{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

Gæld i bilen {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

Jeg står og kigger på en bmw e36.

Slog bare lige for sjov nummerpladen op og så var der jo gæld i den.

http://www.nummerplade.net/bilbogen/?regnr=jw10551

Jeg forstår det som om at det er alka der har gælden i den, men da jeg snakkede med dem fik jeg afvide at de aldrig havde gæld i en bil, og det kunne ihvertfald ikke passe, hvad siger i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gæld i bilen
  • #1   28. dec 2015 Få din bank til at undersøge det eller find en anden bil.

• #3   28. dec 2015 ring til ham som sælger og be ham om at skrive under på han udbetaler enhver gæld i bilen så du sikret evt en udskrift fra hans bank... der os pant i min bil men den er da osse tilsalg.... det jo fint nok og købe sådan en bil bare husk og få noget gyldig underskrift

• #4   28. dec 2015 Er det bare mig der ikke rigtig forstår, at der kan være gæld i en bil fra senest 1998, når vi idag snakker 2015. Det er en 17 år gammel bil. Jeg er med på at den selvfølgelig kan være finansieret brugt, men alligevel.

• #5   28. dec 2015 Gælden er kun 7361 kr, så mon ikke hun har glemt at betale forsikringen og det så er gjort nu og tinglysningen ikke er blevet slettet

• #6   28. dec 2015 Det er Alka, der har udlægget. Du skal bede om at snakke med deres inkassoafdeling, kunne jeg forestille mig. Det er sandsynligvis en, der ikke har betalt forsikring.

Køb i øvrigt ALDRIG en bil med pant eller udlæg i, med mindre du har en bekræftelse fra kreditor på, at de sletter det. Det er IKKE nok at have sælgers underskrift på det!! Det er ikke mere værd end det papir, det er skrevet på...

• #9   28. dec 2015 man kan ikke regne med de der søge maskiner , når jeg slår en af mine biler op er der også gæld. min bil er en ford men gælden er i en hiace der har 5 tal i stel nr som passer på min også

• #10   28. dec 2015 Man kan i udgangspunktet godt regne med søgemaskinerne, men der vil altid kunne forekomme fejl i registreringerne i Tinglysningsrettens databaser.

Personligt foretrækker jeg den søgemaskine, de har her på Bilgalleri, fordi den er nem og overskuelig. Men skal jeg være helt sikker på, at registreringerne er korrekte og opdaterede, bruger jeg Tinglysning.dk - så er man 100 % sikker. Jeg har i hvert fald et par gange oplevet, at Nummerplade.net har været bagud og først er blevet opdateret senere end Tinglysning.dk ...

• #11   28. dec 2015 Jeg købte en e36 fra 92, der var pantebrev på 50.000 i bilen, så jo det kan der sagtens være på en gammel bil..

Men NEJ, et stykke papir fra sælger hvor der står at han garantere at den er gældsfri eller at han betaler det ved salg, er INTET værd, det er ikke juridisk bindende, så sørg for at gælden/pantet fjernes før du betaler for noget, eller find en anden bil, hvor tingene er i orden..

• #13   28. dec 2015 Det gør #3 Morten D.. Og det var bare for at understrege det, for at man ikke står med lorten smiley

• #14   28. dec 2015 ja jeg har også en gammel 123 mercedes fra 82 med gæld på rundt regnet 700.000 kr til skat , det er fra 2 ejere før mig , så det er en god ide at tjekke selv om det er en gammel bil

• #16   28. dec 2015 Har snakket med flere inde fra alka, ingen af dem vidste hvorfor der var gæld i bilen og de undrede sig over det, de arbejder på sagen fordi der er ikke gjort en sag inde hos dem når de slår bilen op.

Vender lige tilbage med svar smiley

• #17   28. dec 2015 Hvis det er en bil til fx 5-10.000 kr., betyder det ikke så meget igen. Panthaver vil i så fald slet ikke få lov til at tvangssælge bilen, da omkostningerne i så fald vil overstige det, bilen bil indbringe. Men ja, det er da altid en god idé at tjekke for en sikkerheds skyld smiley

• #19   28. dec 2015 De har lige ringet tilbage, det er en der ikke har kunne betale forsikring og derfor har de tinglyst gæld i bilen, og grunden til salg er for at indfri gælden, bare underligt når bilen er billigere end gælden smiley

• #20   28. dec 2015 Så må den være billig. Hovedstolen er 7000 kr, som jeg har skrevet tidligere smiley

• #21   28. dec 2015 Skal kun give 5000 men tror jeg kigger videre ??

• #22   28. dec 2015 Den har været forsikret i et andet selskab efter Alka, så mon ikke gælden er indfriet evt ved et salg

• #23   28. dec 2015 Hende der har den nu kender intet til det lyder det som om, hun er ikke til at blive helt klog på hun svare lidt i øst og vest, så tør ikke smiley

• #24   28. dec 2015 så hold dig væk smiley har en e36 coupe 325i kompressor dog dyrer end 5000 kr men os fin bil og den billigste med komplet kompressor kit

• #25   28. dec 2015 Der sker intet ved at købe den, hvis bare du har en aftale med Alka om, hvor pengene skal overføres til. Og så skal de naturligvis bekræfte, at de sletter udlægget, når du har købt bilen smiley

• #26   28. dec 2015 Den var ment som en bil der skulle renoveres sammen med min far, så det var kun derfor.
    Jeg kigger videre smiley

Kommentér på:
Gæld i bilen

Annonce