{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
23.847 visninger | Oprettet:

Hvilke vaskehal kan i anbefale????? {{forumTopicSubject}}

hej Alle sammen,

hvilke vaskehal kan i anbefale vedr vask af bil, Statoil, Shell, Q8, OK osv osv?????


jeg har ikke selv mulighed for at vaske min bil smiley

har lige købt et nyt for lille 14 dage siden, og pga sne og frost har der været salt på vejene. og jeg vil lige vaske saltet af fra bilen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke vaskehal kan i anbefale?????
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   3. dec 2015 Alt med nylonbørster er virkelig lort, så dem skal du bare holde dig helt fra, er som regl "kun" de gamle haller som har det lort monteret
    Dem med de lidt blødere skumbørster er bedre, men det hele kan efterlade nogen kedelige ridser..
    Men igen, det gør de fleste også når de vasker i hånden smiley


  • #2   3. dec 2015 OK - 49kr mandag tirsdag onsdag. Og de har softtech skum børster

  • #3   3. dec 2015 OK er ganske udmærket Dem bruger jeg selv. men tjek vaskehallen for det er ikke sikker at de er ens

  • #4   3. dec 2015 desuden er det med vaske ridser en skrøne, Jeg har aldrig vasket en bil i hånden og mine vogne fejler sku ikke noget.

    I mange lande er det faktisk ulovligt at vaske bilen selv da det vand du skyller ud i afløbet er ret giftigt, og det renser vaskehallerne ud af vandet inden det lukkes ud


  • #5   3. dec 2015 Vasker her.

    http://www.vaskbilen.dk

    Super vaskehal. Ved ikke om der findes lignende i KBH området.


  • #6   3. dec 2015 Jeg bruger ok, 149,- i måneden og så er der fri vask uanset hvilket program man vælger smiley

  • #7   3. dec 2015 Simon E,

    hvilke selskab?


  • #8   3. dec 2015 OK smiley

  • #9   3. dec 2015 Carsten T,

    hvad skal man kigge på i en vaskehal?


  • #10   3. dec 2015 er der nogen der prøvet Nano Dry wash som findes i forskellige lukkede P-Pladser rundt omkring landet. har set en i Fisketorvet, Lyngby storcenter osv osv.

    de vasker med højtryksvask og håndvask, samt håndpolering osv.


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 213
    #11   3. dec 2015 Carsten T:

    Vi er enige om, at det ikke er sundt for miljøet at vaske bil i indkørslen, men jeg kan garantere dig for, at vaskehaller giver vaskeridser!


  • #12   3. dec 2015 Carsten T,

    hvad vil du så anbefale?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #13   3. dec 2015 Du skal kigge på børsterne.. Er det de stive nylon nogen, så kører du videre til den næste hal, da de har en garanti for vaskeridser smiley
    Mener FDM har været ude og teste et par haller af hver slags, og skumbørsterne skulle næsten være bedre end hvad en alm hånd vask smiley


  • #14   3. dec 2015 Vasker også altid på OK, i de vaskehaller der bruger SoftTech's børster smiley

  • #16   3. dec 2015 Fat Bastard

    Hvad er det for en lorte måde at ytre dig på?
    Men det er vel at forvente af dig

    Det det ridser også at vaske den i hånden?
    Det gør det også når du køre i den?
    Det går det også når en fugl sidder og skider på den?

    og mit liv er sq for kort til at stå og vaske en bil i hånden, især når man har nogle stykker af dem

    og som sagt tidligere har mine biler sku ikke flere ridser end folk der vasker religiøst i hånden


  • #17   3. dec 2015 Nicolai B

    Det giver nu ikke mere end at gøre det selv smiley

    Men det der undre mig er at de folk som vasker i hånden HVER gang for at undgå ridser, er også de samme som polere deres bil konstant.
    Det forstår jeg ikke helt, hvis din bil aldrig får ridser af at vaske i hånden hvorfor så polere den hele tiden?


  • #19   3. dec 2015 Jeg opvejer hvad skade det kan gøre i forhold til hvor meget af min tid det ville kræve, og er lakken så skadet at det ikke kan poleres, omlakere man bare

  • #22   3. dec 2015 præcis som Morten siger.

