{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.790 visninger | Oprettet:

Tenkin
Tenkin
Tilmeldt:
15. jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22

Hund i bilen - hold afstand! {{forumTopicSubject}}

Godaften til folket,

Efter flere gange at have folk til næsten, at kunne smide kofangeren ind i mit bagagerum under kørsel, er jeg blevet pisset nok af.

For det meste hjælper det lige at tænde tågelyset bagud - ellers en hård opbremsning. Men det burde fandme være logik for folk, at man ligger ikke helt i røven på andre. Dog hænder det, at spadseren bagved ikke fatter budskabet - som her til aften.

Jeg kommer ud ad en rundkørsel og accelerere med rimelig godt tryk på pedalen. Alligevel har jeg en nyere Passat helt oppe og næsten kysse bagsmækken. Jeg skal ikke så langt, før jeg skal svinge til højre. Gav bremsen et lille tryk og blinkede med tågelys bagud. Idioten gav mig bare langt lys... og det var så nær gået galt da jeg skulle svinge - han var MEGET tæt på at have torpederet enten mig eller modkørende.

Jeg kører tit med vores hund i en solid kasse i mit bagagerum - som jeg gjorde her til aften. Men skal jeg katastrofe bremse, og en idiot som nævnt ovenfor, ikke holder afstand - så er det min hund det først går udover.

Nogen af jer som har en god idé til et klistermærke i bagruden med en tekst, der ligner min overskrift, evt med et motiv ? Og et godt sted af få det lavet?

Måske en endnu bedre idé, som måske kunne sikre køteren lidt bedre?

Fortsat god aften. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund i bilen - hold afstand!
  • #2   10. dec 2015 Der var engang en komiker der snakkede om, at de der "børn i bilen" stickers var lidt til grin, fordi man jo ikke påkører nogen bevidst. Så at bede om hensyn til at man har børn, hunde eller krystalglas i bilen hjælper næppe.

    Hvad med en sticker der får dig til at virke lidt utilregnelig? "advarsel. Jeg er stiv" burde da kunne få folk til at holde afstand.


  • #3   10. dec 2015 At du har en hund i bilen gør ikke at jeg prøver at køre ind i dig mere end i modsætning til hvis du ikke havde!

  • #4   10. dec 2015 Jeg har det såen at jo tættere folk køre. Desto mindre travlt har jeg. Server især fryd når de ik kan komme til og overhale.

    Det pisser mig faktisk mere af at folk ik kan holde afstand ved bykørsel. Har præsteret og ha min bil på værksted to gange på en måned med en røvskade pga folk køre pisse tæt og så sidder og laver alt andet end og køre bil


  • Tenkin
    Tenkin Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #6   10. dec 2015 Det er ment som noget der skal fange folks opmærksomhed og få dem til at tænke over, hvad fanden de lige har gang i.

    For sådan som det ofte ser ud - ud fra det jeg ser- virker det til folk er i deres egen lille verden og bare lige skal "vækkes".

    Ham jeg beskriver i mit indlæg er så et ekstremt tilfælde for sig selv. Han er åbenlyst en kæmpe idiot, og havde han kørt op i mig, havde jeg tævet ham yderligere i hovedet og givet airbag'en skylden. ;-p

    Det er klart et klistermærke ikke hjælper noget, hvis det allerede er ved at gå galt. Ideen var at det skulle forhindre situationen i at komme så vidt.


  • Tenkin
    Tenkin Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #7   10. dec 2015 Morten D - det er helt klart det fornuftige at gøre, og det mindst farlige.

    Hader bare at lade folk leve i deres idiotiske lukkede verden og lade dem "slippe". Men som du skriver, så er det jo det helt rigtige at gøre. De burde bare vide hvor stor en snotskovl de er. Desværre tror de at de er i deres gode ret. smiley


  • #11   10. dec 2015 Kan du læse det her, så er du for tæt på..

    Dem har jeg set på mange biler..
    Det burde få folk til at tænke sig om..

    Personligt oplever jeg nærmest aldrig at folk kører for tæt på mig.. ved ikk om der er fordi jeg har en anden grænse for hvad 'tæt' er, end andre, eller om jeg bare er heldig..


  • #12   10. dec 2015 Du skal bare have to små LED lys gemt godt væk, og så lige få dem til at blinke hurtigt, så kan jeg love dig for at folk hurtigt holder en rigtig fin afstand, og kører meget pænt.. smiley

  • #13   10. dec 2015 Jeg havde

    "If you get close, I go slow!" på bagenden af min gamle civic smiley


  • #14   10. dec 2015 Det er en ond cirkel...ihvertfald hvis man sætter farten drastisk ned. Så kommer folk jo meget tæt på, meget hurtigt smiley

  • #15   10. dec 2015 jeg fåstår din frustration, jeg oplever det selv tit. Og har en mor der er på vej til førtidspension pg.a påkørsel bagfra smiley

  • #16   10. dec 2015 Det kaldes Audi kørsel. Det er næsten altid en Audi, en passat eller en Turan der kører sådan

