{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.035 visninger | Oprettet:

E36 hvornår blev airbag standard udstyr {{forumTopicSubject}}

Halløj nogle der har styr på hvornår e36 fik fører airbag som standard udstyr? de stoppede jo med m40b18 motoren i 1993 og gik over til m43b18 i 1994.

grunden dertil er jeg gerne vil have en m42/m44 motor i en 318i karosse og det kræver en m43 da den ligger lige på grænsen med sine 115 hk, men jeg vil også gerne have bilen ikke er født med airbag (ikke spørg hvorfor)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E36 hvornår blev airbag standard udstyr
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #2   25. dec 2015 havde en e36 fra 92 der var airbag i ....

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #3   25. dec 2015 9 mdr 1994 hvis jeg ikke husker forkert..
    Min 93ér ar ihvert fald ingen..
    Men det var ekstra udstyr på start


  • #4   25. dec 2015 Jeg ved det kunne fås som ekstra udstyr, men det er mere hvornår det blev standard udstyr, Så er det vel hvis det passer muligt at finde en af de første m43b18'ere uden airbag?

    Michael: for det første ved rigtig mange biler der er så gamle virker airbaggen ikke når det kommer til stykket alligevel
    for det andet så skal bilen være en blanding mellem hverdags bil og træf bil, så bilen kommer til at køre lidt ræs, den smækker næsten det samme ud som f.eks en 320i men for at opveje for hvad den mangler skal bilen lettes for en noget vægt som f.eks bagsæder, skålsæder, airbags osv. så vil det være lidt skønnere til syn hvis jeg ikke skal til at lodde mostande på/skifte rattet ud kun for et syn men at bilen får monteret det originale BMW non-airbag sportsrat jeg alligevel har liggende på hylden og så både kører og syner med det smiley

    og så er tricket jo også at en 318i med m40 motor har 2 hestre mindre hvilket gør jeg ikke kan få skrevet en m42/m44 i reg. attesten smiley


Kommentér på:
E36 hvornår blev airbag standard udstyr

Annonce