    Jeg vil hellere bruge min bil.
    og når musikken spiller er der sku ingen der kan se forskel.
    og når jeg bygger en bil, vil jeg ofte gerne skifte farve på den alligevel, så hysterisk vedligehold af lakken er jo spild af energi


  • #24   3. dec 2015 Nej bevares, vask du bare løs.
    Bare husk at du skader miljøet af pommeren til.


  • #26   3. dec 2015 Hvordan uvidne?
    At jeg ikke vidste hvor du arbejder og hvordan faciliteterne er, nej det er rigtigt det vidste jeg ikke.
    Men ved du hvordan det er der hvor jeg arbejder? ellers er du så også uvidne på samme emne?

    Nu er det jo langt fra alle der har sådan et sted at vaske deres bil, det bliver jo langt oftest gjort i indkørslen.
    Jeg er klar over at du er helt speciel inden for det her, men du står desværre som en af de meget få.

    Ved at anbefale andre at vaske i hånden opfordre du jo også dem til at gøre det i indkørslen, og de er sq ligeglade med hvad produkter de bruger, bare bilen bliver ren?


  • #28   3. dec 2015 Ja det er jo fint at du får noget at lave.

    men jeg holder stadig på at det er en gammel skrøne, Der stammer fra dengang vaskehallerne brugte nylon børster, som lavede de velkendte vaske ridser.

    I dag er det slet ikke nok til at det er værd at bryde sit hovede med.
    man skal bare vaske den ofte så skidtet ikke når at blive indgroet, så er det intet problem.

    Min ryger igennem vaskehallen en gang i ugen


  • #30   4. dec 2015 tror faktisk at det kommer an på hvilke bil man har. jeg havde en 18 år gammel golf, hvor jeg var ligeglad med hvilke vaskehal jeg vaskede min bil i. Men nu har jeg købt et helt nyt bil, og vil ikke have vaskehalen ridser min nye bil. Og derfor vil gerne finde ud hvilke vaskehal jeg skal bruge, og som ikke ridser min bil.

    jeg har personligt ikke mulighed for at vaske i hånden, idet jeg bor i lejlighed. så det er derfor jeg spørger efter vaskehaller.

    nu findes der og disse Nano dry wash som findes i forskellige parkering kældre. Er der nogen der har erfaring med dem??


  • #31   4. dec 2015 Er ikke den der blander mig særligt tit. Men i sommers fiksede jeg rust i skærme og lakkerede dem efterfølgende. 2 dage efter kørte jeg den i vaskehal (Q8) fordi jeg håbede at de ville blive lidt "gamle" at se på. Ikke en ridse fik de

  • #34   4. dec 2015 haha, det er jo derfor den skal poleres en gang i mellem.

    Men nu er det der også en mørk farve hvor ALT kan ses.
    Min er sølvgrå, og selv en slem rids er næsten umuligt at se


  • #35   4. dec 2015 Farven på min bil er sort.

  • #37   4. dec 2015 Fat Bastard

    hehe nej det gør vi sq nok ikke.
    Men har da haft min Ascona i 13 år og den er da på ingen måde ridset, aldrig vasket i hånden bum smiley


  • #39   4. dec 2015 fast bastard,

    hvad koster sådan en car-coating?


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 213
    #41   4. dec 2015 Et lille eksempel fra det virkelige liv:

    Jeg er bilsælger, og jeg sælger primært nye biler. Når de kommer fra fabrikken, er bilerne som forventet nye og uden ridser i lakken. Lige så snart vores klargøringsmand drøner maskineriet igennem den lokale vaskehal, kan jeg love jer for, at man kan se ridser under det rigtige lys. De er helt tydelige, når bilen er under klargøring og lyset står direkte på den i klargøringshallen. Lige så snart bilen kommer ud, er det ikke til at se.

    Det er selvfølgelig altid værst på møre biler, men man kan bestemt også se ridser på lyse biler.


  • #42   4. dec 2015 Nicolai B,

    Hvad vil du anbefale af vask?


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 213
    #43   4. dec 2015 Jeg plejede at køre ud til Gør det selv-vasken ved Shell i Taastrup, inden jeg fik firmabil. Nu kører jeg bare i den nærmeste vaskehal.