  • #17   10. dec 2015 jeg kørte engang med en håndværker i røven, i 3 km igennem Hillerød (Vi snakker under 1 meter fra), Jeg kørte med MAX 25 km/t igennem den 3 kilometer strækning. Til sidst gik han amok inde i bilen så han fik slået til en kaffekop så der blev slynget kaffe ud overham og på ruden. jeg har aldrig i mit liv grint så meget, og tror aldrig jeg kommer til det igen.

    mht din sticker problem, tror jeg ikke der findes en løsning smiley


  • #18   10. dec 2015 jeg kan lave et klistermærker til dig hvor der står "mine bremser virker.. hvor god er din forsikring?" smiley

  • #20   10. dec 2015 MOrten, sådan en vil jeg da egentlig have smiley Hvad koster det?

  • #22   11. dec 2015 "Kom tættere på hvis du vil ha lidt GuSTAV".

    http://www.youtube.com/watch?v=rgPlKIbVOS0


  • #23   11. dec 2015 Ok ser ikke så smart ud på en alm. person vogn......

    Men såen 2 x 55watt bagudvendt arbejdslys er ganske effiktivt til sådanne tumper

    Høre så mest hjemme på 4x4 biler ..


  • #24   11. dec 2015 Jeg satte et klistermærke på min mors bil hvor der står "My driving scares me to!"
    hun påstår det virker smiley


  • #25   11. dec 2015 Jeg kører altid 15-30 % over hastighedsgrænserne. Derfor bliver jeg endnu mere provokeret når folk presser. For jeg kører sku rimelig friskt. Jeg slipper os bare speederen, og sænker farten. Så presser de ofte mere, så kører vi bare langsommere. Til sidst plejer det at virke.

    Sidst jeg havde en sådan, så ville hans selvfølgelig overholde så snart han kunne. Så da det blev lovligt trak han ud. Så trådte jeg bare lidt på speederen. Min Octavia trækker ok med de fleste (0-100 på 8 sek). Så kunne han da hænge ude på siden. Da der så kom en modkørende måtte han jo så bremse og liste Ind bag i.


  • #26   11. dec 2015 anders h. er det mig du spør

  • #27   11. dec 2015 Jeg havde en sprinklerdyse bagud på min Audi, lover dig for at folk Holdte afstand smiley

  • #28   11. dec 2015 du kan evt sikre hunden sådan her smiley

    profilbillede
  • #29   11. dec 2015 # 25 - Accelerere når der er en, der begynder at overhale, er sgu ikke særligt smart, og det giver et klip.

    Stickers i ruden.... jamen så skal de jo først tæt på, for at se hvad der står den den.


  • #30   11. dec 2015 #25 accelerere når du bliver overhalet,-er du ude på at slå folk ihjel ell hva??

  • #31   11. dec 2015 25#. Hvis jeg møder en som dig, hvor jeg skal overhale, og han bevidst følger mig for ikke at lukke mig ind' og der er andre bag ham som også presser, så er du i mine øjne en klaphat, og jeg ser ikke andre udveje end at køre indi siden og presse dig ud i grøften, jeg skal sku ikke frontalt indi en lastbil..

    Til trådstarter, glem klistermærker, de bliver ignoreret, eller folk føler sig mere provokeret, det bedste forslag hidtil, må dog være den med et kamera, og smil du er på mærket. Og de små politi dioder der lige blinker lidt


  • #32   11. dec 2015 Disse baglygter, evt. understøttet af klistermærket "Gladsaxe Karateklub" burde virke på de fleste...

    profilbillede
  • #33   11. dec 2015 Det der med at bremse hårdt op, sætte farten op når de overhaler, lave et ryk til siden ud mod folk der overhaler osv - nej. Det er ikke i min smag.

    Jeg kører selv tæt, men det er kun som i går fx, hvor en hvid kassevogn kører LIGE ud foran mig. Jeg må op og stå på bremsen. Det lange lys på og dytter. I det mindste kunne tossen så kører lidt kvikt til, men han ligger og fedter rundt med 60 i en 80-zone. Dér lå jeg helt oppe i røven på ham, i håb om at han fattede at nu skulle han snart se at få skub i slæden. Jeg ved godt det er forkert, men hvis han havde overset mig, så kunne han sgu i det mindste lige få trådt lidt til den gamle Iveco. Jeg overhalede og så lå han bare og blinkede af mig. Det vil jeg skide på - det var ham der kørte lige ud foran mig - hvor han bl.a. også overså en knallert på cykelstien, som også måtte bremse hårdt op.


  • #34   11. dec 2015 forstår ikke problemet, .. i disse tilfælde stiger du bare ud af din bil og går hen til bagved kørende og trykker ham 4 hurtige så han fatter pointen....

    trækker han et våben må du jo bide den i dig og køre igen smiley


  • #35   11. dec 2015 Sæt den i frigear og lad bilen trille til vedkommende overhaler...

