se vandpumpen når den er færdig.. det er da et godt bevis..

  • #23   17. nov 2015 At bilen er varmere, når den står i tomgang tyder normalt på en død termostat, men kan sikkert også være vandpumpen. Når først bilen er varm bør nålen ikke bevæge sig, hvis kølesystemet ellers er i orden.

  • #24   17. nov 2015 Ja. Han viste et billede Idag af termostaten. Den så ikke får godt ud. Så fordele er at den blev skiftet. Så jeg ikke stod med lortet på et andet tidspunkt. Men den skulle være være Idag kl 18. Håber jeg bare der ikke sker mere. Bilen skal trykkes af. Da cylinder 3 og 4 er beskidt efter en defekt luftmasse måler.

  • #25   17. nov 2015 Hvordan dælen kan du se at termostaten er defekt på et billede???
    Normalt er det kun noget man kan se i en bajle kogende vand.
    Men slap du for vandpumpe, tandrem mm. så?
    Desuden, så bliver en bil sjældent for varm, hvis termostaten er i stykker, tværtimod så har den sværere ved at blive varm og kører generelt med for kolde temperature, fordi vandet bare cirkulerer på fuld drøn og ikke får lov at "varme op" ved cylindrene og så blive åbnet for, når det skal ud i køleren og køles ned.
    Ligesom man åbner vinduet, hvis der er varmt i stuen om sommeren, så tager radiatoren også lang tid (hvis den overhovedet kan) om at varme rummet op igen, om natten når der bliver koldt udenfor.


  • #26   17. nov 2015 Det ved jeg ikke. Han forklarede tingene. Og nej jeg slipper ikke for regningen. Men sådan er det. Den bliver lavet. Han leger sig over alt det problemer der opstød.

    Det giver også ham et dårligt indtryk på min vej. Ham er ked af det skulle opstå på værkstedet. I og med han bruger fritiden på at fikse min bil.


  • #27   17. nov 2015 Hvis termostaten er åben ved stuetemperatur, så kan man da godt se det, Cawdy. Kan man forestille sig at der kommer mere sod, når termostaten er defekt, da temperaturen bliver for lav, når man kører?

  • #28   18. nov 2015 Ebbe:
    Tvivler på det har betydning på en 1.8 Golf der får lov at blæse rent med 200 i timen.
    Nu har vi i mange år kørt uden termostat i racerbiler jo, for at få lidt mere cirkulation når de bliver belastede smiley
    Måske hvis det var en af de helt nye ecoboost/bluetec, fintfølende, recirkulerende biler og hvad der nu ellers er kommet af nye teknologier, udover et almindelig indsprøjtningssystem.
    GDi modellen fra Carisma, har det dog også med at køre og sode til, da de kører med "lean burn" og har direkte indsprøjtning i topstykket og derfor ventilerne ikke bliver "skyllet" mens den kører og de er kendt for at sode til efterhånden, pga. EGR.

    Men har aldrig oplevet en termostat der kan ses stå åben, andet der er tryk på systemt, fra vandpumpe, varme/ekspansion mv. for der sidder jo en fjeder og trykker termostaten lukket, medmindre det er den der er knækket.
    Har dog set at der også er nogle nye "typer" termostater, men de bygger alle sammen på samme princip er jeg overbevist om smiley


  • #29   18. nov 2015 Så vidt jeg husker kunne man godt se det på den seneste termostat jeg fik skiftet - den stod nemlig også åben med svingende temperaturer til følge - faktisk blev den ret kold ved motorvejskørsel. Men om det er atypisk er jeg ikke klar over. Din forklaring lyder plausibel.

    Alle biler med direkte indsprøjtning har det problem i varierende grad. VW måtte også slå de mest magre programmer fra på de første FSI-motorer på grund af sod.


  • #30   18. nov 2015 Termostaten fejlede ikke noget. Endnu en bil jeg købte som ejeren har sparet vandpumpen væk. Så vandpumpen fra fabrikken af drejede ikke. Da plastik møllen var knækket. Og tandremmen så ikke godt ud. Så jeg tror det en genbrugt tandremmen.



  • #31   18. nov 2015 altså jeg forstår ikke det er nogen du kender som gider bruge deres aften på at lave din bil og alligevel stoler du ikke på dem eller ?

  • #32   18. nov 2015 Har ikke sagt med at ikke stole. Det bare mærkeligt. Der opstår flere fejl i en værksted. End da jeg afleverede bilen.

  • #33   18. nov 2015 Hvis folk får lavet fusk, skal man være forberedt på at sku gi lærepenge til mekkeren.

  • #34   18. nov 2015 Altså hvis de fuskede ville jeg komme igen indtil det fikset. Tror heller ikke at det rart for dem med et dårligt ry. Og en person der hele tiden kommer igen og igen for at klage over fusk. smiley

  • #35   19. nov 2015
    #16
    16. nov
    Det bare ærgerligt. Et regning blev fra 1400. Og ender med at jeg skal betale plus 3500,-

    Og det en værksted som er en bekendt der bruger sin fritid for min skyld.


    Læser dette som det er en ven der laver det efter arbejde, og dermed fusk/vennetjeneste. Kald det hvad du vil.


  • #36   19. nov 2015 Ved jeg ikke. Har min bil og den fungere bedre nu. Men tager den til min helt gamle Mikaniker. Som har været langtids sygemeldt. Han burde at være tilbage. Efter så lang tid.

Kommentér på:
Værksted ting jeg ikke forstår?

Annonce