Nyere brugt bil? {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har skrevet før ang. dette men er stadig i tvivl og der er kommet nye kandidater til..
Drømme bilen er nok en BMW e60 stc, men de er bare for uøkonomiske (det skal være benzin)
Så kigger på Honda Civic, Honda Jazz og Honda accord (dog også for uøkonomisk!), men nu er der sneget en Huyindai I30 stc ind i billedet også (fra 2014)
De køre længere på literen og har garanti i ca 3-4 år endnu!
Priserne på i30 er ca 170k+ dog er bilen så også relativ ny iforhold til de civics jeg har kigget på fra omkring 2012 (de koster fra 180+)
Men hvad med kvalitet og goodfeel? Jeg har endnu ikke fået prøvet mig en i30 endnu, har kigget på dem men ikke prøvet dem.
Til civic har jeg at de larmer lidt i kabinen? Er i30 bedre der? Civic køre rigtig godt.
Er der nogle i30 folk tilstede som kan dele ud af deres erfaringer? Gerne folk med den fra 2014 af
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 11 Svar: 172
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 493
Men de fleste er kortere turere..
jun 2010
Kan dog kun anbefale en Civic Kørte en tur på 3600 km i sommers og den klarede det fantastisk. Med 4 personer og ferieoppakning ned gennem tyskland gik den lige under 20 km/l, og det var med god fart på
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.093
Køb sådan en. Du fortryder det ikke.
mar 2007
jan 2004
Hvad med en 1 serie? Den er vel mere samme størrelse som en I30.
jan 2004
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.072
jeg havde taget jazzen, i den høje udstyrs model, og så sparet pengene op indtil jeg kunne købe den bimmer jeg drømte om..
civicen er den lækreste af de 3, men også den dyreste, hele vejen igennem.
Jazzen er på en god anden plads, da jeg synes at jeg sidder vedre i en jazz end en i30, samt den er mere rummelig og mere økonomisk..
i30 er da en udemærket bil, en sammenlignet med de andre så er det en anden klasse..
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.221
apr 2006
mar 2007
Ved da godt at BMW er at foretrække, men har haft en E46 og den var sku ikke billig at holde kørene, den fejlede mange ting i motoren samt andre ting. De ruster også. Så når i siger der kun er 2000-4000 i forskel om året, ja så passer det jo ikke helt
Forstår hvad i siger, men syntes det er lidt farligt at købe en 10 år gammel bil til ~150.000 kr.
jan 2004
Hvis man skal ud og låne til bilen kan det være en fordel at tjekke hvad forhandlerne har af låne forslag. Vi kiggede på 1-2 år gamle 107ere men endte med at købe en hel ny 108 da renten ved forhandleren var meget billigere end hvad vi kunne låne pengene til hvis det var en brugt.
jun 2010
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.221
mar 2007
Ja jeg har overvet leasing, og især hvis det falder på Honda Civic Tourer.. Dog er jeg nok af gammel overbevisning om at det er bedre at eje end "leje" hvis man kan sige sådan.
Dvs det koster 55.000 kr at have en bil i 1½ år?
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Så havde jeg 100% gjort det så længe du holder dig fra diesel så skal det nok gå..
gå efter en 520i fx..
Er enig med Morten.. når man kører få km så er mere prisen ofte meget lille pr. måned... Biler er generelt dyre, og de er dyre at holde kørende, det er ikke sådan at du ingen penge kommer til at bruge ved at vælge et billigt alternativ, du kommer stadig til at bruge mange penge, så heller bruge 20% mere og få sin drømmebil..
mar 2007
Jeg har fået tilbudt sådan en bil her til ~100k
Det er en fra familien som skal skifte, og han vil sælge den for hvad en forhandler byder.
Den har kørt 212k km med stort set ren motorvejs kørsel. 150 km om dagen af 2 stræk, samt ture til østrig, københavn og lign.
Den har overholdt alle service samt lige fået skiftet partikkel filter for ca 2 måneder siden.
Kæresten og jeg har haft glæde af den til nogle ture til tyskland ca 3 gange mens han har haft den. Og den køre bare rigtigt lækkert med stort set ingen vej støj og ligger godt på vejen.
Dilemmaet, det er en DIESEL!?
Hvis vi køber den skal den have monteret et webasto fyr med sms betjening (på mit arbejde) så den ikke skal have koldstart nogensinde. Derudover vil vi fodre den med Diesel additiv ved hver tankning og udskifte olie hver 10k med kvalitetes olie, og en motorrens hver eller hver anden gang.
Er det en dum løsning?
+ siden
God plads
Gode køreenskaber
"billig"
Vi ved hvordan den er holdt og kørt
Vi kan købe den kontant
- siden
Diesel til vores kørsels mønster lige pt. (dog køre min kæreste regelmæssigt til århus fra Randers
Renault? Vi køre renault nu og er faktisk godt tilfreds bortset fra den er GAMMEL (99 clio)
apr 2006
Du kender bilen, den er forholdsvis ny, Renault er ikke de dårligste biler på vejene, det ingen honda eller bmw, men det heller ingen Daewoo..
I får den til en rigtig fornuftig pris, langt under markedsprisen. så i reelt ville kunne køre i den 'gratis' i et halvt til et helt år og sælge den til det samme i gav for den. (højst sansynligt)
Hvis i får fyr i den, så ser jeg det ikke som et problem, andet end partikelfilteret skal blæses igennem engang imellem. hvis ikke den gør det selv..
Det er ihvertfald noget andet end almeraen.. noget HELT andet..!
Hvis i alligevel har pengene liggende, eller kan finde på en ordning så i ikke skal sætte jer i gæld for det, så ser jeg ingen betænkligheder ved den..
Men alt dette skal være sagt med det forbehold at jeg ikke kender noget til bilen, om dens svagheder osv. men den er 5 år gammel, så der burde jo gerne være nogle år til før den begynder at skabe sig..
mar 2007
Og jeg arbejder ved en reservedels shop med tilknyttet værksted (diesel værksted også) samt en afdeling som kan rense partikkel filtre
Så HVIS der skulle ske noget er jeg godt stillet til evt. reperation, plus jeg har sparet så meget på bilen iforhold til hvad jeg ellers har kunnet få.
En bmw til 100k ville jo nok være en 05 model sådan ca?
Tror heller ikke det er en dårlig handel..
Nu er problemet så (måske) at det er hans firma som skal sælge den til mig, og de vil/kan kun sælge den til CVR nummer? For at komme væk fra evt. garanti sager. Hvordan kan man gøre det? Eller kan man lave nogle papire så jeg kan købe den af dem uden form for garanti (privat handel) ?
apr 2006
Det kræver dog at det CVR nummer du skriver på ikke er registreret som noget bilrelateret.. altså en autolakkerer, mekaniker eller lign.. for så er du igen i saksen med garanti..
Men kender du en tømrer, murer eller lign, så er der ikke noget problem der..
Det er fordi der er nogle andre regler ved handel til firma som til handel privat..
Der er ikke en kæft der vil krydschecke cvr numrene i forhold til handlerne, så ham du låner CVR fra skal ikke have billaget i sit regnskab.. (med mindre han vil have trukket det fra, men det er jo fusk så det skal vi ikke ind på)
mar 2007
Det er et surrings/løftegrejs firma
Hvad med der hvor jeg arbejder? Det er bilrelateret via det er en reservedels forretning.. ? Men vi sælger ikke biler ?
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 143 Svar: 354
mar 2007
Men jeg må afvente på svar fra hvad min svigerfar siger Har sagt han skal høre økonomichefen dernede om hvad de kræver Men godt der er et par måneder til
Nyere brugt bil?