  • #38   11. dec 2015 claus vagner

    De klistermærker antyder vel, at man skal blive ved med at ligge i røven på vedkommende og lade være med at overhale?? Diskuterer vi faren ved at ligge for tæt på, eller faren ved at overhale? Så vidt jeg ved, så er det endnu ikke ulovligt at overhale...


  • #39   11. dec 2015 Jeg passer mig selv i trafikken, og tager hensyn til andre, for kører så mange km dagligt at min dag bliver dårlig hvis jeg skulle hidse mig op konstant.
    Dog har vi i vor firmabiler cam for og bag samt en gps datalogger, hvis uheldet er ude, som dokumentation.
    Vi har været ude for en del af de "provokerende uheld" det sidste år, så min chef følte sig nødstedt til det.

    Så det kan komme an kan de smiley


  • #40   11. dec 2015 Dash-cams burde være lovpligtige...

  • #41   11. dec 2015 Jeg tror faktisk , at det på en stor del , hjælper at blive mindet om at man skal holde afstand . Måske med et klistermærke . Jeg gider ikke involvere mig i latterlige magtkampe ,med tosser i trafikken , så jeg trækker gerne ind , afpasser farten til afstanden .Men at bremse tænde tågelys , accelere , er ikke bare ulovligt , men direkte hjernedødt.

  • #43   11. dec 2015 Jeg elsker folk der sætter klistermærker i bagenden på bilen med et budskab til andre bag dem, med så lille en tekst at man bliver nød til at køre helt op i bagenden på folk for at læse et skilt hvor der så står at hvis man kan læse dette køre nan for tæt på, det er da heller ikke nemt og meget dumt at tro det så skulle hjælpe smiley

  • #44   11. dec 2015 claus vagner

    Synes du selv at dine billeder har overhovedet noget at gøre med at ligge og presse andre bagfra??


  • #47   11. dec 2015 Ej, nu var det ikke sådan ment...

  • #48   11. dec 2015 Den allerbedste løsning er, at lade idioten komme forbi, hvis det altså er muligt. Hvis man i forvejen kører ret hurtigt, er spaden som presser sikkert udenfor pædagogisk rækkevidde.

    Det er sjældent, at jeg lægger mig op og presser helt oppe i røven på en forankørende. Nogle gange er det dog sket. Der nogle, som slet ikke modtager yderst høflige tegn på, at de ikke skal ligge i venstre vognbane med 20 km/t under hastighedsgrænsen. Sådan een mødte jeg i går på motorvej på vej til arb. En kvinde. Kunne jeg konstatere. Der lagde jeg mig helt op efter først at have forsøgt med venlighed (det gør jeg altid) og efterfølgende den officielle handling ifølge færdselsloven. Begge dele prellede af på hende. Først da jeg lagde mig helt op, flyttede hun sig laaaaaaangsomt og modvilligt til højre bane, som var tom. Det er idiotisk at presse, men nogle gange frustreres man af politiets ikke eksisterende indsats overfor forkert placering på vejen.


  • #49   11. dec 2015 Kan kun være enig, Mikkel. Og i den situation ville jeg også presse. Forsøger mig dog altid med fjernlyset. Hjælper det ikke vinker jeg i forruden, som om man ville skubbe dem ind. Hvis de ser i spejlet forstår de som regel hentydningen. Og ellers kører jeg også helt op i røven på dem og blinker med fjernlyset.

  • #50   11. dec 2015 Det jeg synes er mest forkasteligt, er at andre bliver sure over jeg holder mig til færdselsreglerne.

    Samt, som jeg kan fornemme, at når nogen føler sig provokeret af en som gør noget ulovligt, så gør man selv noget ulovligt.
    Så er man jo ikke en skid bedre selv.


  • #51   11. dec 2015 Hans, det er jo ikke fordi man vil være en skid bedre, men i den situation Mikkel omtalte, så vil det være den eneste måde at få folk til at trække til højre. Hele trafikken kan da ikke gå i stå fordi en tosse skal ligge i yderbanen med 90 km/t? smiley

  • #52   11. dec 2015 Er der nogen der ligger helt oppe i røven af mig, sætter jeg bare farten ned eller så står jeg på bremsen, jeg er sku ligeglad med om han køre op i røven af mig, og så bliver de kvitteret med en finger af den lange slags når de køre forbi

  • #53   11. dec 2015 HansZafira, der er idiotisk at presse. Der er vi enige. Specielt hvis man kan se, at den forankørende ikke har mulighed for at slippe een forbi.

    Men hvis den forankørende kører forkert og ved sin kørsel tager alle bagvedkommende som gidsel i trafikken, så kan selv jeg finde på at lægge høfligheden på hylden og presse. Jeg har relativt ofte oplevet bilister, som tager andre bilister som gidsel i trafikken ved at placere sig forkert og køre langsomt. Disse gidseltagere er lige så meget idiot som dem, der presser helt oppe i røven på en forankørende.

    Hvis "gidseltagerne" bliver opdraget af politiet vil en hel del af dem, som presser, forsvinde af sig selv.


