{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.491 visninger | Oprettet:

S N
S N
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 27

Bil til studerende {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er flyttet ud til Odense for at læse og overvejer nu at skaffe mig en billig lille bil.
Har lidt overvejet en lupo og har fået et tilbud på forsikring som lyder 3300 for ansvar eller 5000 for kasko årligt.
Men er en lupo en sikker bil at købe? De fleste har rendt en del over de 3XX.XXX?

Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil til studerende
  • #1   21. nov 2015 Ved lupo skal du tage en 3L den er grim men solid der er dog bare det problem de koster KASSEN at få fixet når de går i stykker..

det billigste du kan gøre er nok at skaffe en japansk scooter smiley

Men fortæl lidt mere om dig selv altså hvor meget går du op i bilen, hvor kører du mest (indre by, motorvej, landevej osv) hvor aggressiv/afslappet er du i trafikken?

• S N
    S N Tilmeldt:
    jun 2013

#2   21. nov 2015 Jeg bor inde i byen. Og vil egentlig bare have en lille bil til de 7-8km ind til Uni og til når jeg skal hjem til Sjælland på weekend eller i ferierne. Jeg har før i tiden været rimelig god til at holde styr på olie, service og mislyde og sådan. Min kørsel er forholdsvis afslappet. Jeg kører for at nå fra A til B og har ikke brug for at hamre gassen i bund. Medmindre jeg selvfølgelig sidder i en bil med en ordentlig motor smiley

• Frederik E
    Frederik E Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #3   21. nov 2015 Jeg har en Ford Focus fra 1999. Den havde kørt 316k da jeg købte den.. Og har nu gået 340k, uden rigtige problemer.

Motoren er på 2 liter, så den kører kun 12 km/l. Men det må man tage med smiley

• #4   21. nov 2015 Ja så er 3L udelukket smiley .

Og med hensyn til scooter, så skal du ha italiensk, en piaggio er ikke til og slide op. Holdbare biler kan de ikke lave men Italien kan lave scootere der holder bedre end alt andet. Japan og scooter passer ikke i samme sætning.

• S N
    S N Tilmeldt:
    jun 2013

#5   21. nov 2015 Scooter ville være fint til transport. Men vi er to. Så den skal også helst bruges til større indkøb og til ture til Sjælland som sagt smiley

• #6   21. nov 2015 Find en billig benzin bil i stedet. Corsa, Starlet, Yaris, Lupo (benzin), Polo, 323 osv osv.

• S N
    S N Tilmeldt:
    jun 2013

#7   21. nov 2015 Har kigget lidt på en Swift 1,3 benzin fra 2006 med lidt over 200k km. Er sådan nogle noget værd?

• #8   21. nov 2015 Off-Topic

Hvad studere du på SDU, hvis man må spørge? smiley

• #9   21. nov 2015 Altså jeg kan ikke udstå Suzuki swift... men må indrømme fra flere kammeraters erfaringer de holder fint og er billige i drift... ellers en Suzuki liana måske?

• #10   21. nov 2015 Har du kigget på benziner Lupo'erne? Jeg har lige solgt min 1,0 og jeg vil mene at den er perfekt til dit forbrug. Indrømmet, den er ingen raket men den er billig og den er så simpel at alle med en lille smule viden om biler kan skrue på den. Man slipper for de sygdomme som 3L'eren har med gearkasser og turboer der ryger. Den er en anelse dyrere, men stadig indenfor et rimeligt niveau. Den koster lige under 1800 om året i grøn afgift og jeg gav 2300 for ansvar. Og for at stille det op som eksempel, solgte jeg min for 17.500 for en bil der havde kørt 157.000 og med 1½ år til syn... Og så blev den faktisk solgt til en studrende. smiley

• S N
    S N Tilmeldt:
    jun 2013

#11   21. nov 2015 Lupo benzin lyder helt klart som en fornuftig bil som er værd at kigge nærmere på smiley
    Læser biomedicin på SDU smiley

• #12   21. nov 2015 S N

Cool smiley

• #13   21. nov 2015 Jeg skulle have en billig bil i et halvt års tid til jeg får min nye leveret. Jeg købte en Nissan Micra fra 99. den køre super fint og du kan ikke få billigere bil. 860 kr i vægtafgift og den køre en 15 km/l i byen og 17km/l på landevejen. Det helt klart en bil jeg vil anbefale trods dens høje alder. jeg solgte min der havde kørt 103.000 km til 11.500 og den kunne man holde kørende i mange år endnu. Bum stærk lille bil uden rust

• #14   21. nov 2015 hvad med en smart , billig at køre i og over broen til mc pris smiley

• #15   21. nov 2015 Jeg har en 3L der har gået 440xxxkm.
    som jeg har købt fordi jeg er startet på videregående og derfor skulle på su.
    Jeg bor 4 km uden for byen og bruger ca 30 min på at køre i skole,
    Er glad for min lupo, billig i drift og billig i forsikring.

Men hvis man køber en lupo 3L er det en klar fordel at have dybe lommer eller at kunne skrue selv.

• #16   21. nov 2015 Jeg købte min første Cuore fordi jeg skulle have en lille sparegris, som du selv skriver..
    Jeg synes de er rigtig sjove, og min nuværende har jeg kørt 15.000 i, siden jeg købte den, og den har ikke slået en skid forkert..
    310/halvårlig afgift og reelt 17km/l når det meste er motorvej ved 130.. (opgivet til 20 km/l deraf den lave afgift)
    Jeg gav 12.000 for min nuværende der havde kørt 160.000km.

• S N
    S N Tilmeldt:
    jun 2013

#17   22. nov 2015 Der var den! Havde helt glemt cuoren. Har hørt meget godt om den lille bil. Men er de pålidelige?

• #18   22. nov 2015 Ja, daihatsu er jo et søsterselskab til Toyota, de er bygget i japan, hvilket betyder at de mekanisk er super stabile..

Men de ruster..! Hvis du kan finde en der er blevet passet og har fået lavet rust, eller er rustbeskyttet, så har du en god bil..

Jeg har set flere i globale forums der har kørt over 350.000 på samme motor. Men en brugt donor motor med omkring 50.000km på klokken koster 5000 på nettet

Den er bestemt ikke dårligere end andre mikrobiler..

Motoren (EJ-VE) er forgængeren til den motor der ligger i Aygo-trillingerne...

Som sagt, har jeg haft min i 15.000km og den har ikke slået en skid forkert, ham jeg købte den af, havde haft den i 9 år. og han havde også kun skiftet almindelige sliddele i forbindelse med Service.. (Hans far havde en Daihatsu forhandler dengang de var i Dk, og havde fortsat servicen på sønnens bil)

Kommentér på:
Bil til studerende

Annonce