{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.895 visninger | Oprettet:

LED-Pære: Opdages? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens...

Jeg har på det seneste sparet nogle penge op til nogle ændringer på bilen, tilbehør er blevet bestilt, led lys til interiøret er også blevet bestilt men ny mangler jeg lys til eksteriøret.

Jeg tidligere spurgt til Xenon pære om de var lovlige og kunne opdages i tilfælde politiet stopper mig op, og ja da der var flere ting involveret med standard installeret xenon pære, nu spørger jeg til LED pære? Jeg går ud fra de er ulovlige, men vil jeg blive opdaget? Kan det ses direkte? Nu er det en Mercedes jeg har og tænker at den mere kolde farve er noget som nærmest er standard i nyere Mercedes biler og min er fra 2013 så ny er den jo ;)...

Jeg har set på de her:
http://www.ebay.com/itm/80W-7600LM-CREE-LED-H4-9003-HB2Car-Headlight-Kit-Fog-Driving-lamp-DRL-Bulb-White-/371503623095?hash=item567f576bb7:g:dbIAAOSwnH1WZk-2&vxp=mtr

Håber i vil hjælpe, tak på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED-Pære: Opdages?
  • #1   19. dec 2015 Prøv dig ad - det er forskelligt om du vil få den lyskegle du ønsker, alt efter hvordan lygten er bygget.

    De pære har kun LED på to sider, så oplyser ikke reflektoren inde i lygten/linsen korrekt. Jeg prøvede det i mit lange lys engang, og måtte afmontere da keglen var ubrugeligt. smiley


  • #2   19. dec 2015 Takker for din hjælp, men hvad menes der med keglen? Nu har jeg ikke helt styr på lygteanatomien? smiley

  • #3   19. dec 2015 LED lys er elendigt til nærlys, så hellere nogle Osram night breaker eller lign

  • #4   19. dec 2015 LED er vist lovligt at køre med, men er ikke god til at oplyse vejen op.

  • #5   19. dec 2015 Eftermonteret LED pære skal være e-godkendt, og det er der altså ikke nogle der er smiley Derfor lige så ulovligt som eftermonteret ikke e-godkendt xenon, halogenpære osv. smiley

  • #6   19. dec 2015 det lyser også havde lort..
    den ene af svendende monteret et sæt på hans bil det ser fedt men om aftenen kunne han kun se 50 meter fra med langlys smiley


  • #7   19. dec 2015 Lyskeglen er det du ser ude foran bilen. smiley

    Da jeg monterede midt, fik jeg muligheden om at montere det, så jeg havde lys nede på vejen og oppe i luften. Eller til hver side og intet foran bilen.

    Spild af penge. LED lys foran er noget bilen skal være født med, eller der skal bruges org. dele til det, lavet af fabrikanten el. des lige smiley


  • #8   19. dec 2015 En alm forlygte på en bil er godkendt til en halogenpære. Så montere man noget andet er det ulovligt.

  • #9   19. dec 2015 Har set flere der har testet det..
    Og selvom det er et pænt lys, så er der ikke meget styrke i det..
    Dvs, du ser ikke ret langt foran bilen..

    Så hellere finde nogle almindelige pærer med lidt mere blus på..


  • #10   20. dec 2015 Problemet er at bilen kommer standard med halogen pære som er varme i farven, de ser ikke godt ud og synes at de skulle være hvide, desværre er der ikke nogle rigtig kolde hvide halogen pære tilgængelige... Nogle bud på hvad der kan gøres?

    Forresten tak for jeres nyttige hjælp smiley


  • #11   20. dec 2015 philliphs extrme vision er ikke gullig den er hvid smiley

  • #12   20. dec 2015 Du skal have linser ikke parabol lygter ellers er du bare endnu en spade der blinder alt og alle smiley

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 88
    #13   20. dec 2015 Hold nu med alt det pis .............. en pære kan være E mærket men det betyder IKKE at den er godkendt til en bil !!!! Den skal være godkendt til " den " bil med "den" lygte...... ellers er det et no go !!

  • #14   20. dec 2015 #13 skal vi ikke nøjes med
    - lygte er godkendt til brug i bil (der kan være flere lygter i et lygtehus)
    - lygte er godkendt til at bruge én bestemt type/model godkendt pære.


  • #15   20. dec 2015 Osram Cool Blue Intense. De har den efterspurgte kolde farve. Men lysudbyttet er også lidt forringet. Jeg kører med Cool Blue Intense i nærlyset og til fjernlyset sidder så Osram Nightbreaker Unlimited.

  • #16   20. dec 2015 Nu er det også mere en renualt du har, godt nok står der mercedes på snuden og bagklap, det er så også det smiley
    Håber virkelig ikke du gav mange penge for en citan på hvideplader.

    Men ja LED lyser virkelig lort, når det gælder om at man skal kunne se noget med dem. Tag Cool Blue Intense det er lidt mere hvid end gul.