  • #54   11. dec 2015 Så forresten en der havde teksten "undskyld jeg køre så tæt foran dig" i sin bagrude. Det var sku meget sjovt og KUNNE læses på afstand smiley

  • #55   11. dec 2015 Jeg har selv oplevet nogle gange at blive presset af en spade, som ligger helt oppe i bagkofageren. Når det sker, gør jeg hvad jeg kan for at slippe spaden forbi. Gør jeg det, er det en win win situation. Spaden får sin vilje og jeg slipper af med ham.

    Ingen grund til at lege overlærer type, som skal vise presseren, at det skal han ikke. Det forværrer bare situationen.


  • #56   11. dec 2015 sit et blåt rotorblink indvendigt på taget af bilen,tænder og slukker du den hurtigt. så skal de nok holde afstand.

  • #57   11. dec 2015 hade på min første bil lavet så at der kunne pumpes "røg væske" i udstødningen.
    det virker.


  • #58   11. dec 2015 jeg har flammekit

    så køre bagvedkørende provokender tæt på.

    så bliver det lige aktiveret en gang.
    så kan de fleste holde afstand

    ellers må man lige give den en ordenlig gang med lang flamme på

    så holder de afstand
    ellers smelter deres forkofanger


  • #59   11. dec 2015 En gang jeg kørte på motorvej lå der en gammel mimremor og kørte 90 kmt i 130 zonen og sænkede alt trafikkken fordi folk var nød til at skifte bane ind og overhale indenom. Pisse farligt da folk i inderbanen konstant skulle bremse og ned i fart og deslige. Sådan en gammel krave skulle bare ikke have kørekort.

  • Tenkin
    Tenkin Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #60   11. dec 2015 Kunne godt lide ideen med bremser og forsikring, penge er jo noget folk har kært - mere end andre mennesker.
    Og blåt blink ville også være den store respekt vinder.

    Jeg gik på skole med en, som havde en lidt ældre Golf. Han havde fået den tunet således, at med et drej kom der mere diesel til motoren. Han havde en ny og hvid BMW i røven en dag, hvor han bare drejede knappen og trykkende op og ned på speederen så den kære hvide BMW blev helt sort efter regnvejret. Det virkede også, så han holdte afstand. smiley

    #41 Hvordan kan at blinke med lyset på bilen, være mere farligt i forhold til at køre 1 meter bagved andre med 100km/t ? smiley

    #43 Du forstår ikke rigtig, hvad situationen handler om... Klistermærket/teksten er jo netop til, for at dem der er så tæt på - at de kan læse teksten - skal holde afstand. Lidt konceptet med "kan du læse det her, så kører du for tæt."


  • #61   11. dec 2015 #59

    Og man gør den gamle krage mere sikker i trafikken ved at overhale højre om ?

    Hvis man nu fulgte reglerne, så var der mulighed for hun flettede ind til højre jo.

    Men har da mit eget partypiece... Antilag.


  • #63   11. dec 2015 #61 at dømme efter den lange slange af trafik hun havde efter sig, og den håndværker der lå lige bagved hendes gestituleren så havde hun vidst kørt sådan ret længe.

  • #64   11. dec 2015 Danger dane, jeg køre selv somregl 90 på motorvejen da jeg hellere vil køre 28 km/l ved 90 end 15 literen ved 130

  • Tenkin
    Tenkin Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #66   11. dec 2015 #62 Er netop typen, som hader folk der kører ud foran, fordi de ikke fatter at vente.

    Kører en Megane III 1.5 Diesel med 110 heste, og plejer at give den peber - da jeg mener det handler om at komme op i fart og holde den. Igår gav jeg gas som jeg plejer op til lige over 100... I min verden er "et godt tryk på speederen" ikke et vidt begreb.

    Et råd til dig; når jeg siger jeg kører ud ad en rundkørsel og Passat'en holder for mig og trækker ud efterfølgende - så handler det ikke om udsyn fra en sidevej. Derfor; læs og forstå som det bliver skrevet.

    smiley


  • #67   11. dec 2015 Haha, hvor var det, Morten? smiley Et par partisansøm til hende smiley

  • #69   11. dec 2015 Der kørte en kvinde i en Berlingo ud foran mig på motorvejen. Hun orienterede sig slet ikke. Jeg stod på bremsen og var 5-10 cm fra at ramme hende. Jeg lå og dyttede og blinkede bag hende, men hun lå stadion dalrede forbi lastbilen med 90 i timen. Da hun endelig kom ind til siden, dyttede jeg af hende, men hun bemærkede det sket ikke, for hun havde mere travlt med sin telefon, sine unger på bagsædet og var sikkert også ved at læse indkøbssedlen...

  • #70   11. dec 2015 Morten D, det var en gammel Polo hvis polo stationcar. En skam jeg ikke lige havde dashcam den gang.