  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 40
    #44   5. dec 2015 Eller man kan vælge at undlade at vaske helt.......... smiley

  • #45   7. dec 2015 Slap dog lige af smiley der er nogle som går op i at vaske bilen udvendig og måske også indvendig.
    Men hvordan ser jeres bil ud i undervognen, motorrummet der hvor i ikke kan nå at gøre rent.

    De ridser som forekommer af en vaskehal er så minimale at det ikke er til at se med mindre man bruger bliz, uv og hvad ved jeg.
    Efter 3-4-5 -10 års brug så er bilen heller ikke meget mere værd.
    Efter 10 års vask i hånden er bilen heller ikke meget mere værd.

    Jeg vil gerne bruge 10.000 kr på en ny lak for hver 5 år istedet for at bruge 240 timer på at vaske, hvilket svare til 10 dage af ens liv på at vaske bil.
    Tage i betragtningen at man bruger 1 time pr. vask hver anden uge i 10 år.

    Selvom at man ikke kan vaske en bil ordenligt i hånden på 1 time, så lad os x med 3, svarer til knap en måned bil vask + det , det koster i shampoo og andet materiale, vand m.m glem det, vaske hal , punktum.


  • #46   7. dec 2015 Siqu P

    Præcis sådan der jeg tænker


  • #48   7. dec 2015 Fat Basrad.

    Lad dog være med at opføre dig som et barn altså. Jeg siger ikke at folk ikke skal bruge en søndag og vaske sin bil. Jeg og mange flere syntes at det er tidspild at bruge knap 1 år på at vaske bil af ens liv. En bil er et køretøj som hjælper dig i din hverdag og ikke noget man skal ligge under dynen med og putte og passe på som om det var et barn. TRANSPORTMIDDEL!!!!!! Dog skal det ikke forstås at man ikke skal passe på det, men til en hvis grænse.

    Jeg vil være min Passat fra 2013 på at jeg vil kunne finde ridser på din fine Altea.

    At opfordre folk til at vaske i hånden er så også TOTAL forkert, som du selv skriver tidligere at mange ikke ved hvordan de skal og derfor kan skade mere end gavne kontra vskehal.

    Jo Jeg kan få en proffi lakering med farveskift for under 10k , hvis du er intra i at din altea skal have en tur så smid en PM så ordner vi det også smiley


  • #50   7. dec 2015 Tror jeg hopper fra, og lader analfabeter takle sin sag selv smiley
    Men har fine kontakter i Kroatien som giver smider maling på bilen for 8k, oveni det tilbyder de hotel for 2.000 kr i 7 dage , dvs du kører en tur til Kroatien på ferie og får bilen om-lakeret.


  • #52   8. dec 2015 Siqu p aldrig har jeg da hørt en gang mundgas som det du lige har lukket ud.

    En bil er bare et transportmiddel??? Ja den er fin med dig hvad laver du så på et site med entusiaster der går op i at passe og pleje det som de interesserer sig for?

    Det er fint at du mener at en bil bare er et transportmiddel men så syns jeg bare du skal fise ud og købe en trabant og ellers afholde dig fra at kommentere på et forum for mennesker der tydeligvis har andre interesser end dig.

    Jeg fik lakkeret min gamle E39 og 2 år efter hvor jeg solgte den havde den ikke en eneste vaskeridse da jeg vaskede den i hånden.

    Så røg den i vaskehal da den skulle sælges og den ene gang gav bilen de samme ridser fat bastard viste i indlæg #32

    Kæft jeg var ærgret over det.


  • #53   8. dec 2015 Anders J,

    nu snakker folk om forskel på børster, altså at der er forskel på softtech-børster og nylonbørster. kan du huske hvilke børster der sad på i den vaskehal som gav din bil ridser???


  • #55   8. dec 2015 hej
    hvis du vil undgå riser vask med svamp i hånden da børste riser din bil ,
    men først skal du spule alle små sten og jord rester væk med højtryksrenser så er du sikker og oppe fra og ned ,og vil du i vaskehal så brug dem som har skum børster ,men vaske hal er noget shit da den bare påføre sæbe og så går den amok den vasker på sten og skidt men er det en billig bil så betyder det måske ikke det store , men er det en bil til en mil. så vasker man bare i hånden
    så man fri af små riser .undervogn vask skal du ikke vælge da undervognen er selv rensen på alle biler. håber det var svar nok


  • #56   8. dec 2015 Anders j.