  • #17   20. dec 2015 Mange tak for hjælpen folkens... Vil lige høre Mercedes værkstedet om en mulig løsning smiley
    #16 At bilens drivlinje er baseret på Renault er rigtigt men alt andet er Mercedes og er endda bygget i samme fabrik som deres A- og B-Klasse er bygget, er meget glad for den og ja for min økonomiske tilstand har den kostet meget, men prisen jeg fik den til er rigtig god, bilen er ikke som varevognen men meget mere Mercedes...


  • #18   20. dec 2015 Modellen fås kun med lygter der er udstyret med Halogenpærer. så du har faktisk ikke andre muligheder.

  • #19   20. dec 2015 led er ikke godkendt..men om de gør noget ved det,, aner det ikke.. kører næstved kbh til daglig og har disse led H4 i min.. ganske fornuftigt nærlys og seriøst lækkert fjernlys

    http://www.ebay.com/itm/281781827096?_trksid=p2057872.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT


  • #20   22. dec 2015 #19 Er du nogensinde blevet holdt til side af politiet og mistænkt for dit lys?

  • #21   23. dec 2015 ja en gang i den gamle peugout... havde vist nok blå dioder i park lys... anden gang de så mig den dag blev jeg vinket ind og fik besked på at fise hjem og skifte pære.. ellers ville der vanke bøde og synsinkald

    i kiaën har jeg mødt panserne jævligt uden der skete noget... den ene dag lyste jeg deres kabine op da de kørte forbi mig


  • #22   23. dec 2015 Der er ingen grund til at spørge Merdeces om en mulig løsning, de siger præcis det samme som du har fået at vide herinde smiley Osram Cool Blue Intense eller lignende er lovlige og giver et koldt lys ligesom du ønsker. Det er ikke smart at montere et LED-kit af tvivlsom kvalitet i dine parabol lygter.

  • #23   23. dec 2015 fordel ved de korrekte led... masser af lys og mindre strømforbrug..

    ulemper.. panserne og synshaller kan ikke lide dem

    det skal siges at jeg har fået kontrolleret mine lygter og justeret dem lidt lavere end nødvændigt , så de ikke blænder unødigt


  • #24   14. feb 2016 Dem der har fået et godt lys med LED, er det så monteret i DE linse eller parabol?

  • #25   14. feb 2016 Mon ikke det så er en godkendt LED-pærer der er beregnet, godkendt til og monteret i en lygte der også er beregnet og godkendt til det!

  • #26   19. feb 2016 onkel per.. er 100% sikker på at mine IKKE kan godkendes ved syn alm H4 fatning med 80W LED.. men de giver en lækkert lys, både nær og fjern

  • #27   19. feb 2016 Har endnu ikke set nogle (ulovlige eller ej) H4 LED der kommer på linje med de gode Halogen-pærer.



    Nu er de lovlige H4 55W-60W, hvordan passer din 80W med din tidligere udtalelse: "fordel ved de korrekte led... masser af lys og mindre strømforbrug.. " smiley


  • #28   20. feb 2016 korrekt onkel per... har heller ikke fået taget mig sammen og målt det aktuelle forbrug... men vil tro at når de skriver 80W så er det hvad en tilsvarende glødepære ville bruge , for at kunne lyse med samme lysstyrke

  • #29   20. feb 2016 Nej, det er det antal watt den vil lyse med ved max forbrug, i et laboratorie.

    Kina LED måles ved max ydelse x antal af dioder.

    Træk typisk 45-60% af, da dioden aldrig vil yde det på en bil.

    Der er også derfor mange hopper i kanen på billige led lysbroer i kina, hvor de bliver lovet 30-60.000 lumens for 500.-

    Tror i også selv på julemanden og påskeharen?

    Der er en grund til at kina sælger godt, de kopiere (nogle gode, nogle dårlige), men de kommer aldrig op på samme std. og lumensydelse som de rigtige mærker, Baja Design, Rigid, ARB, Lightforce, Whelen, osv.osv. smiley

    "De" lyser godt nok, og jeg bruger dem til baklys på alle biler. De lyser mere end std. 25W glædetråd i bakpære ja, ca. det dobbelte eller deromkring.

    Men bare vent, der er allerede kommet LED forlygter, E-mærket i kina til nogle biler (Hummer, Land Rover, Land Cruiser og sådan), så der går nok ikke længe før det eksplodere.


  • #30   20. feb 2016 Mine som jeg gav 493kr for de lyser satme godt så du kan sagtens finde nogle der virker smiley

  • #31   20. feb 2016 Billeder osv. op. så smiley

    Siger du det er godt, så må vi andre jo se. Det fungerede max lort i mit fjernlys. smiley


  • #32   21. feb 2016 fik sat den ene forkert i til at starte med... nederen..men da den blev vendt rigtigt... sætter ALDRIG standard pære i den bil igen

Kommentér på:
LED-Pære: Opdages?

Annonce