  • #71   11. dec 2015 Har jeg også prøvet engang. Og havde hund i bilen, der var nogle unge fyre i den bil, der blev ved med at presse og lagde helt oppe i røven på mig. Da jeg så kørte til stærkere for at få dem til holde afstand, ville de overhale, det kunne de ikke. Og til sidst endte det med, at de smed en milshake efter mig.
    Troede de havde ramt mig, og jeg har også hund i bilen, så hvis folk har gode råd til hvordan man får folk til at holde afstand ville jeg være glad..
    Jeg holder selv afstand til folk især når jeg kan se de har hund/børn i bilen, jeg vil ikke risikere, at køre op i dem til enhver tid.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #72   11. dec 2015 Sort mercedes, knaldsorte sorte ruder, og en stikker i bagruden "support your local Bandidos"

  • #73   11. dec 2015 Eller en hvid Passat med gule og blå reflekser med teksten "POLITI" - plejer også at hjælpe smiley

    Hvis man vil være mere diskret går det også med en mørkeblå Mondeo med hvid skrift smiley


  • #74   11. dec 2015 "en stikker i bagruden".

    Jeg kører altid rundt med en stikker på forruden og under kofangeren



    profilbillede
  • #75   11. dec 2015 Et lille sticker i bagruden hvor der står " kan du læse dette katastrofebremser jeg om 5 sekunder"

  • #76   12. dec 2015 Dashcam er uundværligt. Jeg har dog kun i forruden og har kørt med det siden starten af 2013 nu. Jeg skal have investeret i et til bagruden også, så jeg kan få dem med der ter sig som en abe der er stukket af fra Zoologisk have. Hold kæft der er mange der kører som komplette idioter. Det handler kun om dem og det handler om at komme først. Det er det vigtigste. Jeg har knap 300 GB videoklip med overtrædelser i en eller anden grad. Fra manglende tegngivning til kørsel for gult og rødt ja sågar folk der stopper og holder når der er grønt, slingrende lastbiler, ikke overholdt ubetinget vigepligt, til direkte vanvidskørsel og faretruende overhalinger og andre mærkelige mennesker på gader og stræder og i trafikken. Jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at lave compilations og lægge dem på YouTube .

  • #77   12. dec 2015 MC - nu du siger folk der holder for grønt. Forleden lå vi en hel række biler i myldretiden. Bilen foran mig bremsede ned, for grønt. Pludselig holdt han stille, rullede vinduet ned og begyndte at snakke med nogle han åbenbart kendte, som var ude og gå tur med hunden. Der holdt vi så en række på 15-20 biler bag ham og dyttede, men han skulle da lige snakke færdig... Desværre var der ikke mulighed for at køre udenom... Overvejede godt nok bare at køre indenom og op på fortovet hvor hans venner stod, men så alligevel.. Det ville give en klækkelig bøde.

    Idiot...


  • #78   12. dec 2015 Ja, der er så mange latterlige spassere rundt omkring. Selv cyklister og fodgængere har jeg mange klip med. Så sent som den anden dag, gik en kælling bare over for rødt selvom jeg kommer kørende for grønt på afstand og holder en konstant fart. Kællingen går bare i et almindeligt tempo uden at få fart på eller løbe idet jeg kommer tættere på. Jeg holder farten men drejer meget lidt til venstre (for ellers havde jeg skulle købe en ny højre forlygte) og hun skulle nok sidde i kørestol et stykke tid hvis ikke resten af livet. Hun fik hornet da jeg var få meter fra hende. Hun kiggede ikke engang men gik bare videre. Hun havde høretelefoner i ørerne, men som om hun ikke godt vidste at hun havde dummet sig. Måske hun bare skulle have haft en ordentlig omgang med kæppen så hun kunne blive lidt gladere, i stedet for at have et dødsønske.

  • #79   12. dec 2015 Det er derfor det er så dejligt befriende at komme ud på landet, når man har været en tur i København. Skide cyklister og fodgængere der er derinde. De er godt nok også herude, men ikke i sådan et flertal.

  • #80   12. dec 2015 Nej ude på landet ligger der bare en eller anden tåbe i røven af en hvis de kan komme til det.. selvom man i forvejen kører over 100. Men ikke nødvendigvis selve København jeg tænker på. Der komme jeg ikke så tit. Men Vestsjælland. Som fx. Slagelse. Der er de slemme.

  • #81   12. dec 2015 Jeg vil lige huske alle på det gode humør, vi lever kun 1 gang. Og at vi alle bare er mennesker. Go weekend herinde. Grrrr

  • #82   12. dec 2015 Og så er du da også en kæmpe klaphat Søren ( #25 ) Hvorfor fanden bliver du provokeret, når han vil overhale, hvor det er LOVLIGT som du selv skriver..

  • #83   13. dec 2015 Er det ikke bare lige at lave 2-3 hurtige på bremsepedalen.

  • #84   13. dec 2015 ....

  • #85   13. dec 2015 Jeg HADER de folk som pludselig bare bremser op fordi DE mener man er for tæt på >:(

  • #86   13. dec 2015 jeg tror ikke det er fordi du er tæt på el perfecto, de håber bare på at du rent faktisk kører op i dig så endnu en Toyota kan forsvinde fra overfladen smiley

  • #87   13. dec 2015 Det da også den eneste måde at dræbe en Toyota på.