    Det dit mundgas og har har mit

    Men hvad er der galt med trabant super fed bil ???


  • #57   8. dec 2015 Jeg bor ikke i et hus, og har ikke mulighed for at vaske bilen i hånden, desværre:(

  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 3
    #58   8. dec 2015 Der findes kun 1 vask, den billigste.
    Betaler man mere får man indfedtet sine ruder med voks og/eller ødelagt sin undenvognsbehandling med undervognsvask.


  • #59   8. dec 2015 Hold da op en børnehave!
    Til sagen:
    Har du en ny bil og vil passe på den, og ik selv har mulighed for håndvask nu, så kør den til en prof og få den poleret og lakforseglet. Så holder det hele vinteren uden du behøver vaske den.
    Til foråret finder du så et sted og giver den en stor tur med højtryk, skumlanse, håndvask med handske osv. Så den fin og sommerklar.


  • #60   8. dec 2015 Køre en hel vinter uden at vaske bilen?!!?

    Så kommer den da til at ligne noget der er løgn smiley


  • #61   8. dec 2015 Man skal jo vaske salten af engange imellem

  • #62   8. dec 2015 Dem her skulle lækkert http://www.diamond-carwash.dk/#prices

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 2 Svar: 2
    #63   8. dec 2015 Brug aldrig vaskehal, brug hellere naboens knejt til en flad 50,oo.

  • WAR10CK
    WAR10CK Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 3 Emner: 8 Svar: 67
    #64   8. dec 2015 Hvis man vasker bilen i hånden så kan du nok ikke undgå at der ligger nogle små ting på lakken som kan ridse. Når man så vasker i hånden, så kommer der ikke ensartede ridser.

    Det gør der derimod i en vaskehal.. Bedøm selv hvad der er pænest..


  • #65   8. dec 2015 Det ridser sq uanset om du vasker i hånden eller i en vaskehal..
    Jeg bruger min bil i alt slags vejr, og jeg gider simpelthen ikke stå og bruge tid på at vaske den..
    At jeg så heller ikke har mulighed for det hvor jeg bor, er en anden side af sagen..
    Så den ryger direkte igennem en vaskehal, og så må jeg betale mig fra en polering hvis det er..


  • #66   8. dec 2015 Så vidt jeg husker var det nylon børster. Vaskehallen blev opgraderet et års tid senere. Den har i hvert fald de blødere børster nu.

  • Niclas J
    Niclas J Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 27
    #67   8. dec 2015 Sikke en børnehave smiley

  • Erik G
    Erik G Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 7
    #68   8. dec 2015 Gør Det Selv Værkstedet, Bådehavnsgade i Sydhavnen har fået et vaskselv anlæg med varmt vand, skum osv.... - Ingen ridser smiley - I lukket hal, men de har desværre ikke fået sat lys op endnu, så der er bedst om dagen www.gordetselv.dk

  • #69   9. dec 2015 OK vaskehaler med de nye Softech.
    150kr for fri vask om måneden.



  • #70   9. dec 2015 WAR10CK
    det er jo der højtryksren kommer ind i bilede for at undgå riser spuler du al snav sten og jord - grus væk før du starter på noget andet men hvis du ikke kan vaske en bil i hånden uden og rise den så må du bare øve dig og lære ,øvelse gør mester
    hygge der ude og så nok om det vask


  • #71   9. dec 2015 Henning lade naboens knejt gøre det nej så hellere polere den med en stålbørste giver sikkert samme resultat skulle satme ikke ha et eller andet barn til at vaske min bil smiley

  • #72   10. dec 2015 Den bliver da ren smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=bwIlpNBKaOg


  • Gabriel N
    Gabriel N Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 23
    #73   10. dec 2015 Shell selv vask med højtryks renser

  • #74   10. dec 2015 Det er ikke alle steder man kan finde højtryks rens.

  • Gabriel N
    Gabriel N Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 23
    #75   10. dec 2015 Så må man jo kører efter hvor de har det


Kommentér på:
Hvilke vaskehal kan i anbefale?????

Annonce