{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

206 gti ts4 indsuning {{forumTopicSubject}}

hej bg smiley

har lige hentet sådan en ts4 indsuning fra en 406 2,2 mangler bare nogen som ved noget om gasspjældet vil gerne have et 306 gti gasspjæld på men nogen der ved om det passer over uden adatper og hvad med føler osv skal der laves noget om 306 gti har jo ikke eleletrisk gasspjæld det har 206 gti kan det ikke passe? hvad gør man der? smiley

tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  206 gti ts4 indsuning
  • #1   14. dec 2015 Det er ts4(EW12J4) som har powered by wire, 206 GTI har alm. kabel som en 306 GTI. Hverken 306 eller 206 gas spjæld passer på en EW12 indsugningen, så der skal en adapter til.

  • #2   14. dec 2015 okay hvad ville det give og sat 306 gti gasspjæld på??

    og hvad med ledninger skal man til at lave dem om osv hvis man skal have 306 gti gasspjæld på??? smiley


  • #3   14. dec 2015 Det kræver nok du laver en del mere om, for det skulle give noget.

  • #4   14. dec 2015 okay som hvad ? smiley

  • #5   14. dec 2015 Det nemmeste er nok at få lavet en adapter. Da du ellers skal ha lavet et lednings net og sikkert nok ha en ny motorstyring plus du skal ha en gas pedal smiley

  • #6   14. dec 2015 mener du jeg skal få lavet en adapter til 206 gti gasspjæld har jeg nemlig men bare om det var mega svært og sæt et 306 gti på men så siger du jeg skal have lavet nye ledninger osv??? hvis det skal på ik? smiley

  • #7   15. dec 2015 Kunne da forstille mig det bare var at smide indsugningen på med den adapter også plug n play.
    Altså hvis du har tænkt dig at bruge det gasspjæld fra 406 så mangler du jo ledningsnettet til selve gasspjældet da det er drive by wire på en 406


  • #8   15. dec 2015 tænker mere på 306 gti gasspjæld om det er svært at sætte på ja for 406 passer ikke på med ledninger men tror du det vil give hk bare med et 206 gti gasspjæld på en ts4 når det bliver samme hul?? smiley

  • #9   15. dec 2015 Lavede en adaptor selv, den gang jeg lavede det. ikke noget raket, men den fik lidt grå maling også var der ingen der så den:
    http://kurts-garage.dk/upload/lal/jul_i_garagen8.JPG
    http://kurts-garage.dk/upload/lal/jul_i_garagen9.JPG
    http://kurts-garage.dk/upload/lal/jul_i_garagen10.JPG
    http://kurts-garage.dk/upload/lal/jul_i_garagen11.JPG


  • #10   15. dec 2015 okay har du stadig den adapter man måske kunne købe?? og den gang du lavet det hvad kræver det så at man laver om for at 306 gti gasspjæld kan sidde på og passer med ledninger? smiley

  • #11   15. dec 2015 Jep solgte bilen uden gasspjæld for at gemme adaptoren smiley Nej det har jeg ikke, og jeg forstår stadig ikke hvorfor du så gerne vil have 306 spjæld på, hvad er det der gør du skal bruge det store spjæld? Men ja adaptoren er jo lige let at lave om det er til 206 eller 306 spjæld.

    Du ved godt at du skal korte manifolden op eller flytte din køler for det kan være i et 206 motorrum?


  • #12   15. dec 2015 ja ved godt jeg skal flytte køler osv og gruden til jeg gerne vil have 306 spjæld på er at jeg har set folk har lavet det for at den får mere luft da det er større spjæld og 2,2 manifold og så får den nogen flere hk siger folk og der er osse nogen der siger det ikke hjælper noget hvis der ikke er 306 spjæld på hvad vil du mene er det vær at sætte på og hvor meget mere vil det give? smiley

  • #13   15. dec 2015 Hvad er det du har lavet ved den motor, så den har brug for så meget mere luft? Du ved godt at en n/a motor selv suger luften ind, og det nok giver mere at sikre kold luft end alt det andet det, hvis motoren ellers er standard. jeg lavede om fra 2,0 til 2,2, og jeg mente ikke det var det værd at skifte spjæld(jeg havde 306 spjæld på lager da jeg lavede det).

    Hvis det var mig, ville jeg få lavet forrøret om efter manifolden, på med en 400 cellet racer kat, og en udstødning der kan flowe lidt. et godt filter, hvor du sikre kold luft. Så ville jeg tage indsugningsknasten fra en 306GTI og et justerbart knasthjul og triller op til RH og få den kørt ind, det er nok 10.000-13.000kr. hvis du kan skrue lidt selv og du vil ende på 150-155hk. skal du videre der fra bliver det skide dyrt smiley


  • #14   16. dec 2015 det jeg hvade tænkt var ts4 2,2 306 gti banan 400 cellet racer kat og fjernet mellenpotte supersprint bagpotte og power filter og føre den ned til så koldt som muligt og så chip til sidst samt flyttes begranser til 7000rmp hvad ville du tro det vil give hvis jeg lavet det 160-170hk??

    og til det du har skrevet nede under har tænkt lidt på indsugningsknasten fra en 306 GTI men har hørt man ikke kan få skarper end 306 gti maxi og der skal hvis laves om på topstykket ellers bukker den ventiler da de bliver trykket mere ned fordi de er mere skarp er det rigtig??
    og hvad gør justerbart knasthjul det giver ikke hk vel? smiley



  • #15   16. dec 2015 Jeg ved ikke hvad du mener med: "ts4 2,2 306 gti banan" men du kan ikke få 306 "Maxi" knaster i, uden at lave om og det er kun indsugningsknaster fra en 306 GTI som passer i, udstødning knasten passer ikke i. 306 GTI banan manifold passer ikke på. igen du kan nok få 150-155hk for de der 10-15.000kr. og skal du længere op bliver det ret dyrt, du kan fint komme op på 150-155 uden at skifte manifolder, så det ville jeg da spare med mindre du skal længere på, men så ville jeg da anbefale 2,2 blok eller en RC motor, da det nok er billigere.

Kommentér på:
206 gti ts4 indsuning

Annonce