  • #88   13. dec 2015 i hvert fald fra 90-02/03 smiley

  • #89   14. dec 2015 #71:
    Med sådan nogle fjolser får man næsten lyst til at PIT'e dem ( https://en.wikipedia.org/wiki/PIT_maneuver).

    #73:
    Du siger noget, for det er dælme sjovt at være ude og trille i en af politiets reklamevogn på motorvejen og så se en eller anden bagerst i rækken ligge an til overhaling, smutte op langs rækken, for så at stå på bremsen når at det går op for dem at den forreste bil er en patruljevogn :P.

    Og de mørkeblå er som regel hundepatrulje.

    #77:
    Der skulle man næsten have haft en bil med kængurugitter og så bare have givet ham et puf :P. Havde det været mig havde jeg bare holdt hornet i bund eller steget ud og bedt ham om at finde et andet sted at knævre, eller parkerer bilen i siden så vi andre kunne komme videre hvis han led af munddiarre.


  • #90   14. dec 2015 Ja, det trækker som regel en rimelig lang række biler efter sig på motorvejen smiley

  • #91   14. dec 2015 Og folk plejer at glo når at man triller forbi fordi at de kører 110/130 på speedometeret og jeg så kører 110/130 på GPS.

  • #92   14. dec 2015 Du skal da bare drøne udenom med 150 - det ville slet ikke virke flabet smiley Så engang en film på Youtube med nogle, som filmede en patruljevogn der kørte 100 på landevej - de overhalede ham smiley Det er måske lidt at lege med ilden smiley

  • #93   14. dec 2015 Elias O


    Hov hov hov smiley


  • #94   14. dec 2015 Husker én , der står ,( hvis du kan læse dette køre du for tæt ), iøvrigt det mar at opdrage andre belaster kan man rolig glemme , mange har ikke engang respekt for politiet , ellers den med at slippe speederen er nok det eneste der har en gavnlig effekt her og nu.

  • #95   16. dec 2015 Måske en 12v rullende lysavis kunne være en ide?

    https://www.elextra.dk/main.aspx?page=articlelist&requery=1&searchstr=lysavis&searchfld=


  • #96   16. dec 2015 Nu har jeg ikke læste hele den lange tråd - men går ud fra du gerne vil have at folk holder afstand af hensyn til sikkerheden.

    Så er det her da det dummeste i verden at gøre. Citat: "ellers en hård opbremsning".


  • #97   16. dec 2015 Tænd havariblink og hold ham bagved indtil i holder stille, og så gå om og tal et sprog han forstår, det er det eneste der hjælper på sådan nogen.

  • #98   16. dec 2015 Kig fremad, lad vær med at fokusere på ham bagved = problem løst

  • #99   16. dec 2015 #98
    Når man så skal bremse for et barn der render ud på vejen, så er problemet der stadig, man er nødt til at "håndtere" den slags i opløbet, jeg vil heller smadre en eller anden nar der ikke holder afstand end at køre en uskyldig ned.


  • #100   16. dec 2015 Det lyder ikke til de forslag der er kommet er bedre end at ignorere dem der kører for tæt. De vil altid være der, en dag er det en person med en kniv i hånden der kører for tæt, det har min storebror prøvet, han skulle også lege betjent på samme måde som pind ville gøre. Efter den episode gider jeg og brormand ikke sætte mit liv og helbred på spil for at tale "samme sprog" som en anden idiot i trafikken opfører sig. Ignorer og giv plads for dem = problem løst. de vil alitd være der.

  • #101   16. dec 2015 Folk med knive kan nemt sparkes i hovedet, og så knuser man deres forrude bagefter.

  • #102   16. dec 2015 Hvem er så en størst idiot??

  • #103   16. dec 2015 Jeg kan da love dig for at hvis nogen begynder at true mig så ender de med ansigtet i asfalten, idioten er ham der kører hasarderet (ikke holder afstand), og efterfølgende truer en på livet.

    Jeg tror nok hellere du vil møde mig på vejen end sådan et fjols.


  • #104   16. dec 2015 Så man starter med den ene part køre for tæt. Det bliver kvitteret med kavwriblink, tvangstandsning af køretøj, råb og diskussion af den anden part, der bliver truet med kniv, det føre til spark i ansigtet og hærværk af køretøj. Det kan godt være jeg er dum og uansvarlig, men jeg jeg havde bare lade idioten køre forbi, og været den situation for uden. Tænkte på jeg var den fornuftige. Men vi er så forskellge, spændende at høre hvad andre gør i sådanne små situationer vi alle kommer ud for i trafikken hver dag, vil gøre.

  • #105   16. dec 2015 Jeg ville bare lade dem hænge ude i overhalingsbanen et stykke tid, og derefter pitmanøvre ham DIREKTE DURK FRONTALT over i en modkommende lastbil , og derefter ville jeg løbe over og sparke ham i ansigtet ( det jo ikke nødvendigt først at smadre forruden for den er der ikke mere) og lige for en sikkerheds skyld fortælle ham at han fannaneme ikke skal ligge oppe i røven på mig . Derefter spytte ham i ansigtet, og på vej tilbage til min thansen slæde ville jeg lige sikre mig at flå telefonen ud af hånden på dem som er ved at ringe efter en ambulance , og lige minde dem om at sådan noget sker altså når man ligger for tæt på MIG !!!

    Ironi kan forekomme...


    profilbillede
  • #106   16. dec 2015 Dennis du er tabt smiley

  • #107   16. dec 2015 Pind. Det er jeg utrolig glad for du synes , det minder ca 95% om det du har siddet og skrevet de sidste par indlæg... Så kan det være du snart indser det måske er dig der er HELT tabt , ja faktisk op til flere gange . Men vi nåede jo desværre ikke at snakke færdig inden man blev sat på filterliste .. sandheden kan være ilde hørt i know ...

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #108   16. dec 2015 Jeg ryster bare lidt på hovedet.
    Man skal jo også lige feje for egen dør.
    Dem der kører tæt på mig, er måske de samme jeg drøner forbi, med 200 på en mørk vej.


  • #109   16. dec 2015 Dennis jeg holder mig til emnet, men du er en taber der angriber folk for at spille smart bag din skærm.
    Du blev vel smidt ud af scootergalleri af de andre børn.


  • #110   16. dec 2015 Pind - Det er da dig der er taberen og smider folk på filter for et godt ord..

    Har du snart nogle brugere som ikke er på filter..?

    Du mangler vel fisse siden du altid er så skide sur.. smiley


  • #111   17. dec 2015 #110
    Se #109 og sæt dit eget navn ind, så slipper jeg for at skulle gentage mig selv overfor tabere som dig.


  • #113   17. dec 2015 Så moralen er.. Gør en anden noget forkert, må jeg selv gøre noget forkert for at skabe balance ! !



  • #114   17. dec 2015 Hans
    Hvis en tilfældig på gaden hugger dig en, løber du så væk og ringer til politiet (som aldrig finder ham alligevel), eller sender du noget retur og får afsluttet sagen?


  • #115   17. dec 2015 #114

    Det er nu langt fra den samme situation, som en der kører for tæt på.

    Men jeg kan ikke svare dig på det, for føler mig ikke som den samme superuovervindelige person, som da jeg var 25 år.


  • #116   17. dec 2015 Pind det er jo ikke det du starter med at sige, du snakker om at du vil konfrontere en som kører tæt på dig og "snakke samme sprog" ergo er du tåben der starter ballade...

  • #118   17. dec 2015 1. Hold ind til siden

    2. kør hurtigere.




  • #119   17. dec 2015 Bare træd meget lidt på bremsepedalen. Ikke så du bremser, men blot så du aktiverer bremselyset.

  • #120   17. dec 2015 Har altid en af de små kakao mælk i dørlommen, i særlige slemme tilfælde lader jeg den og trykker af ud gennem vinduet.
    Giver en lidt møget bil - men vedkommende der får en sky af kakao på ruden plejer at blive væk i spejlet.


  • #121   17. dec 2015 kakao !! hvad er der nu galt med partisansøm ??

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #122   17. dec 2015 jeg syns folk der køre helt oppe i røven på en er lidt dumme de vil tydeligvis køre hurtigere og prøver at presse en til at gasse op men hvorfor ikke holde pæn afstand så de kan få tilløb til en hurtig overhaling

  • #123   17. dec 2015 rene L

    Fordi de fleste tumper som ligger ude i venstre spor, aldrig trækker ind - så man kan lave en "hurtig overhaling"


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #124   17. dec 2015 der findes helt klart den slags på motor vejen og de er en pain in the arse men det hjælper ikke noget at ligge og presse dem man risikere et klip og en ulykke dem jeg skriver om er de idioter der presser en selvom man køre 80 på hovedvejen

  • #125   17. dec 2015 Håber godt nok at den der med kakaoen er en joke

  • #126   17. dec 2015 En bakke æg smiley Det kan også hjælpe, Rune smiley Så sviner det ikke på din egen bil.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #127   17. dec 2015 æg kakao hmm dårlig ide med mindre man gider stå i en grøfte kant og bokse fordi en anden opføre sig dårligt behøver man jo ikke kravle ned på et lige så lavt stadie

  • #128   18. dec 2015 Kakao er skam ingen joke, en håndfuld gajoler er også effektive.
    Man gør lige klar og trækker kortvarigt godt mod højre mens man lister sagerne ud af vinduet. Det her er til motorvejs kørsel.
    Får først et hint med sprinkler og bremsen.

    Fatter de det ikke på en landevej ja må de sige daw til mit anhænger træk, her prøver vi bare hvem der reagerer og bremser bedst.


  • #129   18. dec 2015 Troede først dit indlæg var ironi smiley

  • #130   18. dec 2015 #123

    På landevejen kører de vel ikke i venstre vognbane.


  • #131   18. dec 2015 Chick hicks jeg håber du har korpuset med dig, for en dag rammer du en eller anden brian og så vil han både danse og kysse med dig. - håber ikk det sker, men det kan det.

    For slet ikke at tale om det kan være en familiefar en dag, som har småtravlt, han skal hente børnene fra vuggestue og kører måske en smule tæt, du hælder en kakao ud over hans forrude, han kan ikke se noget i et sekund eller to, slår vinduesviskerne til men det hjælper ikke da du har sovset hans rude ind i kakao. Han banker så ind i autoværnet, bilen triller rundt og han banker hovedet ind i rattet, brækker nakken og nu står hans små børn så uden far, fordi han kom til én dag, at kører lidt for tæt på danskernes svar på en hillbilly.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #132   18. dec 2015 Om nogen år er tætkørsel fortid.
    Fremtidens biler sørger selv for passende afstand.


  • #133   18. dec 2015 Det kommer jo an på om folk kører med "autopilot" smiley Tror mange vil vælge det fra på grund af en for forsigtig kørsel, hvor det vil gå for langsomt set med folks øjne smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #134   18. dec 2015 Jeg tænker det bliver obligatorisk, så du ikke kan fravælge/slå det fra, ligesom f.eks esp, i nogle biler.

  • #135   18. dec 2015 Der vil gå mange år. Hvis man læser om Google og Apples biler der er kørt galt, kørt 40km/t på landevej (overforsigtigt) så vil jeg ikke tro det er om nogle år smiley

    Ærlig talt tror jeg ikke at det kommer til at ske i min levetid.


  • #136   18. dec 2015 Jeg har ikke meget til overs for alt det elektronik(kæft jeg lyder gammel).

    Men vi lever i en verden, hvor vi higer efter at skulle tænke så lidt som overhovedet muligt selv.

    En dag har vi et system hvor alle biler kører på et eller andet netværk, som så får en virus eller bliver udsat for et elektronisk terrorangreb, der resulterer i død og ødelæggelse på vejene. Kald mig bare paranoid, men jeg er slet ikke i tvivl om at det vil ske en dag.


  • #137   19. dec 2015 Anders C, rigtig dejligt og velformuleret skrevet. Sådan en historie varmer helt ind i hjertet smiley Det kunne ellers være en effektiv skrammekampagne man kunne have kørende i fjernsynet. "Undgå kakao på forruden - hold afstand! eller ta' konsekvensen af din latterlige attitude i trafikken"

    Men der er ingen undskyldning for at køre for tæt, medmindre den foran tror det er en parkeringsplads.


  • #138   19. dec 2015 #131 hvad folk vil må de selv rode med, selv en travl familie far får fanget budskabet i tide. Brian skal være velkommen, han kommer bare ned med snuden i asfalten inden han bliver hentet af en patrulje bil.

  • #140   19. dec 2015 Ham duden, der blev skudt i Husum i går, kørte for tæt på mig. Det gør han ikke igen.

  • #142   19. dec 2015 Det er altid brian smiley smiley smiley

    Og jeg kører endda som en morfar... smiley


  • #144   19. dec 2015 Nu kommer der lige en ninja warrior historie fra det virkelige liv:

    Jeg holdt engang ved en rundkørsel, og skæbnen ville så at bilen gik ud for mig.

    Da jeg vil til at sætte i gang igen, begynder tossen bag mig at dytte. Jeg bliver forvirret og bilen går ud for mig igen. Han vælger så at åbne døren i sin bil og skal til at gå op til mig.

    Ung og hidsig som jeg var, gjorde jeg det samme. Men da jeg kommer ud af bilen, skynder han sig ind igen. smiley

    Er ikke kæmpe, men tror ikke helt var det scenarie han havde gennemspillet i sit hoved. Han havde nok regnet med, at han kunne skælde mig hæder og ære fra, mens jeg bare blev siddende.


  • #145   19. dec 2015 Jeg synes det er så respektløst når folk hidser sig op hvis man går i stå. Ligesom folk der dytter og presser skolevogne. Det er satme ikke i orden. De glemmer at de også selv har gået ud. Det har alle sku prøvet engang imellem.

  • #148   19. dec 2015 Hahahaha - den var sgu god smiley

    Men hey - det er ikke engang løgn.. Pind gør det sgu alligevel smiley


  • #149   19. dec 2015 137#
    Spørgsmålet er så bare, fordi én person laver noget som er livsfarligt, om det så er forsvarligt at lave noget andet som er livsfarligt for sit medmenneske som køre bag en?


  • #150   19. dec 2015 Hvis man kan lide noget i røven så det vel ok lade det køre.



  • #151   20. dec 2015 Hvis man låser døren er det da svært for en med en kniv at komme ind medmindre at han forsøger at smadre ruden, hvilket man så kan komme omkring på andre måder.

  • #152   20. dec 2015 Sticker der siger: Kom bare tættere på - min bror arbejder som bedemand! (og kassen er næsten tom!)

Kommentér på:
Hund i bilen - hold afstand!

Annonce